Τέσσερα επενδυτικά σχήματα διεκδικούν τη διαχείριση της κρουαζιέρας σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα, στο πλαίσιο διαγωνισμού του Υπερταμείου
Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον προσέλκυσε ο διεθνής διαγωνισμός του Υπερταμείου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε τρία ελληνικά λιμάνια-κλειδιά: το Κατάκολο, την Πάτρα και την Καβάλα. Τέσσερα επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος, διεκδικώντας τη διαχείριση και λειτουργία κρίσιμων λιμενικών εγκαταστάσεων για τουλάχιστον 30 έτη.
Ο διαγωνισμός διαρθρώνεται σε δύο διακριτά τμήματα, με δυνατότητα συμμετοχής είτε σε ένα είτε και στα δύο:
Δύο λιμένες, δύο διαγωνιστικές «πύλες»
-
Τμήμα 1:
-
Παραχώρηση του λιμένα Κατάκολου
-
Υποπαραχώρηση τμήματος του παλιού λιμένα Πάτρας (στην περιοχή ευθύνης του Οργανισμού Λιμένος Πατρών – ΟΛΠΑ Α.Ε.)
-
-
Τμήμα 2:
-
Υποπαραχώρηση σε τμήμα του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», εντός της περιοχής αρμοδιότητας του ΟΛΚ Α.Ε.
-
Και για τα δύο τμήματα προβλέπεται ελάχιστη διάρκεια 30 ετών, γεγονός που προσδίδει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα στις προτεινόμενες συνεργασίες.
Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπερταμείου, τα σχήματα που υπέβαλαν φακέλους είναι (αλφαβητικά):
-
Cruise Terminals International Ltd – για το Τμήμα 1 (Κατάκολο, Πάτρα)
-
GPH Cruise Port Finance Ltd – για τα Τμήματα 1 & 2 (Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα)
-
LAMDA MARINAS Α.Ε. – για το Τμήμα 2 (Καβάλα)
-
Κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl – V Group SM SA – για το Τμήμα 1 (Κατάκολο, Πάτρα)
Τα επενδυτικά σχήματα προέρχονται από τον ευρύτερο χώρο της τουριστικής και λιμενικής ανάπτυξης, ενώ αρκετά εξ αυτών έχουν ήδη παρουσία ή δραστηριότητα στον τομέα των υποδομών και της κρουαζιέρας.
Επόμενα βήματα και στόχος του διαγωνισμού
Μετά την αξιολόγηση των φακέλων προεπιλογής, οι επενδυτές που πληρούν τα κριτήρια θα περάσουν στη Β’ φάση, υποβάλλοντας δεσμευτικές προσφορές.
Το Υπερταμείο επισημαίνει ότι η παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας εντάσσεται σε μια ευρύτερη πολιτική ισόρροπης διαχείρισης των τουριστικών ροών, με στόχο:
-
Την αποσυμφόρηση υπερφορτωμένων λιμένων, όπως ο Πειραιάς και η Σαντορίνη
-
Τη στήριξη περιφερειακών προορισμών με δυναμική υποδοχής
-
Την προσέλκυση βιώσιμων επενδύσεων με έμφαση στη λειτουργικότητα, τον σεβασμό στο περιβάλλον και την ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας
Η διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αποτελεί δοκιμασία αξιοπιστίας για το επενδυτικό περιβάλλον των ελληνικών λιμανιών, αλλά και παράθυρο ευκαιρίας για την ενίσχυση της εθνικής κρουαζιέρας με σύγχρονες, ανταγωνιστικές υποδομές.
Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα σε τροχιά νέου ρεκόρ στην κρουαζιέρα: Άλμα στις αφίξεις και στο homeporting