Σημαντική ενίσχυση των οικονομικών επιδόσεων κατέγραψε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.) κατά το Α’ εξάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας τη σταθερά αναπτυξιακή της δυναμική και την καθοριστική της θέση ως διαμετακομιστικού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με την έγκριση της Εξαμηνιαίας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο, τα ενοποιημένα έσοδα παρουσίασαν αύξηση 10,2%, ανέρχοντας στα 53,3 εκατ. ευρώ έναντι 48,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 12,1% στα 25,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) κατέγραψαν άνοδο 19,7%, φτάνοντας τα 24,9 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας τα 15,9 εκατ. ευρώ.
Ανάπτυξη ανά τομέα δραστηριότητας
Όλοι οι βασικοί τομείς του Ομίλου κατέγραψαν θετική πορεία. Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε την υψηλότερη αύξηση, με έσοδα 38,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,2% σε σχέση με τα 34,3 εκατ. ευρώ το 2024. Ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου ενισχύθηκε κατά 4,5%, ενώ οι τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (συμπεριλαμβανομένης κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας) σημείωσαν αύξηση 3,1% και 28,4% αντίστοιχα.
Επενδυτικό πρόγραμμα και προοπτικές
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών ανήλθε σε 5,2 εκατ. ευρώ, υπερδιπλασιασμένο σε σχέση με τα 2,8 εκατ. ευρώ του Α’ εξαμήνου 2024. Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει περαιτέρω ενίσχυση στο Β’ εξάμηνο, με κύριο έργο την επέκταση του Προβλήτα 6 και την υλοποίηση επιπλέον στρατηγικών επενδύσεων σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό, στοχεύοντας στην αύξηση της λειτουργικής αποδοτικότητας και της μακροπρόθεσμης αξίας του ΟΛΘ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δρ. Ιωάννης Τσάρας, δήλωσε:
“Οι ισχυρές επιδόσεις του Α’ εξαμήνου αντικατοπτρίζουν τη σταθερά αναπτυξιακή πορεία του ΟΛΘ Α.Ε., επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική μας για πολυεπίπεδη αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Με την επικείμενη επέκταση του Προβλήτα 6 και την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού, ενισχύουμε την αποδοτικότητα και δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία για μετόχους, συνεργάτες και την τοπική κοινωνία, αναδεικνύοντας τον ΟΛΘ ως διαμετακομιστικό κόμβο κλειδί στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.”