Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link στο Λονδίνο, ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Αρσένιο Ντομίνγκεζ, ανέλυσε κρίσιμες πτυχές του επικείμενου παγκόσμιου φόρου άνθρακα στη ναυτιλία και τον τρόπο αξιοποίησης των εσόδων.
Απεργία ναυτεργατών 1ης Οκτωβρίου: Δεμένα στα λιμάνια τα πλοία
Συγκεκριμένα, ο κ. Ντομίνγκεζ τόνισε ότι το ΙΜΟ βρίσκεται στη διαδικασία καθορισμού κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή των εσόδων, με στόχο την υποστήριξη των κρατών-μελών, ιδιαίτερα των μικρών και αναπτυσσόμενων χωρών, στην προσπάθεια απαλλαγής από τον άνθρακα. Τα έσοδα, που αναμένονται να φτάσουν τα 10–12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028–2029, θα χρηματοδοτήσουν έργα Έρευνας & Ανάπτυξης, την ανάπτυξη πράσινων καυσίμων, την εκπαίδευση ναυτικών και τις υποδομές λιμένων και ανεφοδιασμού.
Απαντώντας σε ερώτηση για τη διαθεσιμότητα και την ασφάλεια των εναλλακτικών καυσίμων, όπως αμμωνία, μεθανόλη, υδρογόνο και LNG, ο γ.γ. εξήγησε ότι ο ΙΜΟ εφαρμόζει «αγνωστικιστική» προσέγγιση ως προς την τεχνολογία, καθορίζοντας κανονισμούς που προωθούν την απανθρακοποίηση χωρίς να περιορίζουν συγκεκριμένες επιλογές καυσίμου. Το LNG θεωρείται μεταβατικό καύσιμο και οι σχετικοί κανόνες ασφάλειας και εκπαίδευσης ήδη εφαρμόζονται, ενώ η επέκταση σε άλλα ανανεώσιμα καύσιμα αναμένεται γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Σχετικά με τις ανησυχίες της βιομηχανίας για την τεχνολογική ετοιμότητα των στόχων απανθρακοποίησης, ο κ. Ντομίνγκεζ τόνισε ότι τα τρέχοντα πιλοτικά έργα και οι πρότυποι στόλοι δείχνουν σημαντική πρόοδο, ενώ τόνισε την ανάγκη να αναλάβουν ηγετικό ρόλο όσοι πρωτοστατούν στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, εκμεταλλευόμενοι τα κίνητρα του μηχανισμού οικονομικής τιμολόγησης.