Σκυλακάκης: Τα μέτρα αποδίδουν – Σημαντική μείωση στις απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας
Η πάταξη των ρευματοκλοπών φαίνεται πως μπαίνει σε νέα τροχιά, καθώς τα τελευταία στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ δείχνουν σαφή μείωση του φαινομένου για πρώτη φορά μετά από χρόνια συνεχούς ανόδου.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του Διαχειριστή για το πρώτο εννεάμηνο του 2024, οι συνολικές απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας ανήλθαν στο 11,54%, μειωμένες από το 12,64% του αντίστοιχου διαστήματος του 2023 και το 12,21% του 2022. Πρόκειται για μια πρώτη ένδειξη ότι τα μέτρα που εφαρμόστηκαν άρχισαν να αποδίδουν, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον αυστηρότερης εποπτείας και άμεσης παρέμβασης.
Τι αλλάζει: Στοχευμένες παρεμβάσεις και νέοι έλεγχοι
Η μείωση των ρευματοκλοπών δεν είναι τυχαία, αλλά προϊόν ενός οργανωμένου σχεδίου που βασίζεται σε:
- Μηνιαία καταμέτρηση καταναλώσεων, η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2024, επιτρέποντας τον άμεσο εντοπισμό παραβάσεων.
- Εντατικούς ελέγχους του ΔΕΔΔΗΕ, με σκοπό τη γρήγορη διαπίστωση ρευματοκλοπών και παράνομων επανασυνδέσεων.
- Νέα νομοθετικά εργαλεία, όπως:
- Υποχρέωση νέας Υπεύθυνης Δήλωσης από αδειούχο ηλεκτρολόγο σε περίπτωση αλλαγής παρόχου.
- Αφαίρεση επαγγελματικής άδειας ηλεκτρολόγου σε περιπτώσεις συμμετοχής σε ρευματοκλοπή.
- Δυνατότητα του ΔΕΔΔΗΕ να αντλεί φορολογικά στοιχεία από την ΑΑΔΕ για τη διασταύρωση δεδομένων.
Τα πρώτα αποτελέσματα αυτών των παρεμβάσεων, όπως επιβεβαιώνει και το Δελτίο Τύπου του ΔΕΔΔΗΕ (10 Μαρτίου 2025), είναι άκρως ενθαρρυντικά.
Σκυλακάκης: «Η προσπάθεια είναι στην αρχή – Στόχος η μείωση των τιμολογίων»
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, σχολιάζοντας τις εξελίξεις, τόνισε πως η αντιστροφή της τάσης είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα, αλλά η μάχη δεν έχει τελειώσει.
«Η προσπάθεια θα συνεχιστεί με δύο βασικά εργαλεία: τη μαζική εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και τη στοχοποίηση των μαζικών παραβατών που έχουν ήδη εντοπιστεί. Το όφελος θα είναι διπλό: η μείωση των απωλειών θα μεταφραστεί σταδιακά σε χαμηλότερα τιμολόγια για τους καταναλωτές», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Με τις αρχές πλέον σε θέση να εντοπίζουν πιο άμεσα τις παραβάσεις και το θεσμικό πλαίσιο να γίνεται αυστηρότερο, φαίνεται πως η Ελλάδα μπαίνει σε μια νέα εποχή καταπολέμησης της ενεργειακής παραβατικότητας, με άμεσα οφέλη για τους συνεπείς καταναλωτές.







Μ.Η.Τ. 242183