Δήμας: Ο νέος οδικός άξονας Πάτρας–Πύργου αλλάζει την εικόνα της Δυτικής Πελοποννήσου – Τον Ιούλιο στην κυκλοφορία τα 65 πρώτα χλμ.
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την παράδοση ενός εκ των σημαντικότερων οδικών έργων στη Δυτική Ελλάδα. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος, έργο με πολυετή καθυστέρηση και βαρύ ιστορικό πολιτικών ανατροπών, ολοκληρώνεται και παραδίδεται πλήρως στην κυκλοφορία έως τα τέλη του 2025.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, κατά τη διάρκεια αυτοψίας που πραγματοποίησε τη Δευτέρα 1 Απριλίου στα εργοτάξια με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, επιβεβαίωσε ότι τα πρώτα 65 χλμ. από τον Αλισσό ως τον Πύργο θα είναι έτοιμα έως τον Ιούλιο, ενώ τα υπόλοιπα 10 χλμ. θα δοθούν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια – Παράλληλα έργα και ενίσχυση δικτύου
Η νέα Ολυμπία Οδός, που με την ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα–Πύργος θα αγγίξει συνολικό μήκος σχεδόν 300 χιλιομέτρων, σχεδιάζεται με προδιαγραφές υψηλής οδικής ασφάλειας – μια κρίσιμη παράμετρος για μια περιοχή με βαρύ ιστορικό θανατηφόρων τροχαίων.
Όπως υπογράμμισε ο Χρίστος Δήμας, το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη προχωρήσει από το 2023 σε στοχεμένες πολιτικές ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, οι οποίες θα αποτελέσουν πρότυπο για αντίστοιχα έργα σε άλλα σημεία της χώρας.
Παράλληλα, προχωρούν:
-
14 αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις
-
Ασφαλτοστρώσεις σε Άραξο, Γαστούνη, ΒΙΠΕ Πάτρας, Κυλλήνη και Αρχαία Ολυμπία
-
Οργάνωση παραπλεύρων οδικών δικτύων
-
Στελέχωση υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης
Ένα έργο που επιστρέφει στην τοπική κοινωνία – Η πολιτική και κατασκευαστική διάσταση
Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι το έργο είχε για χρόνια εγκαταλειφθεί «στη δίνη των πολιτικών σκοπιμοτήτων», επισημαίνοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση ξεκίνησε και ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο, αποδίδοντάς τον εγκαίρως στην τοπική κοινωνία.
Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε., επεσήμανε ότι η πρόοδος αγγίζει το 75%, με τις εταιρείες ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ να έχουν επιταχύνει την κατασκευή. Το έργο, όπως σημείωσε, είναι έτοιμο να γίνει οδικό ορόσημο ποιότητας, ασφάλειας και λειτουργικότητας.
«Η μετατροπή μιας περιθωριοποιημένης διαδρομής σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο δεν είναι απλώς έργο υποδομής, είναι έργο ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης», τονίζεται από το υπουργείο.