Η Autohellas κατέγραψε άνοδο 11,6% στον κύκλο εργασιών του β’ τριμήνου 2025, με ισχυρή κερδοφορία και δυναμική στις μισθώσεις αυτοκινήτων
Η Autohellas δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2025, καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών και στα κέρδη του τριμήνου, αλλά και μείωση της κερδοφορίας σε επίπεδο εξαμήνου. Η εικόνα αναδεικνύει θετική δυναμική στις μισθώσεις και στην εμπορία αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ενώ η διεθνής δραστηριότητα κινήθηκε πιο συγκρατημένα.
Εξαιρετική επίδοση στο β’ τρίμηνο
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Autohellas το Β’ τρίμηνο 2025 ανήλθε σε 285,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 77,5 εκατ. ευρώ (+11,9%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 31,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 7,9%.
Η ισχυρή αυτή επίδοση οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις, τροφοδοτούμενη από τον τουρισμό και την επέκταση του στόλου με περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και στη σταθερή ανάπτυξη των μακροχρόνιων μισθώσεων. Παράλληλα, η αγορά αυτοκινήτου ανέκαμψε στο δεύτερο τρίμηνο, ενισχύοντας την εμπορία οχημάτων στην Ελλάδα.
Σε επίπεδο εξαμήνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6,2% στα 502,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο η καθαρή κερδοφορία εμφάνισε κάμψη. Τα EBITDA ανήλθαν σε 126,4 εκατ. ευρώ (+4,6%), αλλά τα καθαρά κέρδη μετά φόρων περιορίστηκαν σε 32,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 12,2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η μείωση της κερδοφορίας σχετίζεται με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, τις επενδύσεις σε νέο στόλο (11.600 αυτοκίνητα στο εξάμηνο) και την πίεση από τον έντονο ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ενισχύθηκαν στα 505,1 εκατ. ευρώ (+15,2 εκατ. ευρώ από το τέλος του 2024), παρά την καταβολή ισχυρού μερίσματος 40,8 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο.
Στρατηγικές κινήσεις και διεθνής δραστηριότητα
Στην Ελλάδα, οι μισθώσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 11,3% στο εξάμηνο, στα 137,4 εκατ. ευρώ, με θετική συμβολή τόσο από τις μακροχρόνιες όσο και από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Η εμπορία αυτοκινήτων παρουσίασε άνοδο 5,9% στα 286,2 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να ετοιμάζεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της μέσω του λανσαρίσματος νέων brands στην ελληνική αγορά, όπως η Changan και η Xpeng.
Στο εξωτερικό, η εικόνα ήταν διαφοροποιημένη. Στα Βαλκάνια και στην Κύπρο, η αυξημένη τουριστική κίνηση και η αναβάθμιση του στόλου ενίσχυσαν τις μισθώσεις, ενώ στην Πορτογαλία παρατηρήθηκε ήπια πίεση στις τιμές λόγω αυξημένης προσφοράς. Ωστόσο, το Β’ τρίμηνο έδειξε σημάδια ανάκαμψης με βελτίωση της ζήτησης και σταθεροποίηση των τιμών.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η στρατηγική συνεργασία με την κινεζική Changan, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εξηλεκτρισμένων οχημάτων. Η Autohellas ίδρυσε τη θυγατρική Changan Hellas Α.Ε., αναλαμβάνοντας την εισαγωγή και διανομή ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ελλάδα. Η κίνηση αυτή ενισχύει τον ρόλο της στην αγορά ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί κεντρικό πεδίο ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Autohellas: Φέρνει στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Changan – Ποιος είναι ο κινεζικός όμιλος