Finance News Logo
Calendar icon
Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2026
  • Οικονομία
  • Χρηματιστήριο
  • Επιχειρήσεις
  • Ναυτιλία
  • Real Estate
  • Πολιτική
  • Κατασκευές
  • Μεταφορές
  • Τουρισμός
  • Υγεία
No Result
View All Result
Finance News Logo
  • Οικονομία
  • Χρηματιστήριο
  • Επιχειρήσεις
  • Ναυτιλία
  • Real Estate
  • Πολιτική
  • Κατασκευές
  • Μεταφορές
  • Τουρισμός
  • Υγεία
No Result
View All Result
Finance News Logo
No Result
View All Result
Αρχική Viral

Η συνήθεια που έχουμε όλοι και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για τον καρκίνο του στόματος

EG HK από EG HK
27 Απριλίου 2025
in Viral, Υγεία.
A A
Η συνήθεια που έχουμε όλοι και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για τον καρκίνο του στόματος

Μια καθημερινή συνήθεια που για πολλούς θεωρείται αθώα φαίνεται ότι μπορεί να συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη.

Η τακτική κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών, όπως αναψυκτικά και γλυκά τσάγια, σχετίζεται με σημαντικά αυξημένες πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου της στοματικής κοιλότητας. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στις 13 Μαρτίου 2025 στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό JAMA Otolaryngology–Head & Neck Surgery, έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν καθημερινά τουλάχιστον ένα ζαχαρούχο ποτό έχουν σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν τη νόσο.

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα από τις μακροχρόνιες μελέτες Nurses’ Health Study και Nurses’ Health Study II, που περιλάμβαναν περισσότερες από 160.000 γυναίκες, με μέση ηλικία 43 ετών κατά την έναρξη της μελέτης και παρακολούθηση που διήρκεσε τρεις δεκαετίες. Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη μια σειρά παραγόντων, όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, ο δείκτης μάζας σώματος και η ηλικία, προκειμένου να απομονώσουν τη σχέση ανάμεσα στα ζαχαρούχα ποτά και τον καρκίνο του στόματος.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό ήταν το εύρημα ότι ο αυξημένος κίνδυνος φάνηκε ακόμα και σε γυναίκες που δεν κάπνιζαν ή δεν έπιναν αλκοόλ, γεγονός που ενισχύει τη σημασία της διατροφής ως ανεξάρτητου παράγοντα κινδύνου. Συγκεκριμένα, σε αυτήν την ομάδα ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του στόματος έφτανε να είναι πάνω από πέντε φορές υψηλότερος.

Παρότι οι ειδικοί τονίζουν ότι ο συνολικός κίνδυνος παραμένει χαμηλός, υπογραμμίζουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα, τόσο για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα όσο και για να διερευνηθεί αν η σύνδεση ισχύει και στους άνδρες. Εξάλλου, είναι ήδη γνωστό ότι η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης συμβάλλει σε άλλες σοβαρές παθήσεις, όπως η παχυσαρκία, οι καρδιακές νόσοι, η τερηδόνα και οι φλεγμονώδεις καταστάσεις.

Οι ειδικοί συνιστούν να περιορίσουμε την κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών και να επιλέγουμε εναλλακτικές χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, συμβάλλοντας έτσι όχι μόνο στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του στόματος, αλλά και στη συνολική μας υγεία.

Μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα μπορούν να κάνουν τη διαφορά – και η αντικατάσταση των ζαχαρούχων ποτών είναι ένα καλό πρώτο βήμα.

Διαβάστε στο financenews.gr

Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες και διατηρούσαν τέτοιο σώμα

Οι 7 συνήθειες που σου δίνουν πάνω από 10 χρόνια ζωής

Το φαγητό που παραγγέλνουμε απ’ έξω και το έτρωγε και ο Αχιλλέας!

Πηγή φωτογραφίας: pexels.com

Tags: no-hp-slider

Σχετικά άρθρα

ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 9 Απριλίου για αυξήσεις και επαναφορά 13ου-14ου μισθού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απεργία: Ποιοι κατεβάζουν «ρολά» σήμερα 12 Ιουνίου 2026

12 Ιουνίου 2026
Χρηματιστήριο Αθηνών: Στις αγαπημένες αγορές της BofA μαζί με Νότια Αφρική και Τουρκία
Οικονομία.

Η Euronext Athens μοιράζει μέρισμα και στέλνει μήνυμα σταθερότητας στην αγορά

11 Ιουνίου 2026
Live Συνέντευξη Μητσοτάκη: Απάντηση σε Καραμανλή και Σαμαρά, μήνυμα για χρέος και ακρίβεια
Κυβέρνηση

Live Συνέντευξη Μητσοτάκη: Απάντηση σε Καραμανλή και Σαμαρά, μήνυμα για χρέος και ακρίβεια

11 Ιουνίου 2026
Μαρινάκης: «Δεν θα σας επιτρέψουμε να διαλύσετε τη χώρα» – Σφοδρή αντιπαράθεση στη Βουλή
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Βουλή: «Πέρασε» το νέο πλαίσιο για τις τηλεοπτικές άδειες των περιφερειακών καναλιών

11 Ιουνίου 2026
Στρατηγική συμμαχία Accor-Invel-PRODEA για το μέλλον της αλπικής φιλοξενίας
Επιχειρήσεις.

Prodea: Διανομή-ρεκόρ μετά τα ισχυρά αποτελέσματα του 2025 – Στα €1,51/μετοχή το τελικό μέρισμα

11 Ιουνίου 2026
Ισχυρή ανάπτυξη για τον Όμιλο ΑΔΜΗΕ: Έσοδα και κέρδη σε νέα υψηλά
Επιχειρήσεις.

ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών: Με συντριπτική πλειοψηφία εγκρίθηκε η ΑΜΚ-μαμούθ έως €530 εκατ.

11 Ιουνίου 2026
Διαφήμιση ΙΟΝ double choco Διαφήμιση ΙΟΝ double choco Διαφήμιση ΙΟΝ double choco

Finance News Logo

Το Financenews καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις οικονομικές εξελίξεις, τις αγορές και τις επιχειρηματικές κινήσεις που διαμορφώνουν το σήμερα και επηρεάζουν τις αποφάσεις του αύριο

Κατηγορίες Θεμάτων

  • Οικονομία
  • Χρηματιστήριο
  • Επιχειρήσεις
  • Ναυτιλία
  • Real Estate
  • Πολιτική
  • Κατασκευές
  • Μεταφορές
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Ταυτότητα
  • Όροι Χρήσης
  • Δήλωση Συμμόρφωσης

Logo ΜΗΤΜ.Η.Τ. 242183

Finance News Logo
No Result
View All Result
  • Οικονομία.
  • Χρηματιστήριο.
  • Επιχειρήσεις.
  • Ναυτιλία.
  • Real Estate.
  • Πολιτική.
  • Κατασκευές.
  • Μεταφορές.
  • Τουρισμός.
  • Υγεία.
  • Στήλες
    • Grey Line
    • Πρεστίζ

© 2022 FinanceNews.gr.