Ευρωαγορές: Ο Stoxx 600 υποχωρεί, με τραπεζικό και αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο να καταγράφουν σημαντικές απώλειες, ενώ η πρόταση ιδιωτικοποίησης της Hang Seng εκτοξεύει τη μετοχή της.
Οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί δείκτες έκλεισαν με απώλειες την Πέμπτη, καθώς οι επενδυτές παρακολουθούσαν την πολιτική αβεβαιότητα στη Γαλλία μετά την παραίτηση του πρωθυπουργού Σεμπαστιάν Λεκορνί και τα απογοητευτικά οικονομικά στοιχεία από τη Γερμανία.
Το γραφείο του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε ότι η επιλογή νέου πρωθυπουργού αναμένεται εντός 48 ωρών. Ο Μακρόν ευχαρίστησε τον απερχόμενο Λεκορνί για το έργο του, σημειώνοντας ότι υπάρχει πλατφόρμα σταθερότητας και η έγκριση προϋπολογισμού είναι εφικτή έως τα τέλη Δεκεμβρίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 υποχώρησε 0,43% στις 571,30 μονάδες, με τον τραπεζικό κλάδο να χάνει 1,4%. Ο Eurostoxx 50 μειώθηκε 0,40% στις 5.627 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες παρουσίασαν μικτές κινήσεις: ο γερμανικός DAX ενισχύθηκε 0,22% στις 24.652 μονάδες, ο γαλλικός CAC 40 διολίσθησε 0,23% στις 8.041 μονάδες και ο βρετανικός FTSE 100 υποχώρησε 0,41% στις 9.509 μονάδες. Στην περιφέρεια, οι ιταλικός FTSE MIB και ισπανικός IBEX 35 σημείωσαν πτώση 1,59% και 0,48% αντίστοιχα.
Στο επίκεντρο βρέθηκε η πρόταση ιδιωτικοποίησης της Hang Seng από την HSBC, που κατέχει το 63% της θυγατρικής. Εάν εγκριθεί, η Hang Seng θα γίνει πλήρης θυγατρική της HSBC Asia Pacific και θα αποχωρήσει από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, με τη μετοχή της να εκτοξεύεται σχεδόν 30%. Αντίθετα, η μετοχή της HSBC στο Λονδίνο υποχώρησε 5,4%.
Σημαντική υποχώρηση παρουσίασε και η Ferrari, πάνω από 15%, λόγω αναθεώρησης των ετήσιων προβλέψεων και μείωσης του στόχου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Η Novo Nordisk υποχώρησε 1% μετά την ανακοίνωση εξαγοράς της Akero Therapeutics για έως 5,2 δισ. δολάρια.
Στα οικονομικά στοιχεία, οι γερμανικές εξαγωγές μειώθηκαν 0,5% τον Αύγουστο, έναντι πρόβλεψης αύξησης 0,3%, με τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να υποχωρούν 2,5%. Η βιομηχανική παραγωγή κατέγραψε πτώση 4,3%, κυρίως λόγω 19% μείωσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, επιβεβαιώνοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.