Στην κορυφή της ατζέντας η ακρίβεια
Μέχρι το Μάρτιο αναμένει αποτελέσματα η κυβέρνηση στο μέτωπο του πληθωρισμού, μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα. Αναμένονται μειώσεις τιμών μέχρι και 20% ενώ, βασικός στόχος είναι να μπει φραγμός σε νέες ανατιμήσεις, την ώρα, βέβαια, που ήδη οι τιμές έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα. Το θέμα είναι στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας, ενόψει και των Ευρωεκλογών.
Ξεκινούν οι επαφές για την Τρ. Πειραιώς
Ξεκινούν αυτή την εβδομάδα και επίσημα οι επαφές του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για το placement της Τράπεζας Πειραιώς και μένει να αποσαφηνιστεί το αν τελικά θα προχωρήσει με τη μια η πώληση του 27% που κατέχει το ΤΧΣ, η αν θα επιλεγεί και εδώ η τμηματική πώληση. Και τα δύο σενάρια έχουν υπέρ και κατά. Πάντως και η διοίκηση της Τράπεζας θα προχωρήσει σε παρουσιάσεις σε θεσμικούς στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Αντίστροφη μέτρηση για το συνέδριο στη Νέα Υόρκη
Κομβικό για τις όποιες αποφάσεις του ΤΧΣ θα είναι το Συνέδριο της JP Morgan και της ΕΧΑΕ στη Νέα Υόρκη στις 24 Ιανουαρίου. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού θα βρεθούν οι πρωθυπουργός, στελέχη της κυβέρνησης, τραπεζίτες και οι διοικήσεις των κορυφαίων εισηγμένων, για να έχουν συναντήσεις με τους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές του κόσμου.
Το ομόλογο της Autohellas
Αύριο θα μάθουμε το εύρος απόδοσης του ομολόγου των 200 εκατ. ευρώ της Autohellas. Το ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζεται μεγάλο για την πρώτη ομολογιακή έκδοση της χρονιάς. Η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει Τετάρτη 17 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου.Η Autohellas από τα 200 εκατ. ευρώ της έκδοσης θα αποπληρώσει τραπεζικά δάνεια 100 εκατ. ευρώ, θα διαθέσει 56 εκατ. ευρώ για ανανέωση και αναβάθμιση του στόλου αυτοκινήτων του ομίλου και περίπου 40 εκατ. ευρώ για κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών και κεφαλαίου κίνησης.
Αναμονή για τις οικονομικές προσφορές του ΒΟΑΚ
Να δούμε αν θα έχουμε ενστάσεις στις τεχνικές προσφορές για να προχωρήσουμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ. Οι τρεις υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου δημιουργίας, συντήρησης και λειτουργίας του συγκεκριμένου έργου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις-Mytilineos και Άβαξ-Egis-Μeridiam) εγκρίθηκαν να προχωρήσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Εφόσον δεν υποβληθούν ενστάσεις εντός του προσεχούς 10ημέρου τότε προβλέπεται να ανοίξουν στη συνέχεια οι οικονομικές προσφορές που έχουν υποβληθεί από τις 8 Μαίου 2023.
Ψήφος εμπιστοσύνης από τους Greeks στα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Σύρου
Σχεδόν το 83% των 500 πλοίων που επισκευάστηκαν μέχρι σήμερα στα Ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας υπό την ONEX είναι ελληνικής ιδιοκτησίας. Γεγονός που αποδεικνύει πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες για ακόμα μια φορά εμπιστεύονται την εγχώρια Ναυπηγική Βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα στη Σύρο έχουν επισκευαστεί 365 πλοία και στην Ελευσίνα 52 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας. Αντίστοιχα τα πλοία ξένων ιδιοκτητών που επισκευάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στη Σύρο φτάνουν τα 76 και στην Ελευσίνα τα 10. Στη λίστα των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν εμπιστευτεί μέχρι σήμερα τα ναυπηγεία περιλαμβάνονται πολλά από τα βαριά ονόματα της ελληνικής εφοπλιστικής βιομηχανίας. Μεταξύ αυτών σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκονται οι Star Bulk, Naftomar, Gaslog, Avin International, Tsakos Shipping & Trading.