Σούπερ μάρκετ: Με ρυθμούς ανάπτυξης 7,9% κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων – και ειδικότερα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ – κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.
ΙΕΛΚΑ Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση 1,84% στις τιμές τον Ιούλιο
Ισχυρή ανάπτυξη στα νησιά – «πρωταθλητής» ο τουρισμός
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στα νησιά, όπου η άνοδος έφτασε το +11,7% σε ετήσια βάση, αποτέλεσμα κυρίως της ενίσχυσης του τουρισμού και της υψηλής εποχικής ζήτησης.
Ακολουθεί η Κρήτη με +9,4%, η Πελοπόννησος με +9%, η Θεσσαλονίκη με +8,6% και η Μακεδονία & Θράκη με +8,5%. Αντίθετα, κάτω από τον μέσο όρο της χώρας κινήθηκαν η Αττική (+6,6%) και η Κεντρική Ελλάδα (+7,1%).
Ωστόσο, σε επίπεδο συμμετοχής στον συνολικό κύκλο εργασιών, η Αττική εξακολουθεί να κυριαρχεί με ποσοστό 42,4%, δηλαδή σχεδόν το μισό της ελληνικής αγοράς. Ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα (12,8%), η Μακεδονία & Θράκη (11,6%), η Θεσσαλονίκη (9,6%), η Πελοπόννησος (8,6%), τα νησιά (8,3%) και η Κρήτη (6,6%).
Online σούπερ μάρκετ: συνεχής άνοδος αλλά μικρό μερίδιο
Οι διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων καταγράφουν σταθερή ενίσχυση τα τελευταία χρόνια, αν και το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο παραμένει περιορισμένο.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι online αγορές εμφάνισαν άνοδο +12,6%, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 152,6 εκατ. ευρώ, έναντι 135,6 εκατ. το 2024 και 114,8 εκατ. το 2023. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καναλιών ξεπέρασε αυτή των φυσικών καταστημάτων, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +8,8%.
Ως προς τη συμμετοχή τους στη συνολική αγορά, οι online πωλήσεις κατέλαβαν μερίδιο 3,3% στο α΄ εξάμηνο του 2025, έναντι 3,1% το 2024, 2,7% το 2023 και 2,6% το 2022.