Ούτε οι γεωπολιτικές εντάσεις, ούτε οι αλλαγές στις θαλάσσιες διαδρομές κατάφεραν να περιορίσουν τη δυναμική του ελληνόκτητου στόλου το 2024. Αντιθέτως, η ελληνική ναυτιλία ενίσχυσε τη διεθνή της παρουσία, αποδεικνύοντας ότι παραμένει κυρίαρχη δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, τα πλοία ελληνικών συμφερόντων πραγματοποίησαν συνολικά 157.634 προσεγγίσεις σε λιμάνια ανά τον κόσμο, ένας αριθμός αυξημένος σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Ο συνολικός στόλος έφτασε τα 5.722 πλοία, παρουσιάζοντας ελαφρά άνοδο σε σύγκριση με το 2023 (5.666).
Το μεγαλύτερο μερίδιο συνεχίζουν να κατέχουν τα bulkers, δηλαδή πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, όπως σιτηρά, πρώτες ύλες και άνθρακας. Η αύξηση των συγκεκριμένων πλοίων ήταν της τάξης του 4%, φτάνοντας τα 2.894 σκάφη. Παράλληλα, τα δεξαμενόπλοια, αν και λιγότερα σε αριθμό, συνέβαλαν περισσότερο στη συνολική μεταφορική ικανότητα, καλύπτοντας το 39% της χωρητικότητας (σε dwt). Αξιοσημείωτη ήταν η ενισχυμένη παρουσία του ελληνικού στόλου και εντός συνόρων. Περίπου 21.600 προσεγγίσεις καταγράφηκαν σε ελληνικά λιμάνια, κυρίως στον Πειραιά και την Ελευσίνα, αριθμός που αντιστοιχεί στο 14% της συνολικής διεθνούς δραστηριότητας.
Σε επίπεδο προορισμών, η Κίνα παρέμεινε ο πρώτος εμπορικός προορισμός για τα ελληνόκτητα πλοία, τόσο σε αριθμό επισκέψεων (13.304) όσο και σε όγκο μεταφερόμενου φορτίου (1,35 δισ. dwt). Παρότι τα δεξαμενόπλοια και τα LNG σημείωσαν κάμψη, τα bulkers είχαν έντονα ανοδική τάση με 8% αύξηση στη μεταφορική ικανότητα. Στη δεύτερη θέση ακολούθησαν οι Ηνωμένες Πολιτείες, αν και εκεί παρατηρήθηκε ελαφριά υποχώρηση στην κίνηση. Αντίθετα, τα bulkers και τα πλοία μεταφοράς υγραερίου παρουσίασαν αύξηση, με τα πρώτα να ενισχύονται κατά 20% σε dwt. Η Βραζιλία και η Ινδία συμπλήρωσαν την πρώτη τετράδα των σημαντικότερων εμπορικών προορισμών, ενώ η Ρωσία κατέγραψε πτώση, κάτι που αποδίδεται στις διεθνείς κυρώσεις και τις εμπορικές ανακατατάξεις.
Η ελληνική ναυτιλία διατηρεί τον τίτλο του σταθερού «πρωταθλητή» σε μια ασταθή παγκόσμια σκακιέρα. Οι αριθμοί δείχνουν όχι μόνο ανθεκτικότητα αλλά και προσαρμοστικότητα – δύο στοιχεία που κρατούν τον ελληνικό στόλο στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής κατάταξης.