Η Ιταλία δρομολογεί την πώληση μειοψηφικού μεριδίου του κρατικού σιδηροδρομικού φορέα Ferrovie dello Stato Italiane SpA, που κατέχει και τη Hellenic Train, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης Μελόνι.
Στόχος της κίνησης αυτής είναι η μείωση του δημόσιου χρέους, το οποίο υπερβαίνει το 130% του ΑΕΠ, και η ενίσχυση της δημοσιονομικής σταθερότητας.
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη στρατηγική που έχει χαράξει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrovie, Στέφανο Ντοναρούμα, με το νέο πενταετές πλάνο να προβλέπει επενδύσεις ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, σχεδιάζεται η αναδιοργάνωση των ξένων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας σε μια νέα διεθνή μονάδα. Η Ferrovie, που ανήκει στο ιταλικό Υπουργείο Οικονομικών, δραστηριοποιείται σε τομείς όπως οι υποδομές και τα ακίνητα, με παρουσία σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Γαλλία.
Το σχέδιο Μελόνι για τις ιδιωτικοποιήσεις
Η ιδιωτικοποίηση της Ferrovie αποτελεί μέρος ενός φιλόδοξου πλάνου συγκέντρωσης 20 δισ. ευρώ από πωλήσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων μέχρι το 2026. Στο επίκεντρο βρίσκεται η μείωση του ελλείμματος στο 3,8% φέτος και η επίτευξη του ορίου του 3% που θέτει η ΕΕ τα επόμενα χρόνια.
Η αγορά φαίνεται να ανταποκρίνεται θετικά στις κινήσεις της κυβέρνησης. Η διαφορά (spread) μεταξύ των ιταλικών και γερμανικών δεκαετών ομολόγων έχει πέσει στις 110 μονάδες βάσης, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2021. Η εικόνα αυτή έρχεται σε αντίθεση με την αυξημένη ανησυχία που παρατηρείται στις αγορές για τη Γαλλία, αποδεικνύοντας ότι η στρατηγική Μελόνι βρίσκει υποστηρικτές στους επενδυτές.
Το στοίχημα της Ιταλίας για τις ιδιωτικοποιήσεις αναμένεται να αποτελέσει βαρόμετρο για τη δημοσιονομική της πορεία τα επόμενα χρόνια, με την κυβέρνηση να επιδιώκει να ισορροπήσει μεταξύ χρέους, επενδύσεων και διεθνούς ανταγωνιστικότητας.
Διαβάστε επίσης: Ιταλία: Ομαδική αγωγή κατά της Enel για αποζημιώσεις από αυξήσεις στην ενέργεια