No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

EE: Ανακύκλωση και απόσυρση παλαιών οχημάτων

Newsroom από Newsroom
11/09/2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
A A
Ανασφάλιστα οχήματα: Τσουνάμι ελέγχων και τσουχτερά πρόστιμα

Το 2022, περίπου 4,7 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά (έως 3,5 τόνους) και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θεωρήθηκαν “τα αποσυρθέντα” (scrapped) στην ΕΕ.
Παρά τους εντυπωσιακούς αριθμούς παραγωγής και κυκλοφορίας, η τύχη των οχημάτων που αποσύρονται κάθε χρόνο από τους ευρωπαϊκούς δρόμους παραμένει σε μεγάλο βαθμό αδιευκρίνιστη.

Αν και η νομοθεσία της Ε.Ε. προβλέπει αυστηρά πλαίσια για την ανακύκλωση και αξιοποίηση υλικών, η πραγματικότητα δείχνει ότι σημαντικό μέρος των αυτοκινήτων καταλήγει σε ανεπίσημες μάντρες ή εγκαταλείπεται, χωρίς να περνά από τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το ερώτημα, επομένως, δεν είναι μόνο πόσα νέα οχήματα κατασκευάζονται και ταξινομούνται, αλλά κυρίως πόσα από εκείνα που ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους ανακυκλώνονται πραγματικά.

Το 2023 κατασκευάστηκαν στην Ε.Ε. 14,8 εκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα, ενώ ταξινομήθηκαν 12,4 εκατομμύρια. Υπολογίζεται δε πως κάθε χρόνο στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου κυκλοφορούν περί τα 285,6 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 6,5 εκατομμύρια φτάνουν στο τέλος της ζωής τους. Πόσα όμως από αυτά καταλήγουν σε μάντρες και πόσα τελικά ανακυκλώνονται;

Σύμφωνα με έκθεση της Coherent Market Insights, το 2025 η παγκόσμια αγορά απόσυρσης οχημάτων προβλέπεται να φτάσει τα 82,03 δις δολάρια, με προσδοκίες να αυξηθεί στα 154,94 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032.

Στην εν λόγω μελέτη επισημαίνεται ότι πάνω από το 85% των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους ανακυκλώνονται παγκοσμίως, χάρη στην αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τους αυστηρότερους κανονισμούς. Και όπως σωστά έχετε υποθέσει το μεγαλύτερο ποσοστό της ανακύκλωσης αφορά στα … Ι.Χ.! Σχεδόν το 53,7% των οχημάτων που αποσύρονται είναι επιβατικά αυτοκίνητα, λόγω των υψηλότερων ποσοστών παραγωγής και κύκλου εργασιών τους.

Δίνοντας το καλό παράδειγμα η Ευρώπη πρωτοστατεί σε θέματα βιωσιμότητας, συνεισφέροντας πάνω από το 45% της παγκόσμιας παραγωγής ανακύκλωσης οχημάτων.

Οι νέοι κανόνες που θα εφαρμοστούν

Μια σημαντική εξέλιξη έρχεται από την καρδιά των Βρυξελλών καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τις θέσεις του σχετικά με τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες για τον κύκλο ζωής των οχημάτων, από τον σχεδιασμό τους έως την τελική τους επεξεργασία. Τα προταθέντα μέτρα, αποσκοπούν στην τόνωση της μετάβασης του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια κυκλική οικονομία. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που συνδέονται με την παραγωγή και την επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθώς και με την ενίσχυση της βιωσιμότητας της βιομηχανίας ανακύκλωσης αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Ειδικοί κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα, εκτός από τα οχήματα ειδικής χρήσης, όσα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις, την πολιτική άμυνα, τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τις ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, καθώς και τα οχήματα ιστορικού και ειδικού πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Πώς θα είναι σχεδιασμένα τα νέα οχήματα

Όπως έγινε γνωστό, τα νέα οχήματα θα πρέπει να σχεδιάζονται κατά τρόπο ώστε να είναι δυνατή η εύκολη αφαίρεση, όσο το δυνατόν, περισσότερων εξαρτημάτων και κατασκευαστικών στοιχείων από εγκεκριμένες εγκαταστάσεις επεξεργασίας, με σκοπό την αντικατάσταση, την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση, την ανακατασκευή ή την ανακαίνισή τους, όπου αυτό είναι τεχνικά εφικτό.

Πιο συγκεκριμένα, οι ευρωβουλευτές θέτουν ένα χρονικό πλαίσιο όπου εντός έξι ετών από την έναρξη ισχύος των κανόνων, το πλαστικό που χρησιμοποιείται σε κάθε νέο τύπο οχήματος να περιέχει τουλάχιστον το 20% ανακυκλωμένου υλικού. Ζητούν δε από τους κατασκευαστές να επιτύχουν τον στόχο του 25% τουλάχιστον εντός 10 ετών, εάν διατίθεται αρκετό ανακυκλωμένο πλαστικό σε φυσιολογικές τιμές, ενώ ειδικό βάρος πέφτει και στην ίδια την Επιτροπή προκειμένου να θεσπίσει στόχους για τον ανακυκλωμένο χάλυβα και το αλουμίνιο, όπως επίσης και τα κράματά τους, μετά από σχετική μελέτη.

Ποιος θα πληρώσει για το κόστος συλλογής των προς απόσυρση Ι.Χ.;

Τρία έτη μετά την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, στους κατασκευαστές θα επιβληθεί η λεγόμενη διευρυμένη ευθύνη παραγωγού, δηλαδή θα πρέπει να καλύπτουν το κόστος συλλογής και επεξεργασίας των οχημάτων που έχουν φτάσει στο στάδιο του τέλους του κύκλου ζωής τους. Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν καλύτερη διάκριση μεταξύ μεταχειρισμένων οχημάτων και οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, με απαγόρευση εξαγωγής για όσα θεωρούνται ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία.

«Το Κοινοβούλιο στηρίζει την κυκλική οικονομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Προωθούμε την ασφάλεια των πόρων, προστατεύουμε το περιβάλλον και διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα. Για να αποφευχθεί η υπερβολική επιβάρυνση του κλάδου, εξασφαλίσαμε ρεαλιστικούς στόχους και εξασφαλίσαμε λιγότερη γραφειοκρατία και θεμιτό ανταγωνισμό.» δήλωσαν οι Jens Gieseke της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Paulius Saudargas της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς.

 

Tags: AYTOKINHTAno-hp-sliderΑΠΟΣΥΡΣΗΙ.Χ.

ΣχετικάΑρθρα

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Κούτες με έγγραφα στην ανακύκλωση
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση «ανάσα» για 5.000 αγρότες: Λύση ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ

30/09/2025
ΟΑΣΑ: Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων και επιβατών το 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΑΣΑ: Πώς λειτουργούν τα ΜΜΜ αύριο 1 Οκτωβρίου – Τι ισχύει για αεροδρόμιο

30/09/2025
ΚΕΑΟ: Μεγάλη αύξηση οφειλών στα Ταμεία
ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΕΦΚΑ: 50 Δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές με 10 Δισ. μη εισπράξιμα

30/09/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Το «non paper» Μυλωνάκη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέα «μάχη» ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για το ποιος φταίει

30/09/2025
ΔΥΠΑ: Νέα επιδοτούμενα προγράμματα για 20.000 προσλήψεις
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΥΠΑ: Μέχρι 6 Οκτωβρίου οι αιτήσεις για δύο προγράμματα επιχειρηματικότητας στην ΠΕ Έβρου

30/09/2025
ΚΕΠΕ/ Δείκτης φόβου: Αυξήθηκε η αβεβαιότητα για την βραχυπρόθεσμη πορεία της αγοράς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΚΕΠΕ: Προβλέπεται ήπια ανάπτυξη στο 2,07% το 2025 – Σταθερές προοπτικές για το β’ εξάμηνο

30/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Στρατηγική συμμαχία Accor-Invel-PRODEA για το μέλλον της αλπικής φιλοξενίας

Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου

30/09/2025
Γιατί αυξάνονται οι τιμές των διαμερισμάτων

Ακίνητα-«φαντάσματα»: Η γραφειοκρατία κρατά αναξιοποίητα χιλιάδες κληροδοτήματα

30/09/2025
INTRACOM HOLDINGS: Μέρισμα 0,12€/μετοχή και νέα στρατηγική σε real estate, τουρισμό και ασφάλειες

Ο χάρτης των mega projects του ομίλου Κόκκαλη που αλλάζουν το αθηναϊκό real estate

30/09/2025

Ναυτιλία

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις 15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκπτωση έως 50% στα ακτοπλοϊκά για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Διευκολύνσεις σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να μεταβούν στις θέσεις τους στα νησιά, με πρωτοβουλία των Υπουργείων Παιδείας και Ναυτιλίας   Η...

από Newsroom
30/09/2025
Χτύπημα στο οργανωμένο έγκλημα από Λιμενικό και ΕΥΠ: Το μήνυμα Κικίλια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία

Το υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΣΑμεΑ προχωρούν σε πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία   Με...

από Newsroom
30/09/2025
Reuters: Οι Χούθι απειλούν τον Ελληνικό Εμπορικό Στόλο- «Ετοιμαστείτε να δεχθείτε επίθεση»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίθεση σε φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά της Υεμένης – Σώοι οι 19 ναυτικοί

Ένταση επικρατεί ξανά στον Κόλπο του Άντεν, όπου τη Δευτέρα δέχθηκε επίθεση το ολλανδικό φορτηγό πλοίο MV Minervagracht, με αποτέλεσμα...

από Newsroom
30/09/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο ΟΛΠ ισχυρότερος από ποτέ: Εκρηκτική άνοδος εσόδων και κερδών το α’ εξάμηνο 2025

ΟΛΠ ΑΕ: Άνοδος εσόδων 14,7% και κερδών 15,3% στο α’ εξάμηνο 2025, με μηδενισμό δανεισμού και ισχυρές επενδύσεις   Η ΟΛΠ...

από Newsroom
29/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Φοροελαφρύνσεις και μέτρα στήριξης: Ποιοι κερδίζουν από το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ
  • Prodea: Εκτόξευση κερδών +85% στο α΄ εξάμηνο 2025 – Στα €3,16 δισ. η αξία χαρτοφυλακίου
  • Παράταση «ανάσα» για 5.000 αγρότες: Λύση ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.