No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΣΕ: Ζημιές 180,5 εκατ. ευρώ έγραψε το 2024 – Βέλη προς τη Hellenic Train

Απαιτήσεις 112,7 εκατ. από τους Ιταλούς για τέλη υποδομής – Περαιτέρω συρρίκνωση του μόνιμου προσωπικού

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
08/10/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
ΟΣΕ: Υπερασπίζεται τις προσλήψεις με ΔΠΥ – Τι απαντά στις καταγγελίες

Με ζημιές 180,5 εκατ. ευρώ για το 2024 μπήκε στη νέα εποχή ο ΟΣΕ, ο οποίος άλλαξε μεν άλλαξε μαρκίζα με τη σύσταση της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», όμως δεν έχει απαλλαγεί από τα βαρίδια του παρελθόντος. Τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς είναι σαφώς βελτιωμένα από εκείνα του 2023, όμως η πληγή που επέφεραν το δυστύχημα των Τεμπών και οι μεγάλες ζημιές του Daniel, δεν έχει επουλωθεί.

«Νοσεί ο ΟΣΕ, αλλά θα τον θεραπεύσουμε» – Μήνυμα Κυρανάκη από την Πάτρα

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, η καθαρή ζημιά πέρσι ήταν βελτιωμένη κατά περίπου 29%, συγκριτικά με το «ταβάνι» των -250 εκατ. ευρώ του 2023. Το μεικτό αποτέλεσμα εκμετάλλευσης επιδεινώθηκε κατά 32,4 εκατ. (-16,7%) από την προηγούμενη χρήση και το EBITDA του ομίλου παρέμεινε μεν αρνητικό κατά 5,1 εκατ., σαφώς βελτιωμένο όμως από τα -102,6 εκατ. ευρώ του 2023. Το περιθώριο EBITDA του ομίλου από το -164% της περασμένης χρήσης διαμορφώθηκε σε -10,62% 

Την ίδια στιγμή, παραμένει και η «μαύρη τρύπα» των τελών υποδομής στα ταμεία του ΟΣΕ, που δυναμιτίζει ανά διαστήματα τις σχέσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ΟΣΕ, οι συνολικές απαιτήσεις του οργανισμού από τη Hellenic Train στις 31/12/2024 ήταν 139 εκατ. ευρώ, έναντι 125,4 εκατ. στις 31/12/2023. Εξ αυτών, ποσοστό 88,8% που αντιστοιχεί σε 112,7 εκατ., προέρχεται από μη καταβληθέντα τέλη υποδομής από το 2020 ως και σήμερα. Απαιτήσεις ύψους 34 εκατ. ευρώ βαραίνουν αντίστοιχα τη ΣΤΑΣΥ για την περσινή χρήση.

Από την πλευρά του ΟΣΕ, πέρα από το πλήγμα στη ρευστότητά του, αποδίδεται στις πρακτικές της Hellenic Train και η αδυναμία του να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες. Κι αυτό παρά την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στα 75 εκατ. ευρώ, κατά τη διετία 2023-2024, που θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ για το 2025. 

«Εντούτοις, η δυνατότητα του διαχειριστή υποδομής για αυξημένο επίπεδο παροχής υπηρεσιών μετριάζεται από την πολιτική του κύριου operator, και παρά την αύξηση, η ρευστότητα παραμένει χαμηλή και σε οριακό επίπεδο, εξαιτίας αυτής της άρνησης να αποδεχτεί την καθοριζόμενη από τον διαχειριστή υποδομής τιμολόγηση και επιπρόσθετα από δυστοκία στις πληρωμές του», επισημαίνεται στην έκθεση.

 

Σε αναμονή νομοθετικής ρύθμισης 

Οι δύο πλευρές δεν έχουν καταλήξει, μέχρι σήμερα, στη διευθέτηση της διαφωνίας τους, που κρατάει από το 2020, όταν και άλλαξε η χρέωση για τα τέλη υποδομής, που πληρώνει στον διαχειριστή κάθε εταιρεία για να έχει τρένα στο εθνικό δίκτυο. Η Hellenic Train αμφισβητεί το ύψος των χρεώσεων, ισχυριζόμενη ότι αυτό καθορίστηκε αυθαίρετα το 2019 από την τότε διοίκηση, χωρίς να ανταποκρίνεται μάλιστα στο επίπεδο του δικτύου. 

Σημειώνεται ότι το «χάσμα» μεταξύ των δύο πλευρών το 2023 ανήλθε σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με τις ετήσιες καταστάσεις της HT για το 2024, «η δαπάνη που

καταγράφεται στα βιβλία της διαφέρει κατά περίπου 12,9 εκατ. ευρώ σε επίπεδο καθαρής αξίας από την συνολική καθαρή αξία των τιμολογίων 25,5 εκατ. ευρώ, που εκδόθηκαν από τον φορέα εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής υποδομής (ΟΣΕ)». 

Παράλληλα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού, υπάρχουν εκατέρωθεν αμφισβητήσεις συναλλαγών συνολικού συμψηφισμένου ποσού 6,6 εκατ. ευρώ. 

Ως αποτέλεσμα και οι δύο πλευρές έχουν ασκήσει αγωγές, με τις σχέσεις τους να περνούν εξάρσεις και υφέσεις. Όσες φορές κι αν έχουν καθίσει στο τραπέζι δεν έχει βγει «λευκός καπνός». Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τη σιδηροδρομική μεταρρύθμιση, έχει ξεκινήσει μια νέα προσπάθεια προσέγγισης. 

Στο πρόσφατο ITC 2025, μάλιστα, η νέα πρόεδρος της ΡΑΣ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της σιδηροδρομικής αγοράς, χαρακτήρισε το ζήτημα ως κατεπείγον. Εξέφρασε, δε, την πεποίθηση ότι «πρέπει να φτιάξουμε τέλη που θα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να μπουν στον σιδηρόδρομο και να λειτουργήσουν. Διαφορετικά κλείνουμε την αγορά και αυτό δεν το θέλουμε».

Όπως ανέφερε, μάλιστα, η ΡΑΣ έχει αποτυπώσει ήδη τις επιπτώσεις του υφιστάμενου μηχανισμού τελών στη λειτουργία της αγοράς και έχει καταθέσει πρόταση στο υπουργείο για νομοθετική ρύθμιση.

 

Συνεχίζεται η «αιμορραγία» του προσωπικού

Όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, το μόνιμο προσωπικό του ΟΣΕ συνέχισε να «συρρικνώνεται» κατά τη διετία 2023 – 2024. Ως αποτέλεσμα το 2024, οι μόνιμοι εργαζόμενοι περιορίστηκαν σε 568, από 645 το 2023. Το 83% των υπαλλήλων είναι άνω των 51 ετών, ενώ οι προσλήψεις μέσα στη διετία 2023-2024 ήταν μηδενικές παρά το γεγονός ότι συνολικά αποχώρησαν 89 εργαζόμενοι το 2023 και επιπλέον 77 το 2024.

Όσο για το θέμα των αγωγών κατά του ΟΣΕ, για το δυστύχημα των Τεμπών, έως σήμερα έχουν ήδη επιδοθεί 12 αγωγές αποζημίωσης, εκ των οποίων μόνο σε μία έχει εκδοθεί πρωτόδικη απόφαση. Για την απόφαση αυτή ασκήθηκε μεν έφεση από τον ΟΣΕ, όμως αυτή δεν θα προχωρήσει ύστερα και από την πρόσφατη επιστολή του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

Σύμφωνα με τους οικονομικούς ελεγκτές, πάντως, για τις υπόλοιπες αγωγές δεν είναι δυνατό να προβλεφθούν με ασφάλεια ούτε ο αριθμός ούτε ο χρόνος άσκησης νέων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σχηματιστεί σχετική πρόβλεψη. «Παράλληλα επισημαίνουμε ότι το ποσοστό υπαιτιότητας του ΟΣΕ και της Hellenic Train δεν έχει αποσαφηνιστεί ώστε να μας επιτρέπει να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ύψος των επιδικασθέντων ποσών ή άλλων τρίτων», υπογραμμίζεται.

Ως προς τις υπόλοιπες αγωγές τρίτων κατά του ΟΣΕ, το συνολικό ύψος των σχετικών αξιώσεων ανέρχεται σε 303,4 εκατ. ευρώ, με την πρόβλεψη της διοίκησης για το 2024 να ανέρχεται σε  196,1 εκατ. ευρώ, η οποία και θεωρείται επαρκής για την κάλυψη των ενδεχόμενων υποχρεώσεων. Αυτές οι αγωγές αφορούν σε αποζημιώσεις τρίτων από ατυχήματα, εργατικά ατυχήματα, εργατικές αξιώσεις, αγωγές Δήμων και αγωγές που αφορούν συμβατικές υποχρεώσεις και απαλλοτριώσεις. 

Αντίστοιχα υφίστανται και αγωγές από τον ΟΣΕ κατά τρίτων προμηθευτών, αναδόχων κ.ά., που ανέρχονται συνολικά στο ποσό των 370 εκατ. ευρώ με την πλειονότητά τους να προέρχεται από τις προγραμματικές συμφωνίες που είχε συνάψει ο όμιλος.

 

Tags: Hellenic TrainΟΣΕ

ΣχετικάΑρθρα

Υψηλό 12 ετών για το ασήμι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Silver rally: Νέο υψηλό 45 ετών – Ελλείψεις αποθεμάτων και αναζήτηση ασφαλών επενδύσεων

09/10/2025
Νέο κεφαλαιακό boost €300 εκατ. για την CrediaBank μέσα από συνθετική τιτλοποίηση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Credia Bank: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Νικόλαος Μπάκος

09/10/2025
Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία

09/10/2025
MyAuto και G-Cloud: Ψηφιακές λύσεις για οχήματα και πολίτες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Σε ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα, πρόστιμα έως 1.000€

09/10/2025
Bloomberg: Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 η Metlen στο London Stock Exchange
ΚΟΣΜΟΣ

Απώλειες στις ευρωαγορές: Αρνητικό έδαφος εν μέσω πολιτικής αβεβαιότητας στη Γαλλία και ασθενών γερμανικών στοιχείων

09/10/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκίνησε η Εξεταστική με μονοκομματικό προεδρείο και σφοδρή κόντρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΑΣΟΚ για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Η κυβέρνηση σιωπά μπροστά σε οργανωμένο μηχανισμό συγκάλυψης»

09/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025
Deloitte: Μεγάλα κέρδη στο Real Estate – Τάσεις, προκλήσεις και ευκαιρίες για το 2025

FSI Predictions 2025: Η Deloitte προβλέπει ριζικές αλλαγές σε τράπεζες, ασφάλειες και real estate

09/10/2025

Ναυτιλία

Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλιακή Μαρινάκη: Καθέλκυσε το πρώτο LCO₂ carrier
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εξαγόρασε το 50% της ναυτιλιακής εταιρείας United Offshore Support

Η Capital Maritime & Trading Corp., μέσω της θυγατρικής Capital Offshore, απέκτησε το 50% της United Offshore Support (UOS), που...

από Newsroom
07/10/2025
United Maritime: Πούλησε το παλαιότερο Capesize και ανοίγει νέο κεφάλαιο ανάπτυξης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Seanergy χωρίς warrants και με ανανεωμένο στόλο στοχεύει στην κορυφή της αγοράς Capesize

Η Seanergy Maritime πούλησε το Capesize M/V Geniuship με κέρδος 2,5 εκατ.$ και εξασφάλισε 12 εκατ.$ ρευστότητα, με καθαρή κεφαλαιακή...

από Newsroom
07/10/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΛΠ Α.Ε.: Νέο πρόγραμμα υποτροφιών 30.000€ για φοιτητές του Πειραιά

ΟΛΠ Α.Ε.: Δέκα υποτροφίες ύψους 30.000 ευρώ για το 2025-2026 για νέους φοιτητές του Πειραιά και των όμορων δήμων  ...

από Newsroom
07/10/2025
Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας

Σαουδική Αραβία: Στο πλαίσιο ενίσχυσης των οικονομικών και βιομηχανικών δεσμών, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε σήμερα εποικοδομητική συνάντηση με...

από Newsroom
06/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Silver rally: Νέο υψηλό 45 ετών – Ελλείψεις αποθεμάτων και αναζήτηση ασφαλών επενδύσεων
  • Credia Bank: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Νικόλαος Μπάκος
  • Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.