No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέλος εποχής για τα παλιά ΙΧ: Νέος Κανονισμός της ΕΕ για ανακύκλωση και ανταλλακτικά

Newsroom από Newsroom
28/09/2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
A A
Τέλος εποχής για τα παλιά ΙΧ: Νέος Κανονισμός της ΕΕ για ανακύκλωση και ανταλλακτικά

Η ΕΕ ψηφίζει κανονισμό για υποχρεωτική απόσυρση και ανακύκλωση οχημάτων – Στόχος η μετάβαση στην κυκλική οικονομία και η μείωση ρύπων

 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα μια ιστορική νομοθετική πρωτοβουλία που επιδιώκει να αναμορφώσει τον κύκλο ζωής των οχημάτων στην Ευρώπη, από το σχεδιασμό έως την τελική διάθεσή τους. Σε μια κρίσιμη ψηφοφορία, 431 ευρωβουλευτές στήριξαν τον κανονισμό, έναντι 145 κατά και 76 αποχών. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: η αυτοκινητοβιομηχανία να περάσει σε κυκλική οικονομία, μειώνοντας ταυτόχρονα περιβαλλοντικά κόστη και εκπομπές.

Στην πράξη, η νομοθεσία θα καταστήσει την απόσυρση και την ανακύκλωση παλαιών οχημάτων υποχρεωτική, ώστε να αξιοποιηθούν πολύτιμα υλικά που διαφορετικά θα πήγαιναν χαμένα. Στην Ελλάδα, το στοίχημα είναι ιδιαίτερα έντονο. Η ηλικία του στόλου υπερβαίνει τα 17 έτη, καθιστώντας την, την πλέον «γηρασμένη» στην Ευρώπη και κάθε χρόνο οδηγούνται στην τελική φάση περίπου 60.000 αυτοκίνητα για ανακύκλωση.

Υλικά και ευθύνη κατασκευαστών

Οι νέοι κανόνες ορίζουν ότι τα οχήματα του μέλλοντος πρέπει να σχεδιάζονται ώστε να δέχονται εύκολη αφαίρεση εξαρτημάτων και επεξεργασία από εξειδικευμένα κέντρα. Σε έξι έτη από την εφαρμογή, τα νέα οχήματα θα πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 20 % ανακυκλωμένο πλαστικό, στόχος που μέσα σε δέκα έτη θα πρέπει να φτάνει στο 25 %, εφόσον διατίθεται αυτός ο υλικός πόρος σε επαρκείς τιμές. Παράλληλα, ζητείται να τεθούν μελλοντικοί στόχοι για ανακυκλωμένο χάλυβα, αλουμίνιο και κρίσιμα υλικά.

Τρία χρόνια μετά, θα ενεργοποιηθεί η διευρυμένη ευθύνη παραγωγού: οι κατασκευαστές θα υποχρεούνται να αναλαμβάνουν το κόστος συλλογής και διάθεσης οχημάτων στο τέλος ζωής. Η νέα σύσταση διακρίνει μεταξύ μεταχειρισμένων οχημάτων και οχημάτων που έχουν φθάσει στο τέλος κύκλου ζωής, απαγορεύοντας την εξαγωγή των τελευταίων προς τρίτες χώρες.

Αυτές οι αλλαγές ακολουθούν το πλέον φιλόδοξο σχέδιο αντικατάστασης της σημερινής οδηγίας ELV με κανονισμό, ο οποίος δεν θα αφήνει περιθώρια διαφορών μεταξύ κρατών-μελών.Το Συμβούλιο της Ε.Ε. έχει ήδη υιοθετήσει την επίσημή του θέση, ενσωματώνοντας στόχους για ανακυκλωμένα πλαστικά και ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικούς κανόνες σε άλλα υλικά.

Μεταξύ των προκλήσεων, αναφέρονται οι αυξημένες εργασίες αποσυναρμολόγησης, γεγονός που θα ανεβάσει το κόστος εργασίας στα κέντρα επεξεργασίας.

Ποιες οι επιπτώσεις για την Ελλάδα

Η Ελλάδα, με ένα στόλο αυτοκινήτων κατά μέσο όρο άνω των 17 ετών, θα είναι στο επίκεντρο της μετάβασης. Ο γενικός διευθυντής της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων (ΕΔΟΑ) προβλέπει ότι ο κανονισμός θα εκδοθεί τον Απρίλιο-Μάιο 2026 και θα εφαρμοστεί άμεσα σε όλα τα κράτη-μέλη.

Σήμερα, περίπου 58.000-63.000 οχήματα το χρόνο οδηγούνται στην ανακύκλωση στην Ελλάδα. Η θέσπιση κινήτρων προς τους κατόχους παλαιών οχημάτων και επαγγελματιών συνεργείων θεωρείται απαραίτητη ώστε η μετάβαση να μην γίνει κοινωνικά άδικη. Ο διευθύνων σύμβουλος εταιρείας ανακύκλωσης σημειώνει ότι άνω του 40-50 % του ελληνικού στόλου είναι παλαιά οχήματα, πολύ υψηλότερο ποσοστό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γεγονός που απαιτεί πολιτικές επιδότησης ισοδύναμες με αυτές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στον χώρο των ανταλλακτικών θα υπάρξει σημαντική μεταρρύθμιση. Τα ανταλλακτικά που θα προέρχονται από οχήματα τέλους ζωής θα αντιμετωπίζονται ως προϊόντα, με πιο σαφείς όρους διάθεσης στην αγορά, και τα κράτη θα πρέπει να ενθαρρύνουν τη χρήση τους.

Για τους μικρούς επαγγελματίες και τους ιδιοκτήτες φτηνών οχημάτων, η μετάβαση ενδέχεται να φέρει οικονομική πίεση. Θα χρειαστούν γενναία κίνητρα και κρατική στήριξη για να μην μείνουν στο περιθώριο αυτής της αλλαγής.

Διαβάστε επίσης: EE: Ανακύκλωση και απόσυρση παλαιών οχημάτων

Tags: no-hp-sliderΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

ΣχετικάΑρθρα

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Κούτες με έγγραφα στην ανακύκλωση
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση «ανάσα» για 5.000 αγρότες: Λύση ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ

30/09/2025
ΟΑΣΑ: Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων και επιβατών το 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΑΣΑ: Πώς λειτουργούν τα ΜΜΜ αύριο 1 Οκτωβρίου – Τι ισχύει για αεροδρόμιο

30/09/2025
«Γκαζώνει» το Ελευθέριος Βενιζέλος: Νέα δρομολόγια, πράσινη πρωτοβουλία και αύξηση διεθνών συνδέσεων
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Κανονικά οι πτήσεις της Aegean & Olympic Air κατά την απεργία της 1ης Οκτωβρίου

30/09/2025
ΚΕΑΟ: Μεγάλη αύξηση οφειλών στα Ταμεία
ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΕΦΚΑ: 50 Δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές με 10 Δισ. μη εισπράξιμα

30/09/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Το «non paper» Μυλωνάκη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέα «μάχη» ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για το ποιος φταίει

30/09/2025
ΔΥΠΑ: Νέα επιδοτούμενα προγράμματα για 20.000 προσλήψεις
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΥΠΑ: Μέχρι 6 Οκτωβρίου οι αιτήσεις για δύο προγράμματα επιχειρηματικότητας στην ΠΕ Έβρου

30/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Στρατηγική συμμαχία Accor-Invel-PRODEA για το μέλλον της αλπικής φιλοξενίας

Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου

30/09/2025
Γιατί αυξάνονται οι τιμές των διαμερισμάτων

Ακίνητα-«φαντάσματα»: Η γραφειοκρατία κρατά αναξιοποίητα χιλιάδες κληροδοτήματα

30/09/2025
INTRACOM HOLDINGS: Μέρισμα 0,12€/μετοχή και νέα στρατηγική σε real estate, τουρισμό και ασφάλειες

Ο χάρτης των mega projects του ομίλου Κόκκαλη που αλλάζουν το αθηναϊκό real estate

30/09/2025

Ναυτιλία

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις 15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκπτωση έως 50% στα ακτοπλοϊκά για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Διευκολύνσεις σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να μεταβούν στις θέσεις τους στα νησιά, με πρωτοβουλία των Υπουργείων Παιδείας και Ναυτιλίας   Η...

από Newsroom
30/09/2025
Χτύπημα στο οργανωμένο έγκλημα από Λιμενικό και ΕΥΠ: Το μήνυμα Κικίλια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία

Το υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΣΑμεΑ προχωρούν σε πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία   Με...

από Newsroom
30/09/2025
Reuters: Οι Χούθι απειλούν τον Ελληνικό Εμπορικό Στόλο- «Ετοιμαστείτε να δεχθείτε επίθεση»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίθεση σε φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά της Υεμένης – Σώοι οι 19 ναυτικοί

Ένταση επικρατεί ξανά στον Κόλπο του Άντεν, όπου τη Δευτέρα δέχθηκε επίθεση το ολλανδικό φορτηγό πλοίο MV Minervagracht, με αποτέλεσμα...

από Newsroom
30/09/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο ΟΛΠ ισχυρότερος από ποτέ: Εκρηκτική άνοδος εσόδων και κερδών το α’ εξάμηνο 2025

ΟΛΠ ΑΕ: Άνοδος εσόδων 14,7% και κερδών 15,3% στο α’ εξάμηνο 2025, με μηδενισμό δανεισμού και ισχυρές επενδύσεις   Η ΟΛΠ...

από Newsroom
29/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Φοροελαφρύνσεις και μέτρα στήριξης: Ποιοι κερδίζουν από το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ
  • Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου
  • Παράταση «ανάσα» για 5.000 αγρότες: Λύση ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.