Στα περσινά επίπεδα οι ρυθμοί ανάπτυξης το δεύτερο εξάμηνο – 678,1 εκατ. ευρώ έσοδα στο εξάμηνο κατά 51% πάνω από πέρσι
Σε νέα ιστορικά υψηλά αναμένεται να φτάσει η κερδοφορία της AEGEAN στο κλείσιμο του 2023, έχοντας καταγράψει το πιο υγιές πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της. Χάρη στη θετική επίδραση του δεύτερου τριμήνου, οπότε η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 4,1 εκατ. επιβάτες, κατά 28% πάνω από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο ξεπέρασαν κατά 51% τα αντίστοιχα του 2022, φτάνοντας 678,1 εκατ. ευρώ.
Όπως σχολίασε ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα, η AEGEAN έχει περάσει από τη φάση της ανάκαμψης μετά την πανδημία, στη φάση της ανάπτυξης. «Βλέπουμε, επίσης, ότι αναπτυσσόμαστε υγιώς σε σύγκριση τόσο με τον ανταγωνισμό, σε όρους εσόδων και κόστους ανά πτήση, αλλά και σε σχέση με το 2019», είπε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την αύξηση του μεριδίου της εταιρείας σε όλη τη χώρα, κυρίως Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παρά τις σημαντικές επενδύσεις των ανταγωνιστών εξαιτίας της δυναμικής ανάκαμψης του τουρισμού.
Αυξημένες χωρητικότητες ως το τέλος του έτους
Όσο για τα δύο επόμενα τρίμηνα του έτους, προβλέπεται ότι ο ρυθμός αύξησης των εσόδων θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή, ιδιαίτερα επιτυχημένη, περίοδο. Η διαφορά που επισήμανε ο κ. Βασιλάκης είναι ότι εφέτος έχουν ενισχυθεί οι παραδοσιακά πιο αδύναμοι μήνες του έτους σε όρους επιβατικής κίνησης, δηλαδή το πρώτο τρίμηνο. Επίσης, παρατηρείται μία αύξηση των ταξιδιών για τους Έλληνες, γεγονός που βελτιώνει τις επιδώσεις
Κατά το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους, η AEGEAN θα επιχειρήσει με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022. Με δεδομένο ότι η θερινή σεζόν πλέον έχει επεκταθεί ως τα μέσα Νοεμβρίου και ακολουθεί η περίοδος των Χριστουγέννων, εκτιμάται ότι από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβριο, η επιπρόσθετη συνολική χωρητικότητα στη χώρα θα ανέλθει σε 15%.
Λαμβάνοντας δε υπόψιν την εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε πως οι χωρητικότητες θα είναι αυξημένες και κατά τη χειμερινή περίοδο, ιδίως στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.
Συνολικά για το 2023, η ελληνική αεροπορική προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. στο δίκτυο εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια και με ένα στόλο 76 αεροσκαφών.
Μέσα στη χρονιά, η AEGEAN έχει παραλάβει 9 νέα αεροσκάφη από τη μεγάλη παραγγελία της οικογένειας A320neo. Σήμερα, 28 αεροσκάφη «νέας γενιάς» έχουν ενταχθεί στον στόλο, καλύπτοντας το 50% της συνολικής ετήσιας δραστηριότητας του συνολικού στόλου.
Ενίσχυση ανθεκτικότητας
Η εταιρεία που πετά εφέτος με το μεγαλύτερο δίκτυο και με τον μεγαλύτερο στόλο, συνολικά 76 αεροσκαφών, προχώρησε σε μία σειρά κινήσεων που βελτιώνουν την ανθεκτικότητα και την ανταγωνιστική της θέση. Από τον Μάρτιο έχει αποπληρώσει τα δάνεια που πήρε μέσα στην πανδημία, αξιοποιώντας τις θετικές ταμειακές ροές της εταιρείας. Υπολείπονταν 68,5 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 200 εκατ., που είχαν ληφθεί από τις εμπορικές τράπεζες για την ενίσχυση της τρέχουσας ρευστότητας, τα οποία και καταβλήθηκαν.
Παράλληλα, προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση, με στόχο να δημιουργήσει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο αεροσκαφών ελευθέρων βαρών. Προέβη ακόμη στην πρόωρη αποπληρωμή της χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε συνάψει το 2020 για ένα A321neo αεροσκάφος, αποκτώντας την κυριότητά του. Ενώ τον Ιούνιο παρέλαβε κι ένα καινούργιο αεροσκάφος Α320 neo χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα. Σήμερα, τα ελεύθερα βαρών, δηλαδή μισθώσεων ή δάνειων, αεροσκάφη έχουν φτάσει συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις τέσσερα στις 31/12/2019.
Παρόλα τα παραπάνω, κατά το πρώτο εξάμηνο, η αεροπορική ενίσχυσε τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα κατά 200 εκατ. ευρώ, με το συνολικό ύψος τους να ανέρχεται σε περίπου 530,4 εκατ. ευρώ. Οι κινήσεις αυτές καταδεικνύουν, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, την ύπαρξη ισχυρών επιδόσεων σε επίπεδο ρευστότητας, με την αναλογία των λειτουργικών κερδών (EBITDA) προς καθαρό δανεισμό που διαμορφώνεται στο 1 να είναι η χαμηλότερη από ποτέ.
Για το 2024, η αεροπορική έχει πραγματοποιήσει hedging (αντιστάθμιση κινδύνου) για το 25% των αναγκών της σε αεροπορικό καύσιμο.