Profit taking μετά το ράλι στο ΧΑ
Profit taking μετά το ράλι έλαβε χώρα χθες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, καθώς εν μέσω διεθνών αναταραχών οι επενδυτές σπεύδουν να κατοχυρώσουν άμεσα τα όποια κέρδη τους. Ωστόσο οι διεθνείς οίκοι εξακολουθούν να βλέπουν πιο ψηλά τις τραπεζικές μετοχές. Η Euroxx περιμένει μεγαλύτερες τιμές γύρω στο 50% στο προσεχές χρονικό διάστημα για τις συστημικές τράπεζες. H HSBC σημειώνει πως η Ελλάδα είναι από τα βιώσιμα story διαρθρωτικής ανάπτυξης, χαρακτηρίζοντας ελκυστικές κυρίως τις τράπεζες.
Στο ταμπλό ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 0,95% στις 1.185,24 μονάδες, με χαμηλό τζίρο στα 77,09 εκατ. ευρώ. Ο FTSE 25 σημείωσε πτώση 0,96% στις 2.916,95 μονάδες, ενώ ο τραπεζικός δείκτης διολίσθησε κατά 1,75% στις 964 μονάδες. Στις τράπεζες, Alpha Bank και Πειραιώς υποχώρησαν κατά 3,33% και 2,61% αντίστοιχα στα 1,3805 ευρώ και 2,834 ευρώ. Η Eυrobank υποχώρησε κατά -1,11% και η ΕΤΕ κατά -0,46%.
Έκλεισε το deal ΔΕΗ – Enel Ρουμανίας
Η ΔEΗ ολοκλήρωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων της Enel στη Ρουμανία φέρνοντας με επιτυχία εις πέρας την πρώτη σημαντική επέκτασή της στο εξωτερικό. Η εξαγορά αποτελεί ορόσημο για τη στρατηγική ανάπτυξης της ΔEΗ, με την απόκτηση ενός σημαντικού χαρτοφυλακίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (τόσο έργων σε λειτουργία όσο και έργων σε διαδικασία ωρίμανσης), καθώς και δραστηριοτήτων διανομής και εμπορίας, όπου οι εξαγορασθείσες εταιρείες κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά της Ρουμανίας. Η ΔEΗ κατέβαλε αντίτιμο περίπου €1.240 εκατ., που ισοδυναμεί με συνολική αξία επιχείρησης ύψους περίπου €1.900 εκατ. (για το 100%).
Η Enel Ρουμανίας είναι ένας από τους βασικότερους παίκτες της αγοράς ενέργειας της Ρουμανίας. Είναι νούμερο 1 σε ΑΠΕ με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 600 MW και με επιπλέον 5 GW σε πορεία υλοποίησης, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της ΔEΗ. Στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου η εταιρεία έχει 3,1 εκατομμύρια πελάτες και 81 καταστήματα σε όλη τη χώρα. Κατέχει το δίκτυο διανομής σε 3 περιφέρειες της χώρας, μεταξύ των οποίων και στο Βουκουρέστι, μακράν η πιο σημαντική περιφέρεια της χώρας. Διανέμει ενέργεια στο 1/3 περίπου της Ρουμανίας με πάνω από 133.000 χλμ δικτύου ενώ έχει ήδη εγκαταστήσει πάνω από 1,4 εκατ. έξυπνους μετρητές σε σπίτια και επιχειρήσεις.
Πρόσω ολοταχώς για τα EBITDA 1 δισ. ευρώ η Mytilineos
Τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου ανακοινώνει σήμερα η Mytilineos με τους αναλυτές να αναμένουν τζίρο 1,45 δισ. και EBITDA περί τα 259 εκατ. ευρώ. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των αναλυτών, τότε όπως όλα δείχνουν ο στόχος για EBITDA της τάξης του 1 δισ. το 2023 θα είναι πολύ, μα πάρα πολύ κοντά για τον όμιλο. Τα δυνατό χαρτί του τριμήνου αναμένεται να είναι η μονάδα ΑΠΕ (M Renewables) αλλά και η νέα μονάδα CCGT. H Morgan Stanley περιμένει 260 εκατ. ευρώ EBITDA στο τρίτο τρίμηνο και 1,03 δισ. ευρώ στο σύνολο του 2023, η Citi περιμένει επίσης 260 εκατ. ευρώ, η Eurobank Equities 257 εκατ. ευρώ, η Euroxx 267 εκατ. ευρώ, η NBG 261 εκατ. ευρώ και η Alpha Finance 255 εκατ. ευρώ. Στο εννεάμηνο τα EBITDA εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 700 εκατ. ευρώ περίπου.
Εκτίναξη κερδοφορίας για τον ΟΛΠ
Χθες πάντως ανακοίνωσε αποτελέσματα ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιώς σημειώνοντας στο εννεάμηνο αύξηση εσόδων 13% στα 164,7 ευρώ, EBITDA 32,5% στα 99,8 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 65,8 εκατ. ευρώ από 47 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Πρωτοπόρος αυτής της ανάπτυξης είναι ο τομέας της Κρουαζιέρας, επηρεασμένη κυρίως από την αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) από 340 σε 455 (+33,8%), ενώ η αύξηση των επιβατών homeport κρουαζιέρας είναι περίπου 129,3% (από 378.899 σε 627.017 επιβάτες). Παρά τη μείωση των συνολικών κινήσεων στον Τερματικό Σταθμό Αυτοκινήτων, σημείωσε σημαντική αύξηση στο εγχώριο φορτίο μεταφόρτωσης οχημάτων περίπου 35,6% (από 88.299 σε 119.735). Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται μείωση 20,4% στη συνολική κίνηση. Η εν λόγω μείωση προέρχεται από τη μείωση της διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης – 29,8% (από 386.945 σε 271.787 TEUs), ενώ αντισταθμίζεται μερικώς από την μικρή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά 11,3% (από 115.097 σε 128.059 TEUs). Αυτή η τάση των εγχώριων φορτίων, σε συνεργασία με το νέο δρομολόγιο φόρτωσης αυτοκινήτων και το έργο υπηρεσιών για τις μεταφορές αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και την Εγγύς Ανατολή που ξεκίνησε το 2023 είναι οι λόγοι πίσω από τις συνολικές βελτιώσεις στην επιχειρηματική μονάδα του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος, σημαντικές αυξήσεις κατέγραψε η Ακτοπλοΐα, ακολουθώντας τη θετική τάση της ελληνικής αγοράς.