Μόλις τις προηγούμενες ημέρες η ΑΒ Βασιλόπουλος ήλθε σε συμφωνία με την εταιρεία Πτολεμαϊς στην Πτολεμαϊδα, αποκτώντας τα 5 από τα 8 καταστήματα λιανικής της αλυσίδας, τα οποία θα μετατραπούν σε franchise της δικής της αλυσίδας. Μία ακόμα επενδυτική κίνηση, που επιβεβαιώνει ότι το franchise έχει μπει ψηλά στις προτεραιότητες της αναπτυξιακής της στρατηγικής. Σήμερα το δίκτυο ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί περί τα 652 καταστήματα, εκ των οποίων τα 384 λειτουργούν με το θεσμό της δικαιόχρησης (franchise), δρομολογώντας την προσθήκη νέων σημείων πώλησης μέχρι το τέλος του έτους, όπου ο αριθμός τους θα ανέβει στα 670 σημεία πώλησης. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο με 900 καταστήματα μέχρι το 2028 και ταυτόχρονα να επαναφέρουν το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας στο 4%. Το 2024, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,94 δισ. ευρώ.
Η νέα στρατηγική εφαρμόζεται με την τοποθέτηση του Νίκου Λαβίδα στη θέση του CEO πριν από τρία περίπου χρόνια. Μιλώντας από τα Ιωάννινα, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2024, ο κ. Λαβίδας, με τη συμμετοχή και της προέδρου της εταιρείας Ελένης Προβίδη ανέφερε προς τους εκπροσώπους του Τύπου: «Στην ΑΒ Βασιλόπουλος εδώ και περίπου τρία χρόνια εκπονούμε ένα πλάνο για να εκσυγχρονίσουμε και να εξορθολογίσουμε το δίκτυο μας. Διανύουμε τον τρίτο χρόνο και έχουμε άλλα δύο για να ολοκληρωθεί. Στόχος είναι να εξορθολογιστεί το δίκτυο, μέσα από τις σημαντικές αλλαγές που έχουμε ήδη ξεκινήσει. Σε αυτό το πρόγραμμα, ένας σημαντικός αριθμός ιδιόκτητων καταστημάτων μετατράπηκε σε franchise, κάποια καταστήματα έκλεισαν και κάποια άλλα άνοιξαν, όπως ακριβώς είχαμε σκεφθεί όταν ξεκινήσαμε την νέα μας πορεία».
Τελικός στόχος αποτελεί η μείωση των τιμών των αγαθών που πωλούνται από το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Λαβίδας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τώρα, θέλουμε να επενδύσουμε στις τιμές. Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε ένα κεφάλαιο, που θα μας επιτρέψει να επανεπενδύσουμε στις τιμές, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να βρουν τα προϊόντα φθηνότερα».
Το 2025 η εταιρεία συνεχίζει να δίνει έμφαση σε επενδύσεις που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε καλύτερες τιμές των προϊόντων που πωλούνται από το δίκτυο ΑΒ. Συνολικά, οι επενδύσεις που στόχευσαν στη βελτίωση των τιμών, ανήλθαν σε 250 εκατ. ευρώ και το αποτέλεσμα φάνηκε στην επισκεψιμότητα, η οποία αυξήθηκε κατά 5%. Να σημειωθεί, ότι εκτός από τις προσφορές και τους πόντους AB Plus, υπήρξε ακόμη μείωση τιμών σε 700 προϊόντα και 135 own brands (2024vs2025), ενώ η επένδυση σε προσφορές και πόντους μέσω της ΑΒ Plus ανήλθαν σε 30 εκατ. ευρώ το 2024 και 35 εκατ. ευρώ το 2025. Επιπλέον έμφαση δίνει η εταιρεία σε νέους κωδικούς, έχοντας ήδη προσθέσει 1.000 νέους και παράλληλα δίνει έμφαση σε own brands, με στόχο να πιάσει το 40% μερίδιο αγοράς στην επόμενη πενταετία. Ένας άλλος τομέας που λαμβάνει σοβαρά υπόψη της στην αναπτυξιακή της στρατηγική, αποτελεί η στήριξη των Ελλήνων παραγωγών, δείχνοντας προτίμηση σε παραδοσιακά προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς.
Στο πλαίσιο της πολιτικής αναδιάρθρωσης, τα ταμεία αυτόματης εξυπηρέτησης επεκτάθηκαν στο 70% του δικτύου εταιρικών καταστημάτων, ενώ οι ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών (ESLs) εγκαταστάθηκαν σε 190 καταστήματα.
Όπως αναφέρθηκε, στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων, το 2024 η ΑΒ πραγματοποίησε επενδύσεις 41,5 εκατ. ευρώ. Τα μεγαλύτερα ποσά αφορούσαν 14,5 εκατ. ευρώ αναβάθμιση δικτύου, 9,5 εκατ. ευρώ για νέα καταστήματα (3 εταιρικά και 50 franchise) και 6 εκατ. ευρώ για υποδομές διανομής.
Το 2024, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο 1,94 δισ. ευρώ, έναντι 1,97 δισ. το 2023, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε σχέση με το 2023, φτάνοντας στα 13,8 εκατ. ευρώ από 6,4 εκατ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 68,7 εκατ. (2024) έναντι 59,6 εκατ. (2023), ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε 26,7 εκατ. ευρώ.
Σε συνέχεια των θετικών επιδόσεων του 2024, την τρέχουσα χρήση η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει δυναμικά την υλοποίηση του πενταετούς πλάνου της, δίνοντας έμφαση στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων, στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υπηρεσιών και στη στήριξη της ελληνικής παραγωγής. Επιπλέον, προχωρά με σαφή προσανατολισμό στην επέκταση του fast delivery και της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, στην επέκταση του δικτύου franchise, σε νέες τεχνολογίες και στη σταθερή στήριξη της ελληνικής παραγωγής.