Για εκλογές το 2027 μιλάει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε κάθε ευκαιρία, όλοι όμως αντιμετωπίζουν αυτές τις διαβεβαιώσεις με επιφυλακτικότητα και τα κόμματα δείχνουν ότι θέλουν να είναι έτοιμα για πιθανό εκλογικό αιφνιδιασμό το φθινόπωρο.
Ένας από τους πιο σθεναρούς υποστηρικτές του «θεσμικά ορθού» σεναρίου (εκλογές την άνοιξη του 2027) είναι ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, παρότι αποφεύγει να πάρει δημόσια θέση με κατηγορηματικό τρόπο.
Πρόσφατα, τόνισε ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός δεν καθορίζεται από τον εκλογικό κύκλο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η δική μας προτεραιότητα δεν είναι οι επόμενες εκλογές. Είναι να αξιοποιήσουμε κάθε μέρα της εντολής που μας έδωσαν οι πολίτες».
Όπως λένε οι συνομιλητές του Κυρ. Πιερρακάκη, είναι πεπεισμένος ότι όσο πιο αργά γίνουν οι εκλογές, τόσο το καλύτερο θα είναι και για τις επιδόσεις της ΝΔ: η οικονομική πολιτική αποδίδει όχι μόνο στους μακροοικονομικούς δείκτες, αλλά και στην καθημερινότητα των ψηφοφόρων, όπως εκτιμά, και με το πέρασμα του χρόνου αυτό θα προσθέτει «πόντους» στο κυβερνών κόμμα.
Ο Πιερρακάκης, πάντως, έχει και ένα προσωπικό λόγο να μη θέλει γρήγορα εκλογές: η θέση του προέδρου του Eurogroup χάνεται αυτοδικαίως όταν κάποιος παύει να έχει την ιδιότητα του υπουργού Οικονομικών στη χώρα του.
Θα «φάνε πόρτα» οι servicers;
Κάτι που δεν έχει ξαναγίνει θα ζητήσουν οι servicers από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας: Να ερμηνεύσει η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου μια απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου.
Τι μπορεί να πετύχουν οι servicers με αυτή την κίνηση; Έμπειρος νομικός εξηγεί στη στήλη ότι αυτό που περιμένουν -αλλά είναι long shot, όπως λένε και οι Αμερικανοί- είναι μια ερμηνεία της απόφασης για τους τόκους των ρυθμισμένων δανείων του νόμου Κατσέλη, με την οποία θα τους επιτραπεί να αυξάνουν τους τόκους όσο θα περνά ο χρόνος εξυπηρέτησης της ρύθμισης. Αυτό, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που κάνουν, θα ανέβαζε τους τόκους πολύ, έστω και αν το τελικό ποσό δεν θα φθάνει ακριβώς στο ύψος που θα έφθανε με «κλασική» μέθοδο υπολογισμού στο συνολικό, άληκτο κεφάλαιο. Με απλά λόγια, οι servicers θα ήθελαν μια ερμηνεία που θα έφερνε αρκετούς τόκους.
Τι πιθανότητες υπάρχουν να γίνει αυτό; Ελάχιστες, λένε οι νομικοί. Μια απόφαση, όπως εξηγούν, μπορεί να ερμηνευθεί, αλλά όχι με τρόπο που να αλλοιώνει το πνεύμα της. Και η απόφαση της Ολομέλειας δεν αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνειών: ό,τι και αν πει κανείς για εναλλακτικούς τρόπους υπολογισμού των τόκων, ο Άρειος Πάγος ξεκαθάρισε ότι αυτό που προέχει είναι να παραμείνει βιώσιμη για τον δανειολήπτη η ρύθμιση. Θα ήταν παράλογο αν οι δικαστές ξαφνικά αγνοούσαν το πνεύμα της απόφασης για να «φορτώσουν» τους δανειολήπτες με τόσους τόκους, που θα γινόταν δύσκολη η εξυπηρέτηση της ρύθμισης. Το πιθανότερο, λοιπόν, είναι ότι οι servicers θα «φάνε πόρτα» από τους δικαστές.
Οι εισηγμένες «μάζεψαν» 2 δισ. ευρώ στο… άψε – σβήσε
Περισσότερα από 2 δισ. ευρώ έχουν καταφέρει να αντλήσουν μέσα σε ελάχιστες ημέρες οι εισηγμένες του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με τα νούμερα να μαρτυρούν μια ισχυρή δυναμική όχι μόνο για το σήμερα, αλλά κυρίως για το αύριο.
Η ΑΜΚ της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών κατά 530 εκατ. ευρώ, τα ομόλογα των 500 εκατ. ευρώ από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, των 400 εκατ. ευρώ από τη Motor Oil, των 350 εκατ. ευρώ από τη Lamda Development και των 200 εκατ. ευρώ από την Optima Bank, καθώς και η Αρχική Δημόσια Προσφορά της Άττικα Πολυκαταστήματα, η οποία θα τρέξει το τριήμερο 24-26 Ιουνίου με στόχο την άντληση έως 57,6 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα άθροισμα άνω των 2 δισ. ευρώ, το οποίο αφορά αποκλειστικά τις εταιρικές πράξεις του Ιουνίου. Μάλιστα, η «φόρα» των εισηγμένων, η οποία μην ξεχνάμε ότι απέκτησε άλλη δυναμική μετά τη mega-ΑΜΚ της ΔΕΗ τον Μάιο, επίκειται να συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες, αν λάβουμε υπόψη τις προθέσεις κι άλλων εισηγμένων να αντλήσουν ρευστότητα.
Η χρονική συγκυρία της παραπάνω «έκρηξης» δεν είναι τυχαία, καθώς οι ελληνικές εταιρείες επιλέγουν αφενός να προλάβουν τα «τελειώματα» της εποχής του φθηνού δανεισμού, δεδομένου ότι οι κεντρικές τράπεζες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη τις επιθετικές αυξήσεις επιτοκίων, αφετέρου να αξιοποιήσουν την ευκαιρία της αφθονίας χρήματος εκ μέρους των επενδυτών και της αποκλιμάκωσης του γεωπολιτικού ρίσκου.
Παράλληλα, έρχεται λίγους μήνες πριν την επίσημη «πρώτη» του ελληνικού χρηματιστηρίου στον κόσμο των Αναπτυγμένων Αγορών, η οποία είναι προγραμματισμένη για τον προσεχή Σεπτέμβριο. Η ενηλικίωση των εισηγμένων, μέσω της κεφαλαιακής θωράκισης, της επέκτασης της παραγωγικότητας, της εισόδου σε νέες δραστηριότητες, της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της προοπτικής για νέα deals, συνιστά θεμέλιο λίθο για την ικανότητα προσέλκυσης «φρέσκων» και ποιοτικών κεφαλαίων από το εξωτερικό.
Οι Έλληνες «ποντάρουν» στο ΧΑ
Εντυπωσιακά εξελίσσεται η φετινή χρονιά για τα μετοχικά αμοιβαία κεφάλαια, μέσω των οποίων όλο και περισσότεροι Έλληνες επενδυτές «ποντάρουν» στο χρηματιστήριο.
Όπως λένε διαχειριστές κεφαλαίων, έτσι όπως πηγαίνουν τα πράγματα ως τώρα με τις εισροές κεφαλαίων στα μετοχικά Α/Κ, το 2026 θα είναι η καλύτερη χρονιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ίσως να χρειασθεί να ανατρέξουμε σε χρονιές πριν το 2010 για να βρούμε τόσο μεγάλη εισροή επενδυτικών κεφαλαίων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας οι εισροές στα μετοχικά αμοιβαία έφθαναν τα 134,2 εκατ. ευρώ, όταν ολόκληρο το 2025, που ήταν μια πολύ καλή χρονιά, είχαν ανέλθει σε 217,7 εκατ. ευρώ. Με αυτό τον ρυθμό, δηλαδή, το περυσινό ρεκόρ άνετα θα ξεπερασθεί.
Τι εξηγεί αυτή τη στροφή των Ελλήνων επενδυτών στις έμμεσες επενδύσεις στο χρηματιστήριο; Το πρώτο που αναφέρουν, βέβαια, οι διαχειριστές είναι ότι αρχίζει να εμπεδώνεται η πεποίθηση ότι η αγορά μας έχει μπροστά της (πολύ) καλύτερες ημέρες.
Σημειώνουν, επίσης, ότι ο Έλληνας μικροεπενδυτής αρχίζει να ωριμάζει, επιλέγοντας την επαγγελματική διαχείριση που έχει μικρότερο κίνδυνο, αντί να ψάχνει από φίλους και γνωστούς «ένα καλό χαρτί», όπως συνέβαινε το μακρινό 1999.
Το ζητούμενο, βέβαια, είναι να αποδείξουν και οι διαχειριστές ότι αξίζουν τις προμήθειες που παίρνουν (και δεν είναι μικρές…), επιτυγχάνοντας αποδόσεις καλύτερες από τον Γενικό Δείκτη.
Η επικίνδυνη υπόσχεση Τσίπρα
Κάποτε είχε υποσχεθεί – και πολλοί τον πίστεψαν- ότι με ένα νόμο και ένα άρθρο θα σκιζόταν το μνημόνιο, οι Ευρωπαίοι θα έκαναν ουρές για να μας δίνουν όσα λεφτά ζητούσαμε, το χρέος θα κουρευόταν και θα την περνάγαμε… ζάχαρη.
Όλοι ξέρουμε πια που κατέληξε αυτό το όμορφο πείραμα της ηρωικής εξόδου από τα μνημόνια, αλλά ο Αλέξης Τσίπρας είναι απτόητος στην επινόηση μαγικών λύσεων. Τώρα λέει ότι όλα τα προβλήματα χιλιάδων δανειοληπτών που κυνηγούνται από τους servicers μπορούν να λυθούν πολύ απλά, αν το κράτος αγοράσει τα δάνεια τους φθηνά και τους προσφέρει καλές ρυθμίσεις για να τα εξοφλήσουν όπως τους βολεύει.
Αυτή η ωραία ιδέα που θα χαϊδέψει τα αυτιά στριμωγμένων δανειοληπτών και ίσως φέρει πολλά ψηφαλάκια στη νεόκοπη ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα είναι τόσο εφαρμόσιμη όσο και το σκίσιμο του μνημονίου με ένα νόμο με ένα άρθρο.
Όσοι συμβουλεύουν τον Αλέξη Τσίπρα ξεχνούν μάλλον ότι αυτά τα κόκκινα δάνεια είναι κλειδωμένα στις τιτλοποιήσεις του σχεδίου Ηρακλής, που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Κάθε παρέμβαση από αυτές που οραματίζεται ο Τσίπρας μπορεί να έχει τρομακτικό κόστος για το ελληνικό Δημόσιο και την εθνική οικονομία: η όμορφη επενδυτική βαθμίδα, όμορφα μπορεί να «καεί».
Εν ολίγοις, όπως λένε αυτοί που ξέρουν, αν εφαρμοστούν σχέδια σαν αυτά που προτείνει ο Τσίπρας, η χώρα θα μπει σε μία πολύ μεγάλη περιπέτεια που θα θυμίζει δράματα παλαιότερων εποχών.
Κατανοητή η αγωνία του Αλέξη για τα ψιφαλάκια, αλλά ας ψάξει να τα βρει κάπου αλλού. Όχι στο ξήλωμα του σχεδίου Ηρακλής.
Νέα εποχή για τη Δούρος διά χειρός Μπάκου – Καϋμενάκη
Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προχωρά η Δούρος, η οποία αλλάζει σελίδα με την είσοδο των Μπάκου – Καϋμενάκη. Στόχος είναι η εταιρεία να επιστρέψει στην ανάπτυξη και να οδηγηθεί σε αναδιοργάνωση, ώστε να καθαρίσει ο ισολογισμός και να ξεκινήσει η ανοδική πορεία.
Οι μέτοχοι μειοψηφίας στη ΓΣ δεν γλίτωσαν το dilution, ενώ η πλευρά των Λενακάκη Ζαχαρία, Νικολακάκη Μανούσου και Βόλακα Ευαγγελία η οποία είχαν «μπλοκάρει» πριν μερικές μέρες τη γενική συνέλευση, εμφανίζονται δυσαρεστημένοι.
Τα πακέτα της Real Consulting
Τρία πακέτα για συνολικό αριθμό 3,83 εκατομμυρίων μετοχών της Real Consulting πέρασαν νωρίτερα στο ταμπλό. Η αξία τους φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ. Οι μετοχές αυτές αντιπροσωπεύουν το 12,4% του μετοχικού κεφαλαίου.
Κατά πληροφορίες, πρόκειται για συναλλαγή που αφορά υφιστάμενους μετόχους της εταιρείας και όχι μεταβίβαση σε κάποιον νέο μέτοχο.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η Real Consulting πέρα από τον στόχο για περαιτέρω ανάπτυξη στο ήδη υπάρχον προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της (τομέας στον οποίο η ζήτηση είναι διεθνώς υψηλή) συνεχίζει να αναζητά στοχευμένες εξαγορές σε συμπληρωματικούς χώρους, με απώτερο σκοπό -μετά και την πρόσκτηση της OTS- να μετεξελιχθεί από πάροχο επιχειρηματικών λύσεων (business solution provider) σε όμιλο ψηφιακής τεχνολογίας (technology digital group).
Επιταχύνει ο πράσινος Πρίνος
Το έργο αποθήκευσης CO₂ στον Πρίνο εισέρχεται σε μια από τις πιο κρίσιμες φάσεις του, καθώς το επικείμενο market test του καλοκαιριού θα δείξει αν η ελληνική και ευρωπαϊκή βιομηχανία είναι έτοιμη να δεσμεύσει σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα για μόνιμη αποθήκευση.
Η Energean προχωρά παράλληλα τον τεχνικό σχεδιασμό και τις αδειοδοτήσεις, ενώ η άφιξη της πλατφόρμας «Ωμέγα» ανοίγει τον δρόμο για τις γεωτρήσεις του 2027. Πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να μετατρέψει την Ελλάδα από παραγωγό υδρογονανθράκων σε περιφερειακό κόμβο τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Εξίσου σημαντικός είναι ο ρόλος του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος αναπτύσσει τις απαραίτητες υποδομές μεταφοράς CO₂, ενώ η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση των 170 εκατ. ευρώ ενισχύει σημαντικά την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Η τελική επιτυχία, ωστόσο, θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των βιομηχανιών και το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το ETS, που θα καθορίσει το οικονομικό κίνητρο χρήσης των υποδομών CCS.
Η ΕΥΔΑΠ και οι κακοπληρωτές δήμοι
Ένα από τα ανοιχτά μέτωπα για την ΕΥΔΑΠ είναι οι οφειλές των δήμων και στη γενική συνέλευση της Παρασκευής βρέθηκαν στο κέντρο των συζητήσεων μαζί με την λειψυδρία και τα υδρόμετρα. Ο επικεφαλής της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε κατασχέσεις εις χείρας τρίτων σε περιπτώσεις δημοτικών οφειλών, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα νομικά εργαλεία για την είσπραξη των απαιτήσεών της. Όπως τόνισε, η ΕΥΔΑΠ εξαντλεί κάθε νόμιμο μέσο προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντα της εταιρείας και των μετόχων της και να αποτρέψει ζημίες από ανεξόφλητες υποχρεώσεις, είτε αυτές προέρχονται από ιδιώτες είτε από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Διαβάστε επίσης :
Γιατί «κόπηκε» η Binance, η δύσκολη μάχη Μητσοτάκη στην ΕΕ, όλα τα λεφτά στην CrediaBank και SOS από εργολάβους
Χαμένη η Αθήνα από το deal Τραμπ, ο Αμερικανός που αγοράζει στο ΧΑ, η ρύθμιση για το ελβετικό και ποιος θέλει την Attica
Προσκλητήριο σε funds, Ντόναλντ δωσ’ τα όλα, το sold out του ΑΔΜΗΕ και deal ΔΕΗ – Dimand με «σφραγίδα» ΤΕΡΝΑ
- Αποποίηση ευθύνης: Τα αναγραφόμενα στη στήλη αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικών πληροφοριών, που προσφέρονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, ως επενδυτική συμβουλή ή πρόταση, προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς/πώλησης μετοχών ή άλλων κινητών αξιών.







Μ.Η.Τ. 242183