Εν μέσω καύσωνα και ενώ η Αθήνα έχει ήδη αρχίσει να αδειάζει, και αυτή την εβδομάδα δεν πρόκειται να μας αφήσει ασυγκίνητους. Την Τετάρτη 26 Ιουλίου έχουμε τη Γενική Συνέλευση της Aegean, η οποία πραγματοποιεί και υψηλές πτήσεις στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών με τη μετοχή της να έχει καταγράφει άνοδο 136% από την αρχή του χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται η διοίκηση της αεροπορικής να μας δώσει μια εικόνα για την πορεία του καλοκαιριού και το πως θα πάνε οι κρατήσεις το φθινόπωρο. Ένα ακόμη σημαντικό θέμα είναι το τι θα γίνει με τα warrants που έχει το Δημόσιο μετά από την κρατική στήριξη που έλαβε η εταιρεία την περίοδο της πανδημίας.
Μια ημέρα μετά, την Πέμπτη 27 Ιουλίου, δημοσιεύει αποτελέσματα ο όμιλος Mytilineos και με ενδιαφέρον αναμένουμε και τις δηλώσεις της διοίκησης στην ενημέρωση των αναλυτών που θα ακολουθήσει και ειδικά το αν θα υπάρξει κάποια αναφορά από τον κ. Ευάγγελο Μυτιληναίο σχετικά με την μεταφορά έδρας ή και ενδεχόμενο dual listing. Ακόμη αναμένουμε κάποιο «χρησμό» και για το τι θα γίνει με το αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παραγωγή την παραγωγή γαλλίου ως στο διυλιστήριό της που μετατρέπει τον βωξίτη σε αλουμίνα, την πρώτη ύλη για το αλουμίνιο, στον Αγιο Νικόλαο της Βοιωτίας.
Την ίδια ημέρα ανακοινώνει εξαμηνιαία αποτελέσματα και ο όμιλος ΤΙΤΑΝ. Η Axia Ventures Group αναμένει πως οι πωλήσεις του ομίλου το β’ τρίμηνο θα αυξηθούν κατά 6,9% και θα φθάσουν στα 621 εκατ. ευρώ, χάρη στην ισχυρή ζήτηση (ιδίως σε Ελλάδα και ΗΠΑ) και στη νέα τιμολόγηση. Ταυτόχρονα, οι νέες τιμές και η αποκλιμάκωση του ενεργειακού κόστους εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν τα EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) σε άνοδο κατά 29,8%, με αποτέλεσμα να διευρυνθούν στα 120,3 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη, ως εκ τούτου, αναμένεται να διαμορφωθούν σε 54,9 εκατ. ευρώ έναντι 43,9 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο του 2022. Για το σύνολο του α’ εξαμήνου, η AXIA Ventures Group περιμένει ενίσχυση του τζίρου κατά 16,8% στο 1,209 δισ. ευρώ, με τα EBITDA να διευρύνονται κατά 63,6% στα 227,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη να ανέρχονται στο +119% και τα 99,2 εκατ. ευρώ.
Ψάχνουν «λευκούς ιππότες» για την Avramar
Εξελίξεις αναμένονται για τον όμιλο Avramar καθώς όπως φαίνεται οι πιστώτριες τράπεζες πιέζουν τους μετόχους (Amerra και Mubadal) για την πώληση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα σε νέο επενδυτή ή και επενδυτές καθώς είναι πολύ πιθανό η πώληση να γίνει σε κομμάτια. Ενδιαφέρον υπάρχει λένε πηγές της αγοράς αλλά θεωρείται δεδομένο πως θα υπάρξει σημαντικό «κούρεμα» των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας που φτάνουν τα 380 εκατ. ευρώ. Το θέμα θα μας απασχολεί για αρκετό καιρό ακόμη, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαχειριστικός έλεγχος που έχουν ζητήσει οι πιστώτριες από τη Deloitte αλλά όπως αναφέρουν οι επιλογές είναι τρεις: Πρώτον οι μέτοχοι να βάλουν νέα κεφάλαια στην εταιρεία, κάτι το οποίο όπως φαίνεται δεν είναι διατεθειμένες να κάνουν. Δεύτερον η προσφυγή στον Πτωχευτικό Κώδικα, μια διαδικασία αρκετά χρονοβόρα που μπορεί να αποδειχτεί καταστροφική για την εταιρεία σε μια δύσκολη περιοδο για τις ιχθυοκαλλιέργειες. Τρίτο και αυτό που αποζητούν οι πιστώτριες τράπεζες είναι η πώληση της εταιρείας. Για αυτό το λόγο προσφέρουν ενδιάμεση χρηματοδότηση στον εν Ελλάδι βραχίονα, με αντάλλαγμα τη σύσταση ενεχύρου επί του συνόλου των μετοχών και την παροχή συναίνεσης από πλευράς μετόχων επί της διαδικασίας πώλησης.
«Βραχνάς» μετρό και λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη μαθαίνουμε πως θα βρεθεί την άλλη Παρασκευή η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μια διευρυμένη σύσκεψη με τους φορείς της πόλης για ζητήματα καθημερινότητας. Με ένα φως να φαίνεται στον ορίζοντα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, που, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, θα ξεκινήσει δρομολόγια μες το 2024, τα ανοιχτά θέματα παραμένουν πολλά και ταλαιπωρούν τους Θεσσαλονικείς, που δίνουν καθημερινό αγώνα στους δρόμους της πόλης.
Δεδομένου ότι ο ΟΑΣΘ βρίσκεται πια σε…παρατεταμένη εκκαθάριση από το 2017, καθώς όλες οι κυβερνήσεις από τότε πετούν το θέμα στους επόμενους, ουσιαστικά η πόλη διαθέτει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς κι αυτό κουτσό. Η δεύτερη παράταση της εκκαθάρισης λήγει στο τέλος του 2023. Η άφιξη του μετρό θα αλλάξει βέβαια τα δεδομένα, όμως η κατάσταση στους δρόμους της πόλης θα επιβαρυνθεί και από τα έργα για το νέο Flyover. Η κατασκευή του έργου, που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή, θα χρειαστεί τέσσερα χρόνια.
Αυτό το δύσκολο κουβάρι έχει βάλει σκοπό να ξετυλίξει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, βάζοντας στο τραπέζι όλους τους αρμόδιους φορείς, ακόμα και την αστυνομία, που μέχρι σήμερα δεν έχει μπει στο κάδρο, μπας και βελτιώσουν λίγο τις ασφυκτικές συνθήκες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Φτάνει και η ώρα της ΔΕΘ εξάλλου, το ενδιαφέρον στρέφεται προς βορρά. Ετοιμάζεται μάλιστα για τον Σεπτέμβριο και επίσκεψη στο μετρό, προκειμένου να σηματοδοτηθεί η τελική ευθεία στην οποία μπαίνει πια η πολυαναμενόμενη λειτουργία του. Μένει βεβαίως να δούμε πόσο γρήγορα θα δοθεί από το Ελεγκτικό το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ για τον φορέα λειτουργίας. Κι εν συνεχεία πόσο γρήγορα μπορεί να τρέξει η κοινοπραξία των ATM – ΕGIS, για να είναι όλα έτοιμα για τους πρώτους επιβάτες.