No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα οφέλη της εθνικής οικονομίας από τις κινεζικές επενδύσεις

Newsroom από Newsroom
27/08/2024
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
ΟΛΠ: Εγκρίθηκε το υψηλότερο ιστορικά μέρισμα 1,34 ευρώ (μεικτό) ανά μετοχή

Κινεζικές επενδύσεις: Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας στην 7η θέση της παγκόσμιας ναυτιλιακή κατάταξη και η άνοδος του λιμανιού του Πειραιά αποτελούν αποτέλεσμα μιας σειράς στρατηγικών επενδύσεων και αποφάσεων, με πρωτοβουλία της COSCO. Η συμφωνία αυτή  που ξεκίνησε το 2008 για την παραχώρηση δύο προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρεία, καθώς και η μεταγενέστερη απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016, συνέβαλαν καθοριστικά στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου και παγκοσμίως.

Κίνα/Σιάο Τζουντσένγκ: Το μέλλον του λιμανιού του Πειραιά βρίσκεται στην πράσινη, ψηφιακή και έξυπνη ανάπτυξη

Η επένδυση της COSCO ήταν κρίσιμη για την ανάπτυξη των υποδομών και την αναβάθμιση των υπηρεσιών στο λιμάνι, με αποτέλεσμα την αυξημένη δυναμικότητα και τη βελτίωση της αποδοτικότητας στην εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων. Η επέκταση της συνεργασίας και η υλοποίηση των προγραμματισμένων επενδύσεων ενίσχυσαν τη θέση του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας, καθιστώντας τον κομβικό σημείο για τη διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Αυτές οι επενδύσεις και η διαχείριση από την COSCO είχαν επίσης θετικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα. Η επιτυχία του λιμανιού του Πειραιά αποδεικνύει τη σημασία της στρατηγικής συνεργασίας σε επίπεδο υποδομών και την ικανότητα της Ελλάδας να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Τον Αύγουστο του 2021 η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να παραχωρήσει στην COSCO το επιπλέον 16% των μετοχών παρά το γεγονός ότι η κινεζική εταιρεία δεν είχε εκπληρώσει την προϋπόθεση των υποχρεωτικών επενδύσεων.

Η COSCO επανέλαβε τη δέσμευσή της να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις μέχρι το 2026 ή σε περίπτωση περαιτέρω καθυστερήσεων λόγω ανωτέρας βίας μέχρι το 2031. Αδιαμφισβήτητα το λιμάνι του Πειραιά θεωρείται από την Κίνα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο στις διαπεριφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού.

Πολύ συχνά οι δυτικοί εταίροι της Ελλάδας υποστηρίζουν ότι απαιτείται μια λεπτομερής αξιολόγηση των κινδύνων της επένδυσης της COSCO και ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να συνεργαστεί πιο στενά μαζί τους για να παρέχει τεχνική βοήθεια. Η Ελλάδα δέχεται τέτοιες πιέσεις από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ.

 

Οι εταίροι της Ελλάδας στην ανάλυση τους συνηθίζουν να αγνοούν το γεγονός ότι η επένδυση της COSCO υπήρξε και συνεχίζει να είναι επωφελής για την ανάπτυξη και την οικονομική άνθιση της χώρας.

Οι Κινέζοι επενδυτές από την πλευρά τους έχουν εκπονήσει ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα επενδύσεων που περιλαμβάνει διάφορες εθνικές και περιφερειακές οικονομίες, είτε εντός είτε εκτός της ΕΕ, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι στο πεδίο της οικονομίας η λύση που πριμοδοτούν απέχει παρασάγγας από τις στεγνές λογιστικές λύσεις της ΕΕ και τις πολύπλοκες γεωπολιτικές αναλύσεις των ΗΠΑ.

Τα οφέλη της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά

Η άφιξη της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα για τη ραγδαία ανάπτυξη και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, μετατρέποντάς το από ένα περιφερειακό λιμάνι που ήταν κυρίως για την ακτοπλοΐα, στο να γίνει ένα από τα πιο σημαντικά εμπορικά κέντρα όχι μόνο στη Μεσόγειο, αλλά και τον κόσμο. Πριν από αυτή την επένδυση της COSCO, ο Πειραιάς είχε περιορισμένη ικανότητα διαχείρισης μεγάλων φορτίων, εξυπηρετώντας περίπου 1,5 εκατομμύριο TEUs ετησίως. Ωστόσο, η στρατηγική επένδυση και η διαχείριση της COSCO είχαν ως αποτέλεσμα την εκτίναξη της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων σε 5,6 εκατομμύρια TEUs το 2019 και σε 7,2 εκατομμύρια TEUs το 2023.

Η επέκταση των υποδομών και η αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού συνέβαλαν σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Η μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) το 2016 υπογράμμισε το δυναμικό της επένδυσης της COSCO να δημιουργήσει έως και 31.000 νέες θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα, έναντι των 4.279 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας που υπήρχαν τότε. Αυτή η εκτίμηση καταδεικνύει τη σημασία της ανάπτυξης του λιμανιού όχι μόνο για τη ναυτιλία αλλά και για την ευρύτερη οικονομία της Ελλάδας.

Παράλληλα, η προγραμματιζόμενη κατασκευή μιας τέταρτης προβλήτας αποτελεί σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του Πειραιά σε διεθνές επίπεδο. Αν αυτή η επέκταση ολοκληρωθεί, το λιμάνι θα έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται από δέκα έως έντεκα εκατομμύρια TEUs ετησίως, θέτοντας τον Πειραιά σε θέση να ανταγωνιστεί άμεσα με τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια όπως αυτά του Αμβούργου, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ. Αυτό θα ενισχύσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως βασικού κόμβου στην παγκόσμια ναυτιλία και εφοδιαστική αλυσίδα.

 

Η κινεζική επιρροή στην Ελλάδα

Η Ελλάδα, ως ένα από τα πιο φιλικά προς την Κίνα κράτη-μέλη της ΕΕ, επιθυμεί να αποφύγει οποιαδήποτε μετωπική σύγκρουση με το Πεκίνο.

Ωστόσο η σημερινή κυβέρνηση δεν θέλει να επαναλάβει τις κινήσεις καλής θέλησης που έγιναν στο Πεκίνο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-2019, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα θέσει ποτέ “ευαίσθητα” πολιτικά ζητήματα και έχει σταθερά αποστασιοποιηθεί από τα σχετικά ψηφίσματα του ΟΗΕ.

Σε περίπτωση μεγάλης διεθνούς κρίσης, ανώτεροι αξιωματούχοι των Βρυξελλών αμφιβάλλουν ότι το Πεκίνο θα επιδιώξει να διχάσει την ΕΕ μέσω των “φιλικών προς την Κίνα” κρατών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Η Κίνα, σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματούχους, μπορεί να εξετάσει σειρά πιθανών αντιδράσεων, συμπεριλαμβανομένου του παγώματος των διμερών σχέσεων, του περιορισμού των στρατηγικών εξαγωγών προς την Ελλάδα, της επιβολής ενός σιωπηλού εμπάργκο μέσω της εκτροπής της εμπορευματικής κυκλοφορίας προς άλλα λιμάνια της Μεσογείου, ακόμη και της άμεσης ενημέρωσης της Αθήνας για το πάγωμα των επενδύσεων της COSCO.

Στην πραγματικότητα, ένα πλήρες κλείσιμο του λιμανιού του Πειραιά ως αποτέλεσμα οικονομικής πίεσης θεωρείται εξαιρετικά απίθανο.

Από την άλλη πλευρά η επένδυση της COSCO χρησιμοποιείται από την ελληνική κυβέρνηση ως μια επιτυχημένη ξένη επένδυση στην προσπάθειά της να προσελκύσει νέες επενδύσεις.

Σε κάθε περίπτωση το λιμάνι του Πειραιά παραμένει ένα ισχυρό χαρτί για την Κίνα στην προσπάθειά της να κάνει τον Δρόμο του Μεταξιού μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί.

Επομένως θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το Πεκίνο δεν θα φτάσει στα άκρα σε περίπτωση κρίσης.

Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί τελικά να είναι το σημείο στο οποίο οι αντίπαλες πλευρές θα βρουν την επιθυμητή ισορροπία, διότι παρόλο που η ΕΕ είναι καχύποπτη απέναντι στην κινεζική επενδυτική πολιτική σε χώρες που ανήκουν στον πυρήνα της Ένωσης, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές χώρες που επωφελούνται από τις κινεζικές επενδύσεις.

Η περίοδος 2012-2015 δεν είναι τόσο μακρινή και δεν έχει διαγραφεί από τη μνήμη των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι τώρα αναγνωρίζουν ότι μόνο η ενίσχυση της εθνικής οικονομίας θα θωρακίσει τη χώρα. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με δυναμικές επενδύσεις με αναπτυξιακές προοπτικές, και η επένδυση της COSCO να αποτελεί την αιχμή του δόρατος των ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα.

Tags: COSCOΟΛΠ

ΣχετικάΑρθρα

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης

24/09/2025
Πειραιάς, Κίνα και Ευρώπη στο limit up: Εκτόξευση διακίνησης στα terminals της Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

PCT: Υποτροφίες σε 5 πρωτοετείς φοιτητές στους δήμους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας

23/09/2025
PPF: Αναζητά τεχνικό σύμβουλο για λιμενικά έργα 14,28 εκατ. ευρώ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπουργείο Ναυτιλίας: 585 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των λιμανιών

23/09/2025
Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Shortsea Ναυτιλία: Ο αθέατος γίγαντας που κινεί την ελληνική οικονομία

22/09/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Λεφτά υπάρχουν, αλλά ο μηχανισμός απουσιάζει

21/09/2025
Net-Zero: «Κόκκινη κάρτα» Ελλήνων εφοπλιστών στο νέο πλαίσιο του ΙΜΟ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Net-Zero: «Κόκκινη κάρτα» Ελλήνων εφοπλιστών στο νέο πλαίσιο του ΙΜΟ

19/09/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ακριβό μου ακίνητο»/ Η αγορά κατοικίας όνειρο απατηλό: Πού θα πάνε οι τιμές -Θα μείνουν στα ύψη;

Επιστροφή ενοικίου: Εκπνέει η προθεσμία – Δεν χρειάζεται ο κωδικός 081 για την πίστωση

24/09/2025
Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

Ξενοδοχειακή έκρηξη στην Αθήνα: Ισραηλινοί και ελληνικοί όμιλοι «σαρώνουν» τα νεοκλασικά

24/09/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Oι πόλεις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο φούσκας στα ακίνητα

23/09/2025

Ναυτιλία

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Ο ρόλος του ΙΜΟ και οι προοπτικές απανθρακοποίησης

Παγκόσμιος Φόρος Άνθρακα στη Ναυτιλία: Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link στο Λονδίνο, ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ),...

από Newsroom
24/09/2025
Πειραιάς, Κίνα και Ευρώπη στο limit up: Εκτόξευση διακίνησης στα terminals της Cosco
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

PCT: Υποτροφίες σε 5 πρωτοετείς φοιτητές στους δήμους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Το Πρόγραμμα Υποτροφιών 2025, συνολικού ύψους 20.000 ευρώ, για νεοεισαχθέντες φοιτητές από τους δήμους Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προκήρυξε η PCT...

από Newsroom
23/09/2025
PPF: Αναζητά τεχνικό σύμβουλο για λιμενικά έργα 14,28 εκατ. ευρώ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπουργείο Ναυτιλίας: 585 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των λιμανιών

Η κυβέρνηση προωθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης των λιμανιών, με προϋπολογισμό 585 εκατομμύρια ευρώ, με σκοπό να τα καταστήσει κέντρα...

από Newsroom
23/09/2025
Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Shortsea Ναυτιλία: Ο αθέατος γίγαντας που κινεί την ελληνική οικονομία

Μελέτη του ΙΟΒΕ για τη shortsea ναυτιλία αποκαλύπτει τη στρατηγική σημασία της για την Ελλάδα, με συνεισφορά 914 εκατ. ευρώ...

από Newsroom
22/09/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Ενημέρωση πολιτικών συντακτών από τον Παύλο Μαρινάκη (LIVE)
  • Από τα Ηλύσια στο εδώλιο: Ο Σαρκοζί και η πιο βαριά καταδίκη της καριέρας του
  • Δύσκολο εξάμηνο για τον ΑΔΜΗΕ: Ισχυρή πτώση κερδών και EBITDA

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.