Η Capital Clean Energy Carriers του Βαγγέλη Μαρινάκη εγκαινιάζει σε παγκόσμια πρώτη, το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO₂
Σε μια ιστορική παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλία, η Capital Clean Energy Carriers, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, καθέλκυσε το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂), ισχύος 22.000 κυβικών μέτρων. Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στα κορεατικά ναυπηγεία HD Hyundai Mipo Dockyard, σηματοδοτώντας την είσοδο του ελληνικού ομίλου στην παγκόσμια πρωτοπορία της πράσινης ναυτιλίας.
Πρόκειται για το πρώτο από τα τέσσερα εξειδικευμένα πλοία που ναυπηγούνται για λογαριασμό της Capital Clean Energy, με τεχνική επίβλεψη από την Capital Gas Ship Management. Το πλοίο, μήκους 159,9 μέτρων, είναι το μεγαλύτερο του είδους του και μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια υγροποιημένα αέρια όπως CO₂, υγραέριο (LPG) και αμμωνία (NH₃), ενώ είναι πιστοποιημένο με τεχνολογία Ice Class 1C για λειτουργία και σε παγωμένες θάλασσες.
Πρωτοπορία με πράσινη τεχνολογία
Το νέο σκάφος ενσωματώνει προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που περιορίζουν τις περιβαλλοντικές εκπομπές, όπως:
-
Σύστημα Alternative Marine Power (AMP) για παροχή ρεύματος από την ξηρά
-
Καταλύτη SCR για μείωση των οξειδίων του αζώτου
-
Προδιαγραφές έτοιμες για λειτουργία χωρίς εκπομπές CO₂ με καύση πράσινης αμμωνίας στο μέλλον.
Η επένδυση αντανακλά το όραμα του ομίλου Capital για μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών και εδραιώνει τη θέση του στην αιχμή της τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας.
Μια αγορά που «γεννιέται» στη θάλασσα
Η σημασία του LCO₂ δεν είναι μόνο τεχνολογική αλλά και στρατηγική. Σύμφωνα με μελέτες του οίκου Clarkson, για να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι στόχοι κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, θα πρέπει να δεσμεύονται και να μεταφέρονται πάνω από 6 γιγατόνοι CO₂, με το 20% αυτής της ποσότητας να απαιτεί θαλάσσια μεταφορά. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 2.500 ειδικά πλοία, δημιουργώντας έναν εντελώς νέο ναυτιλιακό κλάδο.
Η Capital Clean Energy Carriers στοχεύει να ηγηθεί αυτής της παγκόσμιας αγοράς, προτάσσοντας πλοία που σχεδιάζονται εξ αρχής με βάση τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών και βιωσιμότητας.
Η συμφωνία για την κατασκευή των τεσσάρων LCO₂ carriers υπεγράφη τον Ιούλιο του 2023 στα κεντρικά γραφεία της Capital στον Πειραιά, παρουσία του Βαγγέλη Μαρινάκη. Από τότε μέχρι σήμερα, το project εξελίσσεται σε ένα ορόσημο για την ελληνική ναυτιλία και την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Διαβάστε επίσης: Στο «τιμόνι» της απανθρακοποίησης συμμαχία MIT και ελληνικών εφοπλιστικών κολοσσών