No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελληνική ναυτιλία: Κυρίαρχη δύναμη με 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Newsroom από Newsroom
05/03/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Ελληνική ναυτιλία: Κυρίαρχη δύναμη με 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια παγκοσμίως ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες – Αλλαγές στις σημαίες και επενδύσεις σε πράσινη τεχνολογία

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διατηρεί τη δεσπόζουσα θέση του στη διεθνή ναυτιλία, με το 22,7% των δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως να ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα. Παρά τις μικρές διακυμάνσεις σε χωρητικότητα, η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ η μεταστροφή σε πλοία νέας και πράσινης τεχνολογίας ενισχύει την προοπτική της για το μέλλον.

Σταθερά πρώτοι στη ναυτιλία – Αύξηση αριθμού πλοίων, μείωση χωρητικότητας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνοβρετανικής Επιτροπής Ναυτικής Συνεργασίας (Committee του Λονδίνου), στις 3 Μαρτίου 2025 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.221 πλοία, αυξημένος κατά 9 μονάδες σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, καταγράφηκε μείωση στη συνολική χωρητικότητα φορτίου (DWT) κατά 1,1 εκατ. τόνους και στην ολική χωρητικότητα (GT) κατά 241.738 μονάδες.

Η μετάβαση προς ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μέλλον επιβεβαιώνεται από τη ραγδαία αύξηση των παραγγελιών νέων πλοίων, που έφτασαν τα 456, με συνολική χωρητικότητα 43,1 εκατ. DWT και 27 εκατ. GT. Πρόκειται για αύξηση 23%, η οποία αντανακλά τη στρατηγική των Ελλήνων πλοιοκτητών να επενδύσουν σε νεότερης τεχνολογίας και περιβαλλοντικά φιλικότερα πλοία, εναρμονισμένα με τους στόχους του Net Zero έως το 2050.

Η ελληνική σημαία χάνει έδαφος – Κυριαρχία Λιβερίας και Νησιών Μάρσαλ

Παρά την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το ποσοστό του στόλου που φέρει την ελληνική σημαία μειώθηκε ελαφρώς, φτάνοντας στα 480 πλοία (11,4% του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου), με συνολική χωρητικότητα 48,7 εκατ. DWT.

Η Λιβερία και τα Νησιά Μάρσαλ συνεχίζουν να συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος, με το 27,2% (1.149 ελληνόκτητα πλοία) και το 24,5% (1.036 πλοία) αντίστοιχα. Παράλληλα, αύξηση κατέγραψαν οι σημαίες της Πορτογαλίας (62 πλοία), της Μάλτας (51 πλοία) και της Κύπρου (19 πλοία), ενώ μειώσεις σημειώθηκαν στις σημαίες των Νήσων Μάρσαλ (-60 πλοία), Παναμά (-27) και Μπαχάμες (-12).

Η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση παγκοσμίως σε όρους DWT, με 13,8% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου, ακολουθούμενη από τον Παναμά (300 πλοία), την Κύπρο (253 πλοία) και τις Μπαχάμες (190 πλοία).

Μικρή μείωση στη συνολική ισχύ του ελληνόκτητου στόλου

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σε συνδυασμό με αυστηρότερους κανονισμούς στη ναυτιλία, επηρέασαν τη δυναμική του ελληνικού στόλου. Σύμφωνα με το Committee του Λονδίνου, σημειώθηκε ελαφρά μείωση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Παράλληλα, η μέση ηλικία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου διαμορφώθηκε στα 14,2 έτη, χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 18,5 ετών, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη συνεχή ανανέωση του στόλου. Η ελληνική σημαία παρουσιάζει ελαφρώς μεγαλύτερη μέση ηλικία στα 16,3 έτη, αυξημένη από τα 15,5 έτη το 2024.

Παρά τις ελαφρές διακυμάνσεις σε συνολική χωρητικότητα και νηολόγηση πλοίων, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη στις θαλάσσιες μεταφορές. Η δυναμική επένδυση σε νεότερης τεχνολογίας πλοία, η προσαρμογή στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και η κυριαρχία στα δεξαμενόπλοια επιβεβαιώνουν ότι ο ελληνόκτητος στόλος θα συνεχίσει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο.

Tags: no-hp-sliderδεξαμενόπλοιαΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Αποθήκευση ενέργειας: Έρχεται «έκρηξη» επενδύσεων μέχρι το 2028
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Αποθήκευση ενέργειας: Έως 31 Οκτωβρίου τα αιτήματα για εγκατάσταση μεμονωμένων σταθμών

26/09/2025
Bloomberg: Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 η Metlen στο London Stock Exchange
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωαγορές: Κέρδη παρά την πτώση των μετοχών φαρμάκων

26/09/2025
Χρέη σε Δήμους: Τελευταία ευκαιρία για ρύθμιση, με «κούρεμα»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοινωφελής Εργασία: Έρχεται νέο πρόγραμμα για 2.182 προσλήψεις σε ΟΤΑ

26/09/2025
ExxonMobil: Εκτιμώμενα αποθέματα φυσικού αερίου 8-9 τρισ. κυβ. πόδια στην κυπριακή ΑΟΖ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

ExxonMobil: Εκτιμώμενα αποθέματα φυσικού αερίου 8-9 τρισ. κυβ. πόδια στην κυπριακή ΑΟΖ

26/09/2025
Η Vivartia βάζει «πάγο» στον Μπάρμπα Στάθη και «ψήνει» ζύμες στα 300 εκ. ευρώ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vivartia: Αύξηση τζίρου και κερδοφορίας

26/09/2025
BOX NOW: Έφτασε τις 100.000 πράσινες θυρίδες ανά την Ελλάδα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Box Now: Βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό – Νέα σημεία πώλησης και διπλασιασμός πωλήσεων

26/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ακριβό μου ακίνητο»/ Η αγορά κατοικίας όνειρο απατηλό: Πού θα πάνε οι τιμές -Θα μείνουν στα ύψη;

Επιστροφή ενοικίου: Εκπνέει η προθεσμία – Δεν χρειάζεται ο κωδικός 081 για την πίστωση

24/09/2025
Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

24/09/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Oι πόλεις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο φούσκας στα ακίνητα

23/09/2025

Ναυτιλία

Ενίσχυση του ελληνικού εμπορικού στόλου: Αυξήθηκε η δύναμή του κατά 0,9%
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο

Αύξηση 0,8% στον αριθμό των πλοίων του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο 2025, με ταυτόχρονη μείωση 2,7% στη χωρητικότητα  ...

από Newsroom
26/09/2025
Ο ΟΛΘ χρωστάει επενδύσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ μέχρι τον Μάρτιο του 2028.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΘ: Διψήφια αύξηση εσόδων και EBITDA στο Α’ εξάμηνο 2025

Σημαντική ενίσχυση των οικονομικών επιδόσεων κατέγραψε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.) κατά το Α’ εξάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας...

από Newsroom
25/09/2025
Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link στο Λονδίνο, ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ),...

από Newsroom
24/09/2025
Πειραιάς, Κίνα και Ευρώπη στο limit up: Εκτόξευση διακίνησης στα terminals της Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

PCT: Υποτροφίες σε 5 πρωτοετείς φοιτητές στους δήμους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Το Πρόγραμμα Υποτροφιών 2025, συνολικού ύψους 20.000 ευρώ, για νεοεισαχθέντες φοιτητές από τους δήμους Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προκήρυξε η PCT...

από Newsroom
23/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Αποθήκευση ενέργειας: Έως 31 Οκτωβρίου τα αιτήματα για εγκατάσταση μεμονωμένων σταθμών
  • Αλεξάντρ Γουάνγκ: Ο δισεκατομμυριούχος που θέλει να «εκπαιδεύσει» τους 13χρονους στο AI coding
  • Ευρωαγορές: Κέρδη παρά την πτώση των μετοχών φαρμάκων

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.