Εννέα νησιωτικοί δήμοι εντάσσονται στο νέο πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος για πόσιμο νερό. Χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ για αφαλατώσεις, αναβάθμιση δικτύων ύδρευσης και ενίσχυση υποδομών σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Σποράδες και Ζάκυνθο.
Πρόκειται για τον πρώτο, από τέσσερεις συνολικά, κύκλους παρεμβάσεων χρηματοδότησης, για τη βελτίωση της διανομής και πρόσβασης στο πόσιμο νερό.
Ειδικότερα, εννέα νησιωτικοί δήμοι – από τις Σποράδες, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Ζάκυνθο και την Κρήτη – έχουν κάνει προτάσεις για έργα, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Yπουργείου Περιβάλλοντος.
Το βασικό κριτήριο είναι αυτά τα έργα να είναι βιώσιμα. Δεν προκρίνεται παντού η αφαλάτωση, καθώς είναι και η πιο ακριβή επιλογή. Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για έργα βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου. Ο σημερινός κύκλος – θα ακολουθήσουν άλλοι τρεις – που αφορά δέκα έργα, είναι για 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ συνολικά το σχέδιο είναι για 56 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έργα
Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (24/6) στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπογράφηκε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση ένταξης μιας σειράς νησιών στο πρόγραμμα παροχής πόσιμου νερού.
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σταύρος Παπασταύρου, υπογράφτηκε η χρηματοδότηση 10 έργων μεταξύ των οποίων:
-Βελτιστοποίηση υφιστάμενων δικτύων στις Κυκλάδες
-Ανάπτυξη ανθεκτικών δικτύων στη Νάξο και στην Αμοργό
-Ανάπτυξη μονάδας αφαλάτωσης στην Αστυπάλαια
-Αποκατάσταση δικτύων στη Ρόδο
-Υποστήριξη έργων στην Αλόννησο
-Έργα στη Ζάκυνθο
-Ενίσχυση υποδομών στη Λέρο
-Νέα δίκτυα στη Βιάννο Κρήτης







Μ.Η.Τ. 242183