No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΒΟΑΚ: Ζητούν αποζημιώσεις 124,5 εκατ. ευρώ για έργο 270 εκατ. ευρώ

Παράταση 450 ημερών για το ΣΔΙΤ «Χερσόνησος – Νεάπολη» 

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
09/10/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
ΒΟΑΚ: Διόδια από την περίοδο της κατασκευής φέρνει η σύμβαση παραχώρησης

Αίτημα αποζημίωσης 124,5 εκατ. ευρώ από τον ανάδοχο – Ερωτηματικά για τα 90 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης

Σε 450 ημέρες καθυστέρησης μεταφράζονται επισήμως οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια για το ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα ενώσει τη Χερσόνησο με τη Νεάπολη. Και όπως πάντα αυτές οι καθυστερήσεις, με βασικό αγκάθι τις απαλλοτριώσεις, αυξάνουν και τον λογαριασμό για το δημόσιο, με τον ανάδοχο να εγείρει απαιτήσεις ύψους 124,52 εκατ. ευρώ.

Παρότι το ύψος της αποζημίωσης που θα λάβει ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης (ΙΦΣ) θα οριστικοποιηθεί σε επόμενη φάση, το αίτημα του αναδόχου αντιστοιχεί σχεδόν στο μισό του κόστους της σύμβασης σύμπραξης, που ανέρχεται σε 278,65 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη μετάθεση κατά σχεδόν 15 μήνες του χρόνου ολοκλήρωσης του έργου, «χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του ΙΦΣ», κάνοντας αποδεκτό και το δικαίωμα αποζημίωσης του αναδόχου.

Η αργοπορία πάντως των 15 μηνών έχει εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 90 εκατ. ευρώ. Μόλις οκτώμισι μήνες πριν από τη λήξη του RRF, η ανησυχία για ενδεχόμενη απώλεια πόρων είναι εύλογη. Ερωτηθείς σχετικά, το προηγούμενο διάστημα, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είχε εκφράσει την αισιοδοξία του ότι οι πόροι που έχουν δεσμευτεί για τον ΒΟΑΚ δεν θα χαθούν. 

Ειδικά, για το μεσαίο τμήμα, προχωρούν οι εργασίες που αντιστοιχούν στη χρηματοδότηση των 90 εκατ. ευρώ, που αφορούν κυρίως σε σήραγγες. Για να μην ναυαγήσει το έργο, ο ιδιωτικός φορέας σε αναμονή των αποφάσεων για τις απαλλοτριώσεις, προχώρησε στην ενοικίαση χώρων ώστε να ξεκινήσει τις εργασίες εκσκαφών και προσωρινής υποστήριξης. 

 

Οι καθυστερήσεις που ναρκοθέτησαν το χρονοδιάγραμμα

Όπως προβλέπεται στη σύμβαση σύμπραξης με την «Πασιφάη Οδός ΑΕ», η οποία αποτελεί κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat, που σήμερα ανήκουν στον όμιλο AKTOR, το δημόσιο είχε το ανώτερο 12 μήνες από την υπογραφή για να παραδώσει τους χώρους του έργου. Όμως, τα πρωτόκολλα παράδοσης-παραλαβής για τα υποτμήματα Χερσόνησος – Μάλια και Μάλια – Νέαπολη, υπογράφηκαν με αργοπορία ενός έτους, τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2025 αντίστοιχα.

Έτσι, ο ανάδοχος αιτήθηκε, με επιστολή που απέστειλε τον περασμένο Ιούνιο, παράταση της ημερομηνίας ολοκλήρωσης εργασιών κατά 498 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι κατά 16,3 μήνες. Αυτό σημαίνει και αντίστοιχη μετάθεση της προγραμματισμένης ημερομηνίας διαθεσιμότητας υπηρεσιών, δηλαδή του χρόνου που θα ξεκινήσει η 26ετής λειτουργία και συντήρηση του άξονα των 22,5 χιλιομέτρων από τον ιδιωτικό φορέα. 

Ο ανάδοχος εκτίμησε το κόστος αυτής της καθυστέρησης σε συνολικά 124.523.000 ευρώ (πλέον αναλογούντος ΦΠΑ, εφόσον εφαρμόζεται), εκ των οποίων ποσό 112.323.000 ευρώ για τον κατασκευαστή και 12.200.000 ευρώ για τον ιδιωτικό φορέα.

Αφού το αίτημα του αναδόχου εξετάστηκε από τον ανεξάρτητο ελεγκτή και έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις στο χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος της καθυστέρησης μειώθηκε κατά 48 ημέρες. Η επιτάχυνση αφορά στις προπαρασκευαστικές εργασίες για τη διαμόρφωση προσβάσεων για τα μέτωπα της σήραγγας Σ3.

Κι εφόσον διαπιστώθηκε, όπως επισημαίνεται στην απόφαση, ότι δεν υπάρχουν εργασίες που θα μπορούσαν να περιοριστούν ή να αποκαταστήσουν τις καθυστερήσεις, η προγραμματισμένη ημερομηνία διαθεσιμότητας υπηρεσιών, μετατέθηκε από τις 21/4/2027, κατά τα αρχικώς προβλεπόμενα στη σύμβαση ΣΔΙΤ, στις 11/7/2028. 

Όσον αφορά στην αποζημίωση του αναδόχου για πρόσθετες δαπάνες λόγω της καθυστέρησης παράδοσης των χώρων κατασκευής του έργου, το ύψος της θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών δικαιολογητικών από τον ΙΦΣ και την εξέτασή τους από την αναθέτουσα αρχή.

Tags: ΒΟΑΚΚρήτηΝΕΑΠΟΛΗΤΑΧΙΑΟΣ

ΣχετικάΑρθρα

Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ καταθέσεις και εισοδήματα Ελλήνων από το εξωτερικό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εισόδημα κάτω και από μισθωτούς δηλώνει η πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών

09/11/2025
Χειροπέδες σε λογίστρια που υπεξαίρεσε 450.000 ευρώ από κοινοπραξία στο μετρό Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απάτη με πρόσχημα πλειστηριασμού ακινήτου: Πώς έπεισαν τα θύματα να πληρώσουν 45.000€

09/11/2025
Γ. Γεραπετρίτης: Η Ελλάδα στέκεται στο πλευρό του Ισραήλ που έχει δικαίωμα άμυνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξωτερική πολιτική με αυτοπεποίθηση: Το σχέδιο Γεραπετρίτη για την επόμενη μέρα στην Ανατολική Μεσόγειο

09/11/2025
ΤτΕ: Η κατάταξη των πιο δραστήριων τραπεζών στα κρατικά ομόλογα το 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Σταθερότητα και λιγότερος λαϊκισμός»: Το μήνυμα Στουρνάρα από Μιλάνο

09/11/2025
Σούπερ μάρκετ: Όλη η λίστα με τα 523 προϊόντα που έχουν υποστεί μείωση τιμής έως 24%
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αντιστροφή ρόλων στα σύνορα: Πλέον οι Τούρκοι έρχονται Ελλάδα για οικονομικά ψώνια

09/11/2025
Eurogroup: “Ελαφρώς περιοριστικός” θα είναι ο δημοσιονομικός προσανατολισμός το 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής στο Ταμείο Ανάκαμψης: Τι μπαίνει, τι βγαίνει

09/11/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Νέες επιδοτήσεις άνω του €1 δισ. για ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών

Νέα ΚΥΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων: Ποιοι κερδίζουν και τι εξαιρείται από το 2025

09/11/2025
Εξωδικαστικός συμβιβασμός: Οφειλές σε Δημόσιο και Τράπεζες

Επιστροφή ενοικίου: Πώς θα καταβληθούν τα ποσά

08/11/2025
Άνοιξε η πλατφόρμα για το «Ανακαινίζω» – Ποιοι νέοι μπορούν να προχωρήσουν στη διαδικασία

Οι κατοικίες έως 50 τ.μ. καταγράφουν άνοδο 10,5%

07/11/2025

Ναυτιλία

Τα γιγάντια πλοία επιστρέφουν – Ο Πειραιάς ξαναγράφει τη ναυτιλιακή ιστορία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα γιγάντια πλοία επιστρέφουν – Ο Πειραιάς ξαναγράφει τη ναυτιλιακή ιστορία

Mega ships: Μετά από μήνες αβεβαιότητας και διακοπών στις διελεύσεις λόγω συγκρούσεων και επιθέσεων πειρατών με την κατάσταση στην Ερυθρά...

από Newsroom
08/11/2025
Απελευθερώθηκαν οι Έλληνες ναυτικοί του «Hellas Aphrodite» μετά από επιχείρηση της Ε.Ε.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απελευθερώθηκαν οι Έλληνες ναυτικοί του «Hellas Aphrodite» μετά από επιχείρηση της Ε.Ε.

Η ευρωπαϊκή αποστολή Atalanta επέβαλε σύντομη επίδειξη ισχύος, απελευθερώνοντας ασφαλώς 24 μέλη του πληρώματος του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου σημαίας Μάλτας. Πειρατική...

από Newsroom
07/11/2025
SOS από IMB: Η πειρατεία αλλάζει τακτική και στοχεύει τα πληρώματα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πειρατική επίθεση σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά της Σομαλίας – Πέντε Έλληνες στο πλήρωμα

Πειρατές επιτέθηκαν σε δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας, στα ανοιχτά της Σομαλίας, σε απόσταση 550 ναυτικών μιλίων από τις...

από Newsroom
06/11/2025
Πάνος Ξενοκώστας στο 6ο P-TEC: «Η Ελλάδα γίνεται κόμβος της νέας  ενεργειακής εποχής»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πάνος Ξενοκώστας στο 6ο P-TEC: «Η Ελλάδα γίνεται κόμβος της νέας ενεργειακής εποχής»

Ισχυρό αποτύπωμα άφησε με τη σημερινή τοποθέτησή του ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ONEX Shipyards &...

από Newsroom
06/11/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων 10 Νοεμβρίου
  • Κακοκαιρία «σαρώνει» Ιόνιο και Πελοπόννησο: Καταστροφές στην Κέρκυρα, χείμαρροι στη Λακωνία
  • Εισόδημα κάτω και από μισθωτούς δηλώνει η πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.