Πάνω από 2 εκατ. Έλληνες ψωνίζουν κάθε εβδομάδα από τις λαϊκές αγορές Τι αγοράζουν, πόσα ξοδεύουν και τι… ζητούν
Πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές ψωνίζουν τακτικά από τις 271 λαϊκές αγορές της Αττικής, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Metron Analysis. Οι λαϊκές παραμένουν ακλόνητος θεσμός για την ελληνική κοινωνία, με σχεδόν τους μισούς κατοίκους του Λεκανοπεδίου (49%) να τις επισκέπτονται σε εβδομαδιαία βάση. Κι όχι μόνο από συνήθεια: η συνολική εμπειρία καταγράφεται ως ιδιαίτερα θετική, καθώς το 83% δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο από την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων.
Τι ψωνίζουν και πόσα ξοδεύουν
Η σχέση εμπιστοσύνης με τις λαϊκές αγορές χτίζεται πάνω σε σταθερές αξίες: τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά αποτελούν την κύρια επιλογή για το 70% των καταναλωτών. Το καλάθι της νοικοκυράς είναι γεμάτο, αλλά η δαπάνη παραμένει προσιτή.
-
27% των αγοραστών ξοδεύουν έως 20 ευρώ,
-
48% δαπανούν από 20 έως 40 ευρώ,
-
ενώ μόλις 19% ξεπερνούν τα 40 ευρώ ανά επίσκεψη.
Ποιότητα, ποικιλία και… καλύτερες μέρες
Οι βασικοί λόγοι που ωθούν το κοινό στις λαϊκές αγορές είναι η ποιότητα και η ποικιλία των προϊόντων (71%), ενώ 67% δηλώνουν ότι επιλέγουν τη λαϊκή λόγω των καλών τιμών. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι 4 στους 10 προσδοκούν καλύτερες ημέρες και καλύτερη θέση για τον πάγκο τους, δείγμα μιας αγοράς που, παρά την ιστορία της, συνεχίζει να διεκδικεί βελτιώσεις και χώρο.
Πιο ευέλικτα ωράρια ζητούν οι πωλητές
Το 60% των πωλητών επιθυμεί διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας έως τις 17:00, έναντι του 40% που προτιμά το υφιστάμενο (08:00 – 15:30). Το αίτημα αντικατοπτρίζει τη δυναμική που καταγράφεται στη ζήτηση, αλλά και την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περισσότεροι καταναλωτές.
Και όσοι δεν πάνε… θα το σκέφτονταν
Αξιοσημείωτο εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι το 75% όσων σήμερα δεν ψωνίζουν από τις λαϊκές δηλώνει ότι θα το έκανε αν υπήρχαν απογευματινές αγορές. Η ανάγκη για εκσυγχρονισμό της λειτουργίας και προσαρμογή στις συνήθειες του σύγχρονου καταναλωτή είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
Οι λαϊκές αγορές εξακολουθούν να αποτελούν πυλώνα της διατροφής και της κοινωνικής ζωής, προσαρμοζόμενες σταδιακά στις ανάγκες του σύγχρονου πολίτη. Ποιότητα, χαμηλό κόστος, ντόπια προϊόντα και ανθρώπινη επαφή παραμένουν οι λέξεις-κλειδιά που κρατούν αναλλοίωτη τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε παραγωγούς και καταναλωτές.
Διαβάστε επίσης: Λαϊκές αγορές μόνο για παραγωγούς φέρνει το Υπουργείο Ανάπτυξης