Μνημόνιο συνεργασίας ανοίγει τον δρόμο για κοινά ερευνητικά προγράμματα, διεθνές μεταπτυχιακό και ανάπτυξη διαστημικών τεχνολογιών
Ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής συνεργασίας στους τομείς της έρευνας, της καινοτομίας και των διαστημικών τεχνολογιών εγκαινιάζουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ), μετά την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας.
Η συμφωνία δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την από κοινού συμμετοχή των δύο φορέων σε ευρωπαϊκά και διεθνή χρηματοδοτικά προγράμματα, ενισχύοντας τη συνεργασία σε επιστημονικούς τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως οι Διαστημικές Τεχνολογίες, η Αστρονομία, η Αστροφυσική, η Φυσική της Ατμόσφαιρας και του Περιβάλλοντος, η Δορυφορική Τηλεπισκόπηση και η Κλιματική Αλλαγή.
Κοινή έρευνα και νέες ευκαιρίες για φοιτητές και ερευνητές
Το Μνημόνιο υπέγραψαν ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Κυριάκος Αναστασιάδης, και ο Διευθυντής και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Δρ Σπυρίδων Βασιλάκος, παρουσία του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Σταύρου Καλαφάτη.
Η συνεργασία προβλέπει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση πτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών, καθώς και διδακτορικών διατριβών, με συν-επίβλεψη ερευνητών του Εθνικού Αστεροσκοπείου και μελών ΔΕΠ του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, ενισχύοντας τη διασύνδεση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με την αιχμή της επιστημονικής έρευνας.
Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων και στη δημιουργία κοινών ερευνητικών πρωτοβουλιών που θα ενισχύσουν τη διεθνή παρουσία των δύο οργανισμών.
Στόχος ένα διεθνές μεταπτυχιακό στις Διαστημικές Τεχνολογίες
Ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Κυριάκος Αναστασιάδης, χαρακτήρισε τη συμφωνία αφετηρία μιας νέας εθνικής δυναμικής στον χώρο της έρευνας και του Διαστήματος, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία των δύο ιστορικών δημόσιων ιδρυμάτων φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ισχυρό οικοσύστημα γνώσης που θα συνδέει εκπαίδευση, καινοτομία και τεχνολογίες αιχμής.
Όπως ανέφερε, ήδη οι δύο πλευρές εργάζονται για την ανάπτυξη ενός διεθνούς μεταπτυχιακού προγράμματος στις Διαστημικές Τεχνολογίες και τις εφαρμογές τους, με στόχο να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλαφάτης υπογράμμισε ότι η επένδυση στη γνώση, την έρευνα και την καινοτομία αποτελεί εθνική προτεραιότητα και βασικό εργαλείο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της χώρας και στήριξης της νέας γενιάς επιστημόνων.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Καινοτομίας του ΑΠΘ Ιωάννης Ρέκανος, η Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής Αλεξάνδρα Ιωαννίδου και ο Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής Κλεομένης Τσιγάνης.
Διαβάστε επίσης: Εθνικό Αστεροσκοπείο και Ευγενίδειο Ίδρυμα υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας – Τι προβλέπει







Μ.Η.Τ. 242183