Πολεμικό Ναυτικό: H συζήτηση για την απόκτηση και 4ης φρεγάτας FDI Belharra, όπως όλα δείχνουν ανοίγει ξανά καθώς θεωρείται βέλτιστη λύση σε σχέση με τις κορβέτες, από τη στιγμή που δεν μπορούν να «τρέξουν» και τα δύο προγράμματα.
Και αυτό γιατί, πολύ απλά, το «στενό» δημοσιονομικό πλαίσιο στο οποίο κινείται η ελληνική κυβέρνηση όπως είναι γνωστό δεν επιτρέπει μεγάλα ανοίγματα στα εξοπλιστικά και ο φόβος του οικονομικού εκτροχιασμού τον οποίο έχει ζήσει στο πολύ κοντινό παρελθόν η χώρα μας, επιβάλλει περιορισμένες κινήσεις.
Μάλιστα η συζήτηση για την 4η Belharra αναζωπυρώθηκε μετά και τη συνέντευξη που έδωσε (στο ertnews) ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group, Πιερ-Ερίκ Πομελέ. Όπως τόνισε «η ελληνική κυβέρνηση μάς ζήτησε να επανεκτιμήσουμε τις option. Εδώ και λίγες μέρες, η option ακόμη ισχύει. Επανεκτιμήσαμε βάσει των οικονομικών συνθηκών και του πληθωρισμού, τι θα γίνει την επόμενη χρονιά. Τώρα η option ισχύει. Γνωρίζουμε πως το Ελληνικό Ναυτικό και οι ελληνικές Αρχές αξιολογούν τις ανάγκες για το μέλλον».
Υπενθυμίζεται ότι στην παραγγελία των τριών ελληνικών φρεγατών FDI Belharra αφορούσε την αγορά και τέταρτης στην τιμή του ενός δισ. όσο έκανε δηλαδή η κάθε μία από τις τρεις πρώτες. Το 2025 θα παραδοθεί στην Ελλάδα η πρώτη Belharra.
Σημειώνεται, ότι αφορμή στάθηκε για την συζήτηση η απόκτηση των μεταχειρισμένων αμερικανικών παράκτιων περιπολικών LCS, που «ναυάγησε», καθώς τα πλοία που παραχωρούσαν οι ΗΠΑ ήταν από τα πρώτα που είχε το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό και δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Καθώς και η αδυναμία που υπάρχει παγκοσμίως να βρεθούν πλέον άλλες μεταχειρισμένες μονάδες που να είναι σε καλή κατάσταση.