Αύξηση που φθάνει το 18% καταγράφουν οι φετινές οι χρεώσεις. Τι προβλέπεται για τις επόμενες χρονιές.
Σε 2,10 ευρώ ανά μεγαβατώρα από 1,78 το 2022 διαμορφώνονται οι αυξήσεις στα τιμολόγια χρέωσης των χρηστών του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου παρουσιάζει ο ΔΕΣΦΑ για το 2023 καταγράφοντας άνοδο σχεδόν 18%.
Εντούτοις, ο Διαχειριστής τονίζει πως η συμμετοχή του κόστους χρήσης του δικτύου που φθάνει στο τιμολόγιο του τελικού καταναλωτή δεν ξεπερνά το 2% της συνολικής χρέωσης. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ το 2024 οι χρεώσεις αυτές θα διαμορφωθούν στο 1,90 ευρώ/μεγαβατώρα, το 2025 στο 1,77 και το 2026 στο 1,73 ευρώ/μεγαβατώρα.
Όπως τόνισε χθες σε συνέντευξη Τύπου η διευθύνουσα σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ, κα Maria Rita Galli οι χρεώσεις αυτές έχουν λάβει το πράσινο φως της Ρυθμιστικής Αρχής χωρίς να έχει υπάρξει καμία διαφωνία καθώς, όπως είπε, τα κόστη αυτά έχουν καθοριστεί με βάση διαφανείς διαδικασίες.
Σύμφωνα με τον Ανώτατο Διευθυντή Στρατηγικής & Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, κ. Μιχάλη Θωμαδάκη εντός των επόμενων τριών ετών, ο Διαχειριστής θα προχωρήσει στην υλοποίηση του 85% του επενδυτικού πλάνου που υπολογίζεται άνω των 1,2 δισ. ευρώ οδηγώντας σε περαιτέρω μειώσεις στις χρεώσεις.
Τι απαντά ο Διαχειριστής για τον αγωγό του FSRU της Διώρυγα Gas
Τέλος στην φημολογία για διαμάχη σχετικά με την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου που θα εκτείνεται από τα Μέγαρα έως τη Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ για να εξυπηρετήσει τη μεταφορά φορτίων από θυγατρικής Διώρυγα Gas, στους Αγίους Θεοδώρους, Κορινθίας θέλησε να δώσει η κα Maria Rita Galli η οποία ξεκαθάρισε πως «οικονομικά και επενδυτικά το ενδιαφέρον μας είναι στην κατεύθυνση του να γίνει το έργο».
Όπως είναι γνωστό ο ΔΕΣΦΑ έχει ορίσει την ένταξης του αγωγού στο σύστημα το 2027 ενώ από την πλευρά της εταιρείας ο προγραμματισμός λέει ότι η σύνδεση του FSRU στο σύστημα θα γίνει τον Μάιο του 2025.
Σύμφωνα με την CEO του Διαχειριστή οι πρώτες κινήσεις για το σχεδιασμό του αγωγού ξεκίνησαν στο τέλος του περασμένου έτους τονίζοντας πως απαιτούνται τουλάχιστον 2-5 χρόνια έως να τεθεί σε λειτουργία.
Επιπρόσθετα τόνισε πως η ΡΑΑΕΥ έχει αποφασίσει πως ο αγωγός δεν είναι απαραίτητος αν το FSRU δεν κατασκευαστεί και αν δεν υπάρχουν ικανές ποσότητες για τη λειτουργία του. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να έχει ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα. Όπως είπε, δεν υπάρχει καμία διαφωνία με την εταιρεία.
Στο 1,2 δις. ευρώ οι επενδύσεις έως το 2032
Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα του Διαχειριστή με ορίζοντα το 2032 προβλέπει επενδύσεις άνω των 1,2 δις. ευρώ ενώ το 85% του προϋπολογισμού αυτού, ή αλλιώς το 1,24 δις. ευρώ πρόκειται να δοθεί σε έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο της επόμενης τριετίας. Πρόκειται για 83 έργα με τα 64 από αυτά να έχουν ορίζοντα λειτουργίας το τέλος του 2024.
Τα κυριότερα νέα έργα αφορούν τον διπλασιασμό των κλάδων ΥΠ και ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας νέα δυναμικότητα στο σύστημα «Καρπερή-Κομοτηνή» και «Πάτημα-Λιβαδειά». Επιπλέον, 28 εκατ. ευρώ πρόκειται να δοθούν σε έργα αναβάθμισης, συντήρησης & Καινοτομίας και R&D.