Το Υπερταμείο δρομολογεί κύμα επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές, με αιχμή την Αρετσού και μεγάλες παρεμβάσεις σε Σκιάθο, Ρόδο, Αργοστόλι και Κέρκυρα
Σε μια αποφασιστική στροφή για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος της χώρας, το Υπερταμείο ενεργοποιεί νέα κύματα επενδύσεων και αξιοποιήσεων σε στρατηγικές μαρίνες της Ελλάδας. Κομβικό σημείο αποτελεί η μαρίνα Καλαμαριάς, ενώ παράλληλα προωθούνται έργα σε Ρόδο, Σκιάθο, Αργοστόλι και Κέρκυρα, με στόχο τη μετατροπή των λιμενικών αυτών κόμβων σε ελκυστικά hubs για mega yachts και πολυτελή σκάφη.
1. Καλαμαριά (Αρετσού): Η ναυαρχίδα του σχεδίου
Η μαρίνα Αρετσούς, η μεγαλύτερη στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου, εισέρχεται εκ νέου σε τροχιά αξιοποίησης, παρά την εκκρεμή προσφυγή στο ΣτΕ. Το Ταμείο προχωρά στον νέο διαγωνισμό με βάση Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ Δ 95/2023) και εγκεκριμένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ο συντελεστής δόμησης ορίζεται στο 0,2 (σε αντίθεση με το 1,87 της υπόλοιπης Καλαμαριάς), ενώ όλα τα κτίσματα θα έχουν μέγιστο ύψος τα 8,5 μέτρα. Η πρόσβαση των πολιτών παραμένει ελεύθερη, με πρόβλεψη για ασφάλεια και ήπιες παρεμβάσεις.
Η μαρίνα προορίζεται να μετατραπεί σε σύγχρονο πολυχώρο φιλοξενίας σκαφών και επισκεπτών, ενισχύοντας τον θαλάσσιο τουρισμό της Θεσσαλονίκης.
2. Σκιάθος: Σε φάση επιτάχυνσης το νέο master plan
Το επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης για τη μαρίνα Σκιάθου ετοιμάζεται να κατατεθεί εντός του μήνα. Με χερσαία έκταση 49,5 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού 350 σκαφών, η μαρίνα αναμένεται να ενταχθεί στο δίκτυο σύγχρονων τουριστικών υποδομών μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης. Το νέο master plan θα προσδιορίσει με σαφήνεια τα όρια και τις χρήσεις, ανοίγοντας τον δρόμο για τη χωροθέτηση και μετέπειτα δημοπράτηση.
3. Ρόδος: Θεσμικές εκκρεμότητες και σχεδιασμός σε εξέλιξη
Η αξιοποίηση της μαρίνας Ρόδου βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο. Παρά τις εκκρεμότητες συνεργασίας με τον Δήμο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, το Υπερταμείο δρομολογεί την εκπόνηση του master plan για το φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός καλύπτει τον λιμένα Κολόνας, τον προβλήτα των Αγγέλων και την Ακαντιά, με στόχο τη δημιουργία ενός πρότυπου τουριστικού πυρήνα στο ανατολικό μέτωπο του νησιού.
4. Αργοστόλι: Κλείνει ο κύκλος της παραχώρησης
Η μαρίνα Αργοστολίου οδεύει προς οικονομική τακτοποίηση. Ο φάκελος της παραχώρησης υποβάλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με ανάδοχο την A1 Yacht Trade, εταιρεία με διεθνή εμπειρία στον κλάδο των luxury yachts. Η επένδυση αφορά πλήρη ανακαίνιση, τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, εγκαταστάσεις επισκευής και πράσινες υποδομές σύμφωνα με τα περιβαλλοντικά πρότυπα της ΕΕ.
5. Κέρκυρα: Mega μαρίνα 140 εκατ. ευρώ
Η πιο φιλόδοξη επένδυση που δρομολογεί το Υπερταμείο είναι η δημιουργία μαρίνας mega yachts στην Κέρκυρα, προϋπολογισμού άνω των 140 εκατ. ευρώ. Το έργο θα προσφέρει ελλιμενισμό 410 σκαφών μήκους έως 140 μέτρων και χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ. Θα αναπτυχθεί δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας και θα αποδίδει στο Δημόσιο ετήσιο ποσοστό 7,77% επί του κύκλου εργασιών. Η κατασκευή ξεκινά το 2025 και η ολοκλήρωση προβλέπεται το 2028.
Οι ελληνικές μαρίνες αλλάζουν πρόσωπο και φιλοδοξούν να προσελκύσουν το διεθνές ενδιαφέρον. Με επενδύσεις υψηλών απαιτήσεων και έμφαση στην αειφορία, στην ασφάλεια και στην τουριστική εμπειρία, η χώρα μετασχηματίζει την εικόνα της στον παγκόσμιο χάρτη θαλάσσιου τουρισμού.
Διαβάστε επίσης: Ισχυρό επενδυτικό κύμα στις ελληνικές μαρίνες: Ποιοι μπαίνουν στο παιχνίδι