Σημαντική η συμβολή του FSRU Αλεξανδρούπολης τόνισε η Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ Κάντρι Σίμσον.
Την συνδρομή της Ελλάδας στον ενεργειακό εφοδιασμό χωρών της περιοχής και στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης εξήρε η Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ Κάντρι Σίμσον σε δηλώσεις της κατά τη λήξη των εργασιών της Υπουργικής Συνόδου των χωρών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης για την ενέργεια (CESEC) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Η Επίτροπος επανέλαβε την ανάγκη ενίσχυσης της περιφέρειας για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης στις χώρες της περιοχής, μέλη και μη της ΕΕ ενώ αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισαν τα ενεργειακά συστήματα τα προηγούμενα χρόνια.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης θα ενισχύσει την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές
Στις σημαντικές ενεργειακές υποδομές που ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια αναφέρθηκε η Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη που θα ενισχύσει, όπως είπε, περαιτέρω την πρόσβαση των χωρών της περιοχής στις διεθνείς αγορές.
Οι βασικές προτεραιότητες που παρουσίασε η Επίτροπος, κατά τη διάρκεια της CESEC είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η κατασκευή νέων δικτύων και η ενοποίηση των αγορών, με στόχο τη διαφοροποίηση των πηγών και την αύξηση της ασφάλειας εφοδιασμού.
Η Ελλάδα εξαγωγέας πράσινης ενέργειας
Στόχος της κυβέρνησης είναι η μετατροπή της Ελλάδας σε εξαγωγέα και κόμβο διαμετακόμισης πράσινης ενέργειας προς την Ευρώπη με την ενίσχυση των ενεργειακών διασυνδέσεων και της περιφερειακής συνεργασίας προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων χωρών, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης.
Ο κ. υπουργός υπογράμμισε ότι το ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο για την ολοκλήρωση του κάθετου διαδρόμου εφοδιασμού της Κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο ενώ στον τομέα του ηλεκτρισμού στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων στη χώρα μας, με πρώτο στόχο τα 2 γιγαβάτ ως το 2030.
Η κρίση, τόνισε, απέδειξε την αναγκαιότητα της αύξησης παραγωγής πράσινης ενέργειας όπως και το υψηλό ρίσκο της εξάρτησης από έναν προμηθευτή.
Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, υπογράμμισε τη σημασία της περιφερειακής συνεργασίας καθώς όπως είπε είναι δύσκολο για οποιαδήποτε χώρα να προχωρήσει μόνη της προς την απανθρακοποίηση και την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας. “Είναι εφικτό να θέσουμε φιλόδοξους στόχους για τις ΑΠΕ και σε συνδυασμό με τη σύζευξη των αγορών και την ανάπτυξη διασυνοριακών διασυνδέσεων να προχωρήσουμε ταχύτερα την ενεργειακή μετάβαση”, πρόσθεσε.
Χριστίνα Δημητρίου

Μ.Η.Τ. 242183