No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική Κυβέρνηση

Χωρίς κεφάλαια οι μικρές ακτοπλοϊκές: Η κυβέρνηση ετοιμάζει «σωσίβιο» με νέο Ταμείο

Newsroom από Newsroom
06/09/2025
in Κυβέρνηση, ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Χωρίς κεφάλαια οι μικρές ακτοπλοϊκές: Η κυβέρνηση ετοιμάζει «σωσίβιο» με νέο Ταμείο

Η ελληνική ακτοπλοΐα αλλάζει με σχέδιο για ειδικό Ταμείο που θα δώσει «ανάσα» στις μικρές εταιρείες και νέες παροχές στις άγονες γραμμές

 

Η κυβέρνηση να ενεργοποιεί επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για τον πράσινο εκσυγχρονισμό του στόλου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών στις άγονες γραμμές. Πρόκειται για ένα σχέδιο που συνδυάζει ευρωπαϊκούς πόρους, χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και ιδιωτικές επενδύσεις, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη στήριξη της νησιωτικότητας.

Ο «πράσινος» εκσυγχρονισμός του στόλου

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι παρεμβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: νέες ναυπηγήσεις, ενεργειακές αναβαθμίσεις υφιστάμενων πλοίων και μεγάλες μετασκευές. Από το συνολικό πακέτο, τα 300 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από δημόσια στήριξη μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, το οποίο τροφοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS). Τα χρήματα αυτά θα συγκεντρώνονται σταδιακά έως το 2032, ενώ ενδιάμεσα θα υπάρχει στήριξη από την ΕΤΕπ με χαμηλότοκα δάνεια έως 700 εκατ. ευρώ.

Η συνδυαστική αξιοποίηση επιχορηγήσεων και δανεισμού δημιουργεί τη βάση για την κινητοποίηση πρόσθετων ευρωπαϊκών και ιδιωτικών κεφαλαίων, ενισχύοντας παράλληλα τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Η επιτυχία του προγράμματος θεωρείται καθοριστική, καθώς η μέση ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων ξεπερνά τα 25 έτη και απαιτείται εκ βάθρων ανανέωση για συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τις μικρές και μονοβάπορες εταιρείες παραμένει η πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Χωρίς ισχυρές εγγυήσεις ή συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, δυσκολεύονται να αντλήσουν δάνεια για νέες επενδύσεις. Έτσι, η αγορά ζητά τη δημιουργία νέου ειδικού Ταμείου με σαφείς κανόνες και κριτήρια, ώστε όλες οι εταιρείες να έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια, με έμφαση στην κάλυψη ιδίων πόρων που σήμερα αποτελούν τροχοπέδη.

Νέα εποχή στις άγονες γραμμές

Παράλληλα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε για πρώτη φορά σε τετραετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, συνολικού ύψους 668 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη άγονων γραμμών. Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει ήδη γνωμοδοτήσει θετικά, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, υπέγραψε την τελική απόφαση.

Οι νέες συμβάσεις εξασφαλίζουν σταθερά και αξιόπιστα δρομολόγια για τους νησιώτες, αλλά και πρόσθετες κοινωνικές παροχές:

  • Δωρεάν μετακινήσεις δύο φορές τον μήνα για νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς και ΑμεΑ άνω του 67%, μαζί με συνοδό και όχημα.

  • Έκπτωση 50% για τρίτεκνες οικογένειες και συνταξιούχους του ΝΑΤ.

  • Δωρεάν εισιτήρια για ερασιτέχνες αθλητές.

  • Δωρεάν μετακινήσεις για στελέχη του Λιμενικού Σώματος.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη νέα γραμμή ro-ro Κερατσίνι – Μεστά – Σίγρι – Αλεξανδρούπολη, διάρκειας τριών ετών, που προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά 70 νταλικών εβδομαδιαίως με προορισμό τον Έβρο. Το μέτρο αυτό, που υιοθετεί τη λογική των πολυτροπικών μεταφορών, αποσκοπεί τόσο στη μείωση του κόστους για επιχειρήσεις και κοινωνία, όσο και στην ανασυγκρότηση της περιοχής μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2023.

Με την πολυετή διάρκεια των συμβάσεων, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποκτούν προβλεψιμότητα και οικονομική ασφάλεια, γεγονός που τις διευκολύνει να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις και να διεκδικήσουν τραπεζική χρηματοδότηση. Σήμερα, περίπου 24 μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε άγονες και ενδονησιωτικές γραμμές δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν κεφάλαια λόγω χαμηλής κεφαλαιακής επάρκειας και έλλειψης διαφάνειας.

Οφέλη για νησιώτες και εθνική στρατηγική

Ετησίως, το κράτος επιδοτεί 57 πλοία σε 73 γραμμές (22 που συνδέουν νησιά με την ηπειρωτική χώρα και 51 ενδονησιωτικές). Έτσι, διασφαλίζεται ότι ακόμη και τα πιο απομακρυσμένα νησιά διατηρούν τη σύνδεσή τους με τον εθνικό κορμό.

Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει τονίσει ότι «η νησιωτικότητα δεν αποτελεί μειονέκτημα, αλλά συγκριτικό πλεονέκτημα», υπογραμμίζοντας πως η κυβερνητική στρατηγική βασίζεται στην ισότιμη πρόσβαση όλων των νησιωτών σε μεταφορές, υγεία και ανάπτυξη.

Tags: άγονες γραμμέςΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΣχετικάΑρθρα

Τέλος στην προσωρινή σύνταξη στο Δημόσιο; Ο ΕΦΚΑ σχεδιάζει μεγάλες αλλαγές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κεραμέως: «Καμία ώρα εργασίας χαμένη» – «Άλμα» 76% στις δηλωμένες υπερωρίες το 2025

26/10/2025
Χατζηδάκης: «Δεν αυξήσαμε κανέναν φόρο – Τα έσοδα έρχονται από ανάπτυξη και μείωση φοροδιαφυγής»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο διάσωσης των αγροτικών επιδοτήσεων – Χατζηδάκης: «Καμία αστοχία δεν επιτρέπεται»

26/10/2025
Πόθεν Έσχες: Παράταση προθεσμίας και διασύνδεση με τις τράπεζες για αυτόματη συμπλήρωση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόθεν Έσχες: Παράταση προθεσμίας και διασύνδεση με τις τράπεζες για αυτόματη συμπλήρωση

26/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης
REAL ESTATE

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
Από το Warwick στο Μέγαρο Μαξίμου: Η νέα «τσάρος» που παίρνει τα ηνία του ΣΟΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο ψηφιακό «δίχτυ» κατά του λαθρεμπορίου: Πώς η ΑΑΔΕ θα εντοπίζει ύποπτες διακινήσεις σε πραγματικό χρόνο

26/10/2025
Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

26/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναστήσει 900.000 «κλειστά» σπίτια με ισχυρά φορολογικά κίνητρα

26/10/2025
526.154 Κενές κατοικίες στην Αττική – Ποια η εικόνα σε 51 Δήμους της Αττικής και 12 Δήμους της Περιφέρειας

Ακίνητα: Νέο πρόγραμμα για την ανακαίνιση κλειστών κατοικιών – Σύνδεση επιδότησης με τριετή μίσθωση

25/10/2025
Αγορά ακινήτων: Οι κορυφαίες τάσεις, οι επενδυτές και οι περιοχές ανάπτυξης

Μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων από γονείς σε παιδιά: Ο φορολογικός οδηγός

25/10/2025

Ναυτιλία

Νέα προσθήκη στη DryDel: Παρέλαβε το νεότευκτο M/V Capri Island
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

DryDel Shipping: Επαναπροσέγγιση με την Κίνα, ανανέωση δεσμών με την Ιαπωνία

Η DryDel Shipping ενισχύει την παρουσία της στα ναυτιλιακά φόρουμ - Η στρατηγική που «χτίζει» για πράσινα πλοία και έξυπνη...

από Newsroom
26/10/2025
Επανεξέταση των ακτοπλοϊκών τιμολογίων και διερεύνηση του ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική ακτοπλοΐα σε σταυροδρόμι: Περιβαλλοντικές υποχρεώσεις και υψηλό κόστος πιέζουν τα δρομολόγια

Με αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενεργειακές πιέσεις και εποχικότητα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, ενώ η κυβέρνηση προωθεί μέτρα για...

από Newsroom
25/10/2025
ΑΑΔΕ/«Χαράτσι» σε βάρκες και σκάφη αναψυχής: Πότε πρέπει να πληρωθεί ο φόρος
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΑΔΕ – Φορολογία πλοίων: Παράταση και οδηγίες ψηφιακής υποβολής

Το Υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσαν παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας...

από Newsroom
24/10/2025
Diana Shipping: Υποχώρηση κερδών το 2024 – Αρνητικό Q4 με $1,3 εκατ. ζημιές
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Diana Shipping: Αυξημένα έσοδα από νέες ναυλώσεις

Η Diana Shipping ενισχύει τη ναυλομεσιτική της δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας δύο νέες συμφωνίες με υψηλότερα ημερήσια έσοδα για τα πλοία Semirio...

από Newsroom
24/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Η Αττική τιμά το «ΟΧΙ»: Παρελάσεις, δοξολογίες και εκδηλώσεις μνήμης σε κάθε δήμο
  • Το PKK αποσύρει τις δυνάμεις του στο βόρειο Ιράκ και καλεί την Άγκυρα σε πολιτική λύση
  • Κεραμέως: «Καμία ώρα εργασίας χαμένη» – «Άλμα» 76% στις δηλωμένες υπερωρίες το 2025

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.