Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτοξεύει τα κέρδη στο Α’ εξάμηνο 2025: καθαρά κέρδη 68,3 εκατ. ευρώ, έσοδα +43,6 %, EBITDA +84 % και ρευστότητα 2 δισ. ευρώ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασε στο Α’ εξάμηνο του 2025 καθαρά κέρδη για τους μετόχους ύψους 68,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 52 % σε σχέση με τα 44,7 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2024.
Το κέρδος ανά μετοχή (EPS) ανήλθε σε 0,68 ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 22,5 %, ενισχύοντας την αξία για τους μετόχους.
Άλμα στα έσοδα και στην EBITDA
Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 1,957 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 43,6 % σε ετήσια βάση.
Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) εκτοξεύτηκε στα 317,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 84,4 %.
Καθοριστικός παράγοντας ήταν ο τομέας παραχωρήσεων, με κορυφαία συμβολή την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού, που προσέφερε 89 εκατ. ευρώ στη λειτουργική κερδοφορία.
Η κυκλοφορία στα οδικά δίκτυα του Ομίλου συνέχισε να αυξάνεται, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή δυναμική του συγκεκριμένου κλάδου.
Ισχυρή ρευστότητα και μειωμένος δανεισμός
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν θεαματικά, φτάνοντας τα 219,3 εκατ. ευρώ, από 93,3 εκατ. ευρώ το 2024.
Τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος Ιουνίου ανήλθαν σε 1,464 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική ρευστότητα του Ομίλου, με την ενίσχυση από την επιτυχημένη έκδοση 7ετούς εταιρικού ομολόγου, έφτασε τα 2 δισ. ευρώ.
Ο καθαρός δανεισμός (προσαρμοσμένο καθαρό χρέος μητρικής) μειώθηκε στα 117 εκατ. ευρώ, από 153 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2024, βελτιώνοντας τον ισολογισμό και τα χρηματοοικονομικά περιθώρια.
Backlog έργων: Καύσιμο για το μέλλον
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανήλθε στις 30/06/2025 σε 6,3 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι τις 16/09/2025 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις ύψους 0,7 δισ. ευρώ.
Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι περίπου το 75 % του ανεκτέλεστου αφορά ιδιωτικά έργα και επενδύσεις του ίδιου του Ομίλου, περιορίζοντας την εξάρτηση από δημόσιες συμβάσεις και ενισχύοντας την προβλεψιμότητα των εσόδων.
Παραχωρήσεις: Μηχανή σταθερών ροών
Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπογράμμισε ότι η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κυρίως από τον τομέα των παραχωρήσεων.
Η περαιτέρω ενίσχυση αναμένεται με την προοδευτική λειτουργία στρατηγικών έργων, όπως:
-
η Εγνατία Οδός,
-
το νέο αεροδρόμιο Καστελίου,
-
έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων,
τα οποία εξασφαλίζουν μακροπρόθεσμες και σταθερές ροές εσόδων.
Οικονομική ανθεκτικότητα και προοπτικές
Η εικόνα του πρώτου εξαμήνου καταδεικνύει έναν Όμιλο που συνδυάζει υψηλή κερδοφορία, ισχυρή ρευστότητα και χαμηλότερο δανεισμό, με backlog-ρεκόρ που δημιουργεί ασφάλεια για τη μελλοντική ανάπτυξη.
Η διατήρηση του θετικού momentum θα εξαρτηθεί από τη συνέχιση της αύξησης στην κυκλοφορία των αυτοκινητοδρόμων, την πρόοδο των παραχωρήσεων και την επιτυχή διαχείριση κόστους στις νέες κατασκευές.