No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελληνική ναυτιλία: Κυρίαρχη δύναμη με 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Newsroom από Newsroom
05/03/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Ελληνική ναυτιλία: Κυρίαρχη δύναμη με 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια παγκοσμίως ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες – Αλλαγές στις σημαίες και επενδύσεις σε πράσινη τεχνολογία

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διατηρεί τη δεσπόζουσα θέση του στη διεθνή ναυτιλία, με το 22,7% των δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως να ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα. Παρά τις μικρές διακυμάνσεις σε χωρητικότητα, η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ η μεταστροφή σε πλοία νέας και πράσινης τεχνολογίας ενισχύει την προοπτική της για το μέλλον.

Σταθερά πρώτοι στη ναυτιλία – Αύξηση αριθμού πλοίων, μείωση χωρητικότητας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνοβρετανικής Επιτροπής Ναυτικής Συνεργασίας (Committee του Λονδίνου), στις 3 Μαρτίου 2025 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.221 πλοία, αυξημένος κατά 9 μονάδες σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, καταγράφηκε μείωση στη συνολική χωρητικότητα φορτίου (DWT) κατά 1,1 εκατ. τόνους και στην ολική χωρητικότητα (GT) κατά 241.738 μονάδες.

Η μετάβαση προς ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μέλλον επιβεβαιώνεται από τη ραγδαία αύξηση των παραγγελιών νέων πλοίων, που έφτασαν τα 456, με συνολική χωρητικότητα 43,1 εκατ. DWT και 27 εκατ. GT. Πρόκειται για αύξηση 23%, η οποία αντανακλά τη στρατηγική των Ελλήνων πλοιοκτητών να επενδύσουν σε νεότερης τεχνολογίας και περιβαλλοντικά φιλικότερα πλοία, εναρμονισμένα με τους στόχους του Net Zero έως το 2050.

Η ελληνική σημαία χάνει έδαφος – Κυριαρχία Λιβερίας και Νησιών Μάρσαλ

Παρά την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το ποσοστό του στόλου που φέρει την ελληνική σημαία μειώθηκε ελαφρώς, φτάνοντας στα 480 πλοία (11,4% του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου), με συνολική χωρητικότητα 48,7 εκατ. DWT.

Η Λιβερία και τα Νησιά Μάρσαλ συνεχίζουν να συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος, με το 27,2% (1.149 ελληνόκτητα πλοία) και το 24,5% (1.036 πλοία) αντίστοιχα. Παράλληλα, αύξηση κατέγραψαν οι σημαίες της Πορτογαλίας (62 πλοία), της Μάλτας (51 πλοία) και της Κύπρου (19 πλοία), ενώ μειώσεις σημειώθηκαν στις σημαίες των Νήσων Μάρσαλ (-60 πλοία), Παναμά (-27) και Μπαχάμες (-12).

Η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση παγκοσμίως σε όρους DWT, με 13,8% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου, ακολουθούμενη από τον Παναμά (300 πλοία), την Κύπρο (253 πλοία) και τις Μπαχάμες (190 πλοία).

Μικρή μείωση στη συνολική ισχύ του ελληνόκτητου στόλου

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σε συνδυασμό με αυστηρότερους κανονισμούς στη ναυτιλία, επηρέασαν τη δυναμική του ελληνικού στόλου. Σύμφωνα με το Committee του Λονδίνου, σημειώθηκε ελαφρά μείωση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Παράλληλα, η μέση ηλικία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου διαμορφώθηκε στα 14,2 έτη, χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 18,5 ετών, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη συνεχή ανανέωση του στόλου. Η ελληνική σημαία παρουσιάζει ελαφρώς μεγαλύτερη μέση ηλικία στα 16,3 έτη, αυξημένη από τα 15,5 έτη το 2024.

Παρά τις ελαφρές διακυμάνσεις σε συνολική χωρητικότητα και νηολόγηση πλοίων, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη στις θαλάσσιες μεταφορές. Η δυναμική επένδυση σε νεότερης τεχνολογίας πλοία, η προσαρμογή στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και η κυριαρχία στα δεξαμενόπλοια επιβεβαιώνουν ότι ο ελληνόκτητος στόλος θα συνεχίσει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο.

Tags: no-hp-sliderδεξαμενόπλοιαΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

ΗΠΑ: Τέλος στο shutdown μετά από 40 ημέρες – Ψήφιση του νομοσχεδίου τα ξημερώματα Πέμπτης
ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Τέλος στο shutdown μετά από 40 ημέρες – Ψήφιση του νομοσχεδίου τα ξημερώματα Πέμπτης

12/11/2025
Ευρωαγορές σε ανοδικό σερί: Θετικό κλείσιμο με άνοδο DAX και CAC
ΚΟΣΜΟΣ

Ευρωαγορές σε ανοδικό σερί: Θετικό κλείσιμο με άνοδο DAX και CAC

12/11/2025
Το παγκόσμιο μισθολογικό «γιο-γιο» αποτυπώνει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας – Η κατάσταση στην Ελλάδα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλμα 71,7% στην απασχόληση στην Ελλάδα την τελευταία εξαετία: Πάνω από 4,3 εκατ. εργαζόμενοι

12/11/2025
Euronext για Ελλάδα: «Πλεονασματική, σταθερή, αναπτυσσόμενη – Θέλουμε να είμαστε μέρος αυτής της πορείας»
ΕΛΛΑΔΑ

Euronext για Ελλάδα: «Πλεονασματική, σταθερή, αναπτυσσόμενη – Θέλουμε να είμαστε μέρος αυτής της πορείας»

12/11/2025
Από την Euronext στο CMU: Πού κατευθύνεται η ευρωπαϊκή κεφαλαιαγορά
ΚΟΣΜΟΣ

Wall Street: Νέα «βουτιά» για τον Nasdaq – Ο Dow συνεχίζει τα ρεκόρ

12/11/2025
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΑΔΕ: Νέα έκδοση myDATA v1.0.12 – Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και παρόχους τιμολόγησης

12/11/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Στέγη, μέριμνα και στήριξη για κάθε στρατιωτική οικογένεια: Το νέο πρόγραμμα του ΥΠΕΘΑ

Στέγη, μέριμνα και στήριξη για κάθε στρατιωτική οικογένεια: Το νέο πρόγραμμα του ΥΠΕΘΑ

12/11/2025
Η ειδική προσθήκη στο νέο φορολογικό για παραχώρηση Golden Visa σε επενδυτές startups και VCs

Στασιμότητα στη Golden Visa – Αύξηση Κινέζων, Τούρκων και Ισραηλινών επενδυτών

12/11/2025
Υπερταμείο: Υπογραφή σύμβασης για την αξιοποίηση του ακινήτου «Σάνη Κασσάνδρας»

Υπερταμείο: Υπογραφή σύμβασης για την αξιοποίηση του ακινήτου «Σάνη Κασσάνδρας»

11/11/2025

Ναυτιλία

Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα σύμβαση χρονοναύλωσης από τη Diana Shipping

Η Diana Shipping Inc. (NYSE: DSX), συμφερόντων Σεμίραμις Παληού, ανακοίνωσε τη σύναψη νέας σύμβασης χρονοναύλωσης μέσω 100% θυγατρικής της, για...

από Newsroom
12/11/2025
Σαρρώνουν στο NYSE οι ναυτιλιακές του Ομίλου Βαφειά
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κίνηση υψηλής στρατηγικής από τη Stealth Maritime: Παραγγελία-μαμούθ άνω του 1 δισ.$ στη Hyundai

Ο όμιλος Βαφειά επενδύει 475 εκατ.$ σε 6 νέα δεξαμενόπλοια, σηματοδοτώντας επιστροφή στο crude και επένδυση άνω του 1 δισ.$...

από Newsroom
11/11/2025
Εφοπλιστές στο πλευρό της Θεσσαλίας: Το συγκινητικό βίντεο και το σχέδιο αποκατάστασης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εφοπλιστές στο πλευρό της Θεσσαλίας: Το συγκινητικό βίντεο και το σχέδιο αποκατάστασης

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών τίμησε τους δωρητές για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας, παρουσία του πρωθυπουργού   H Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών...

από Newsroom
11/11/2025
United Maritime 2024: Άλμα εσόδων στα $45,4 εκατ. -Επέκταση στόλου και νέες επενδύσεις
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η United Maritime εκμεταλλεύεται την άνοδο των ναύλων και μοιράζει 9% απόδοση στους μετόχους

Η United επενδύει σε Panamax-Kamsarmax και τεχνητή νοημοσύνη για τη νέα εποχή της ναυτιλίας - Ρευστότητα, μέρισμα και στρατηγικές κινήσεις...

από Newsroom
11/11/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Νέα σελίδα για τον GSI με επενδυτικό ενδιαφέρον από ΗΠΑ και Ισραήλ
  • Αναβρασμός στη δομή μεταναστών στις Σέρρες: Τραυματίες αστυνομικοί
  • Πολιτικό μήνυμα με βάθος από Καραμανλή: Έκκληση για έναν νέο, ενάρετο κύκλο στη δημόσια ζωή

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.