Ο Υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε επενδύσεις για τη βελτίωση των υποδομών για τους επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά – Συζητήσεις και για κοινές ναυπηγήσεις
Ο υπουργός μετέφερε προς τον στρατηγικό εταίρο του ΟΛΠ και διαχειριστή του λιμανιού, την κινεζική COSCO, πως θα ήταν καλό να γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Η συζήτηση έγινε στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, με τον πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Fang Qiu.
Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι η βελτίωση της καθημερινότητας των επιβατών αποτελεί προτεραιότητα. Ανέφερε πως απαιτούνται άμεσες, χαμηλού κόστους, αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις που θα αποφέρουν πολλαπλά οφέλη τόσο στους ταξιδιώτες όσο και στην τοπική κοινωνία.
Μεταξύ των έργων που έθεσε ως επείγουσας σημασίας περιλαμβάνονται:
-
Ανάπτυξη σύγχρονων επιβατικών σταθμών
-
Κατασκευή στεγάστρων και υποδομών ασφαλείας
-
Εγκατάσταση δικτύου WiFi
-
Έργα ύδρευσης και πληροφόρησης δρομολογίων
Ο πρέσβης της Κίνας συμφώνησε πως οι παρεμβάσεις αυτές θα πρέπει να εξεταστούν άμεσα από την πλευρά της COSCO και αναγνώρισε τη σημασία της κοινωνικής υπευθυνότητας στο πλαίσιο της κινεζικής επένδυσης στον ΟΛΠ.
Ναυπηγήσεις και ελληνοκινεζικά joint ventures
Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκε και ο ναυπηγικός τομέας, με τον υπουργό να ζητά τη συμμετοχή περισσότερων ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ο κ. Fang Qiu πρότεινε, μάλιστα, τη δημιουργία ελληνοκινεζικών κοινοπραξιών για ναυπηγήσεις πλοίων στην Ελλάδα, ενισχύοντας τη βιομηχανική δραστηριότητα στη χώρα.
Κοινός τόπος αποτέλεσε και η ανάγκη οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πράσινη μετάβαση να λαμβάνουν υπόψη την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Όπως συμφώνησαν οι δύο πλευρές, πρόκειται για έναν παγκόσμιας σημασίας κλάδο που δεν πρέπει να θυσιαστεί σε μη ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα.
Η συζήτηση επισφραγίστηκε με αναφορές στις σχέσεις αλληλεγγύης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας σε κρίσιμες στιγμές, όπως η πανδημία και η εκκένωση πολιτών από εμπόλεμες ζώνες. Η επανεκκίνηση της συνεργασίας τοποθετείται, πλέον, σε πιο επιχειρησιακή βάση, με έμφαση στις υποδομές, τις συνέργειες και την πρακτική βελτίωση της εμπειρίας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Διαβάστε επίσης: ΟΛΠ: «Σαλπάρει» η μετοχή με κέρδη σχεδόν +13% – Αγγίζει το 1 δισ. ευρώ η αποτίμηση