No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΒΟΑΚ: Ζητούν αποζημιώσεις 124,5 εκατ. ευρώ για έργο 270 εκατ. ευρώ

Παράταση 450 ημερών για το ΣΔΙΤ «Χερσόνησος – Νεάπολη» 

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
09/10/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
ΒΟΑΚ: Διόδια από την περίοδο της κατασκευής φέρνει η σύμβαση παραχώρησης

Αίτημα αποζημίωσης 124,5 εκατ. ευρώ από τον ανάδοχο – Ερωτηματικά για τα 90 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης

Σε 450 ημέρες καθυστέρησης μεταφράζονται επισήμως οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια για το ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα ενώσει τη Χερσόνησο με τη Νεάπολη. Και όπως πάντα αυτές οι καθυστερήσεις, με βασικό αγκάθι τις απαλλοτριώσεις, αυξάνουν και τον λογαριασμό για το δημόσιο, με τον ανάδοχο να εγείρει απαιτήσεις ύψους 124,52 εκατ. ευρώ.

Παρότι το ύψος της αποζημίωσης που θα λάβει ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης (ΙΦΣ) θα οριστικοποιηθεί σε επόμενη φάση, το αίτημα του αναδόχου αντιστοιχεί σχεδόν στο μισό του κόστους της σύμβασης σύμπραξης, που ανέρχεται σε 278,65 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη μετάθεση κατά σχεδόν 15 μήνες του χρόνου ολοκλήρωσης του έργου, «χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του ΙΦΣ», κάνοντας αποδεκτό και το δικαίωμα αποζημίωσης του αναδόχου.

Η αργοπορία πάντως των 15 μηνών έχει εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 90 εκατ. ευρώ. Μόλις οκτώμισι μήνες πριν από τη λήξη του RRF, η ανησυχία για ενδεχόμενη απώλεια πόρων είναι εύλογη. Ερωτηθείς σχετικά, το προηγούμενο διάστημα, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είχε εκφράσει την αισιοδοξία του ότι οι πόροι που έχουν δεσμευτεί για τον ΒΟΑΚ δεν θα χαθούν. 

Ειδικά, για το μεσαίο τμήμα, προχωρούν οι εργασίες που αντιστοιχούν στη χρηματοδότηση των 90 εκατ. ευρώ, που αφορούν κυρίως σε σήραγγες. Για να μην ναυαγήσει το έργο, ο ιδιωτικός φορέας σε αναμονή των αποφάσεων για τις απαλλοτριώσεις, προχώρησε στην ενοικίαση χώρων ώστε να ξεκινήσει τις εργασίες εκσκαφών και προσωρινής υποστήριξης. 

 

Οι καθυστερήσεις που ναρκοθέτησαν το χρονοδιάγραμμα

Όπως προβλέπεται στη σύμβαση σύμπραξης με την «Πασιφάη Οδός ΑΕ», η οποία αποτελεί κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat, που σήμερα ανήκουν στον όμιλο AKTOR, το δημόσιο είχε το ανώτερο 12 μήνες από την υπογραφή για να παραδώσει τους χώρους του έργου. Όμως, τα πρωτόκολλα παράδοσης-παραλαβής για τα υποτμήματα Χερσόνησος – Μάλια και Μάλια – Νέαπολη, υπογράφηκαν με αργοπορία ενός έτους, τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2025 αντίστοιχα.

Έτσι, ο ανάδοχος αιτήθηκε, με επιστολή που απέστειλε τον περασμένο Ιούνιο, παράταση της ημερομηνίας ολοκλήρωσης εργασιών κατά 498 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι κατά 16,3 μήνες. Αυτό σημαίνει και αντίστοιχη μετάθεση της προγραμματισμένης ημερομηνίας διαθεσιμότητας υπηρεσιών, δηλαδή του χρόνου που θα ξεκινήσει η 26ετής λειτουργία και συντήρηση του άξονα των 22,5 χιλιομέτρων από τον ιδιωτικό φορέα. 

Ο ανάδοχος εκτίμησε το κόστος αυτής της καθυστέρησης σε συνολικά 124.523.000 ευρώ (πλέον αναλογούντος ΦΠΑ, εφόσον εφαρμόζεται), εκ των οποίων ποσό 112.323.000 ευρώ για τον κατασκευαστή και 12.200.000 ευρώ για τον ιδιωτικό φορέα.

Αφού το αίτημα του αναδόχου εξετάστηκε από τον ανεξάρτητο ελεγκτή και έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις στο χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος της καθυστέρησης μειώθηκε κατά 48 ημέρες. Η επιτάχυνση αφορά στις προπαρασκευαστικές εργασίες για τη διαμόρφωση προσβάσεων για τα μέτωπα της σήραγγας Σ3.

Κι εφόσον διαπιστώθηκε, όπως επισημαίνεται στην απόφαση, ότι δεν υπάρχουν εργασίες που θα μπορούσαν να περιοριστούν ή να αποκαταστήσουν τις καθυστερήσεις, η προγραμματισμένη ημερομηνία διαθεσιμότητας υπηρεσιών, μετατέθηκε από τις 21/4/2027, κατά τα αρχικώς προβλεπόμενα στη σύμβαση ΣΔΙΤ, στις 11/7/2028. 

Όσον αφορά στην αποζημίωση του αναδόχου για πρόσθετες δαπάνες λόγω της καθυστέρησης παράδοσης των χώρων κατασκευής του έργου, το ύψος της θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών δικαιολογητικών από τον ΙΦΣ και την εξέτασή τους από την αναθέτουσα αρχή.

Tags: ΒΟΑΚΚρήτηΝΕΑΠΟΛΗΤΑΧΙΑΟΣ

ΣχετικάΑρθρα

Υψηλό 12 ετών για το ασήμι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Silver rally: Νέο υψηλό 45 ετών – Ελλείψεις αποθεμάτων και αναζήτηση ασφαλών επενδύσεων

09/10/2025
Νέο κεφαλαιακό boost €300 εκατ. για την CrediaBank μέσα από συνθετική τιτλοποίηση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Credia Bank: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Νικόλαος Μπάκος

09/10/2025
Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία

09/10/2025
MyAuto και G-Cloud: Ψηφιακές λύσεις για οχήματα και πολίτες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Σε ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα, πρόστιμα έως 1.000€

09/10/2025
Bloomberg: Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 η Metlen στο London Stock Exchange
ΚΟΣΜΟΣ

Απώλειες στις ευρωαγορές: Αρνητικό έδαφος εν μέσω πολιτικής αβεβαιότητας στη Γαλλία και ασθενών γερμανικών στοιχείων

09/10/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκίνησε η Εξεταστική με μονοκομματικό προεδρείο και σφοδρή κόντρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΑΣΟΚ για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Η κυβέρνηση σιωπά μπροστά σε οργανωμένο μηχανισμό συγκάλυψης»

09/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025
Deloitte: Μεγάλα κέρδη στο Real Estate – Τάσεις, προκλήσεις και ευκαιρίες για το 2025

FSI Predictions 2025: Η Deloitte προβλέπει ριζικές αλλαγές σε τράπεζες, ασφάλειες και real estate

09/10/2025

Ναυτιλία

Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλιακή Μαρινάκη: Καθέλκυσε το πρώτο LCO₂ carrier
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εξαγόρασε το 50% της ναυτιλιακής εταιρείας United Offshore Support

Η Capital Maritime & Trading Corp., μέσω της θυγατρικής Capital Offshore, απέκτησε το 50% της United Offshore Support (UOS), που...

από Newsroom
07/10/2025
United Maritime: Πούλησε το παλαιότερο Capesize και ανοίγει νέο κεφάλαιο ανάπτυξης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Seanergy χωρίς warrants και με ανανεωμένο στόλο στοχεύει στην κορυφή της αγοράς Capesize

Η Seanergy Maritime πούλησε το Capesize M/V Geniuship με κέρδος 2,5 εκατ.$ και εξασφάλισε 12 εκατ.$ ρευστότητα, με καθαρή κεφαλαιακή...

από Newsroom
07/10/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΛΠ Α.Ε.: Νέο πρόγραμμα υποτροφιών 30.000€ για φοιτητές του Πειραιά

ΟΛΠ Α.Ε.: Δέκα υποτροφίες ύψους 30.000 ευρώ για το 2025-2026 για νέους φοιτητές του Πειραιά και των όμορων δήμων  ...

από Newsroom
07/10/2025
Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας

Σαουδική Αραβία: Στο πλαίσιο ενίσχυσης των οικονομικών και βιομηχανικών δεσμών, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε σήμερα εποικοδομητική συνάντηση με...

από Newsroom
06/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Silver rally: Νέο υψηλό 45 ετών – Ελλείψεις αποθεμάτων και αναζήτηση ασφαλών επενδύσεων
  • Credia Bank: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Νικόλαος Μπάκος
  • Τ. Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου δείχνει τον δρόμο για εξαγωγές και καινοτομία

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.