Μπαίνει στην επόμενη φάση το πρότζεκτ της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
Άνοιξε ο δρόμος για την επένδυση των 100 εκατ. ευρώ στη μαρίνα Αλίμου. Με την υπογραφή της ΚΥΑ για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων από τα υπουργεία Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού, το έργο αλλάζει πίστα και μπαίνει στη φάση έκδοσης των οικοδομικών αδειών. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη τουριστική επένδυση για ευρείες χρήσεις τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής.
Με την ΚΥΑ εγκρίνεται, ουσιαστικά, το δεύτερο στάδιο χωροθέτησης της ιστορικής μαρίνας Αλίμου. Η σύμβασης παραχώρησης, 40ετούς διάρκειας, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. Με θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων. Διαθέτει 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.
Βάσει του σχεδιασμού, στη θαλάσσια ζώνη θα διατηρηθούν οι υφιστάμενοι 9 μόνιμοι προβλήτες, ενώ προβλέπεται και η πόντιση 7 νέων πλωτών προβλητών, εκ των οποίων οι 5 έχουν σχήμα Τ, σε επέκταση των υφιστάμενων μονίμων προβλητών και μετώπων (με ταυτόχρονη απομάκρυνση των υφιστάμενων). Θα κατασκευαστούν ακόμη υποδομές ανέλκυσης/καθέλκυσης σκαφών, καθώς και πεδίο προς-απογείωσης ελικοπτέρου στο ακρομώλιο του προσήνεμου μώλου.
Η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μία από τις εμβληματικότερες της Ελλάδας. Αποτελεί σημείο αναφοράς για την πρωτεύουσα και αναπόσπαστο μέρος της «Αθηναϊκής Ριβιέρας». Τοποθετείται σε μία στρατηγική γεωγραφική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει Τραμ, Λεωφορεία και Ταξί.
Νέα δυναμική για τη Μαρίνα Αλίμου
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτηριακή ανάπτυξη περίπου 18.500 τ.μ. θα αναδείξει τη δυναμική της μαρίνας, καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Με στόχο τις φιλικές προς τον πολίτη και το φυσικό περιβάλλον αναπτύξεις, ο όγκος των κτηρίων θα είναι διασπάσιμος και αυτά θα είναι ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα.
Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα. Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.
Σύμφωνα με το σχέδιο ανάπτυξης, στη δυτική πλευρά της μαρίνας, δίπλα στην παραλία Εδέμ, θα κατασκευαστεί ένα σύγχρονων προδιαγραφών ξενοδοχείο, ενώ κοντά στην είσοδο θα δημιουργηθεί το κέντρο διοίκησης. Κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος θα δημιουργηθούν χώροι γραφείων, καταστημάτων και χώροι αναψυχής. Θα συνεχίσει να λειτουργεί το κολυμβητήριο ενώ στην κεντρική προβλήτα θα λειτουργήσουν χώροι εστίασης. Στην ανατολική πλευρά δίπλα από το παράκτιο πάρκο Αλίμου, θα λειτουργήσει ο Ναυτικός Όμιλος.
Το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής, με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου, έχει αναλάβει η REDS, επίσης θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.