Φωτιές στη θάλασσα: Με αφορμή τη σειρά πυρκαγιών που έχουν εκδηλωθεί το 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων – όπως τα WAN HAI 503 και MSC ELSA 3 στον Ινδικό Ωκεανό, το SOLONG στη Βόρεια Θάλασσα, το GRANDE BRASILE στη Μάγχη, το ASL BAUHINIA στην Ερυθρά Θάλασσα και το MARIE MAERSK στη Δυτική Αφρική – επανέρχεται στο προσκήνιο ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία. Οι ανησυχίες εστιάζουν κυρίως στα επικίνδυνα φορτία που μεταφέρουν τα πλοία αυτά.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Παύλος Ξηραδάκης, επισήμανε:
«Η νέα αυτή πραγματικότητα καταρρίπτει, κατ’ αρχάς, τη λανθασμένη εντύπωση ότι τα πλοία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου αποτελούν εξ ορισμού τα πιο επικίνδυνα πλοία.
Παράλληλα, αναδεικνύεται η πολύ μεγάλη ανάγκη τα ελληνικά λιμάνια – πολλά εκ των οποίων δεν διαθέτουν καν δίκτυο πυρόσβεσης – να θωρακιστούν απέναντι σε αυτούς τους κινδύνους. Η έκδοση Κανονισμών ρυμούλκησης πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι ρυμουλκήσεις στα λιμάνια θα πραγματοποιούνται από ρυμουλκά με πιστοποιημένη ικανότητα πυρόσβεσης, ικανά να αντιμετωπίσουν με επιτυχία ανάλογα συμβάντα και να προστατεύσουν τις ανθρώπινες ζωές, το θαλάσσιο περιβάλλον, τα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις».