No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Πράσινο» μέλλον με «μπλε» υπογραφή: ECSA και SEA Europe καλούν την ΕΕ να στηρίξει τον στόλο της

Newsroom από Newsroom
22/03/2025
in ΝΑΥΤΙΛΙΑ
A A
«Πράσινο» μέλλον με «μπλε» υπογραφή: ECSA και SEA Europe καλούν την ΕΕ να στηρίξει τον στόλο της

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ζητά «πυξίδα»: Επενδύσεις, καύσιμα και δεξιότητες στην πράσινη μετάβαση – Το μήνυμα των εφοπλιστών στην Κομισιόν

 

Κοινό αίτημα για την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην ευρωπαϊκή πράσινη και βιομηχανική ατζέντα απηύθυναν η ECSA και η Sea Europe, τονίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας για την οικονομία, την ασφάλεια και τη διεθνή θέση της ΕΕ.

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) και η Sea Europe, που εκπροσωπεί τα ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης, ζητούν να ενταχθεί ο ναυτιλιακός τομέας στην Ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική και στο Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμων Μεταφορών.

Στρατηγικός ρόλος, ισχυρός στόλος – και αυξανόμενος ανταγωνισμός

Όπως επισημαίνεται σε δύο πρόσφατες μελέτες που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της ECSA από τις Deloitte και CE Delft, η ευρωπαϊκή ναυτιλία παραμένει παγκόσμιος ηγέτης, αλλά αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό, κυρίως από ασιατικές αγορές.

Παρά την πρόοδο, ο ευρωπαϊκός στόλος αναπτύσσεται με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Σύμφωνα με τα στοιχεία:

  • Η Ευρώπη ελέγχει περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου

  • Κατέχει 44% των containerships, 30% των bulk carriers, 35% των δεξαμενόπλοιων και 33% των LNG carriers

  • Η συνολική οικονομική συνεισφορά του ναυτιλιακού κλάδου στην ΕΕ εκτιμάται στα 183,4 δισ. δολάρια

Σε γεωπολιτικό επίπεδο, η ναυτιλία αποτελεί εθνικό και ευρωπαϊκό πλεονέκτημα, ειδικά σε συνθήκες αυξημένης αβεβαιότητας.

Χρηματοδότηση και καθαρές τεχνολογίες – Το στοίχημα της μετάβασης

Ο γενικός γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης, τόνισε ότι η μετάβαση σε καθαρές τεχνολογίες και καύσιμα προϋποθέτει στοχευμένη οικονομική στήριξη, τόσο από το Ταμείο Καινοτομίας όσο και από εθνικά έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών (ETS).

Η Deloitte προτείνει τη χρήση των εσόδων αυτών για:

  • τη μείωση της διαφοράς κόστους μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων

  • την επέκταση της παραγωγής καθαρών τεχνολογιών στην Ευρώπη

  • την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης και της ανθεκτικότητας έναντι εξαρτήσεων από τρίτες χώρες

Ταυτόχρονα, η Sea Europe υπογραμμίζει ότι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, αν και ηγούνται σε τεχνογνωσία και κατασκευαστική πολυπλοκότητα, χρειάζονται στήριξη για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

Εκπαίδευση 800.000 ναυτικών – Οι δεξιότητες του αύριο

Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση στη ναυτιλία δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς ανθρώπινο κεφάλαιο. Οι δύο μελέτες τονίζουν την ανάγκη αναβάθμισης και επανεκπαίδευσης του προσωπικού, εκτιμώντας ότι:

  • 800.000 ναυτικοί διεθνώς θα χρειαστούν νέα κατάρτιση μέσα στην επόμενη δεκαετία

  • 250.000 εξ αυτών μόνο στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Έκθεση Ντράγκι

Η απαίτηση για εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες, στα εναλλακτικά καύσιμα και στα ψηφιακά συστήματα είναι άμεση και κρίσιμη.

Έκκληση για ενιαία στρατηγική της ΕΕ

Συνολικά, ECSA και Sea Europe ζητούν από την Κομισιόν να κινηθεί γρήγορα και αποφασιστικά:

  • Με απλούστευση του κανονιστικού πλαισίου

  • Με διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού διεθνώς

  • Με ένταξη της ναυτιλίας στον σχεδιασμό της Πράσινης Συμφωνίας και της Βιομηχανικής Πολιτικής

«Η ΕΕ πρέπει να αντιμετωπίζει τη ναυτιλία όχι απλώς ως έναν οικονομικό τομέα, αλλά ως στρατηγική γεωπολιτική αξία, με κρίσιμο ρόλο στις αλυσίδες εφοδιασμού και στην ενεργειακή ασφάλεια», αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ζητά σαφή στήριξη, σταθερότητα και επενδυτικά εργαλεία – όχι για να διατηρήσει το προβάδισμα, αλλά για να χτίσει πάνω του το μέλλον της.

Διαβάστε επίσης: SOS από ναυτιλιακό κλάδο: Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές ζητούν στήριξη απέναντι στην Ασία

Tags: ECSAno-hp-sliderSEA EUROPEΚΟΜΙΣΙΟΝ

ΣχετικάΑρθρα

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

10/10/2025
Πρέσβης της Κίνας: Από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια κοντέινερ στον κόσμο ο Πειραιάς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απεργία κήρυξε η ΠΕΝΕΝ: Δεμένα τα πλοία στις 14 Οκτωβρίου

10/10/2025
Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλιακή Μαρινάκη: Καθέλκυσε το πρώτο LCO₂ carrier
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εξαγόρασε το 50% της ναυτιλιακής εταιρείας United Offshore Support

07/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

Το παγκόσμιο ναυτιλιακό Φόρουμ 2025 στην Κοπεγχάγη – Η ατζέντα
ΚΟΣΜΟΣ

Ναυτιλία σε αναταράξεις: Πώς οι γεωπολιτικές αλλαγές φουσκώνουν τους ναύλους

Την ώρα που η γεωπολιτική αβεβαιότητα σφραγίζει το 2025, η παγκόσμια ναυτιλία κρατά υψηλούς ναύλους. Η νέα έκθεση VesselsValue δείχνει...

από Newsroom
12/10/2025
ΔΕΘ: Σε πέντε θεματικές ημέρες θα συμμετάσχει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πειραιά πάνω από 110 επιχειρηματικά ραντεβού Ελλάδας – Γερμανίας στη ναυτιλία

Πειραιάς: Περισσότερες από 110 επιχειρηματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ 43 ελληνικών και 11 γερμανικών επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου θα πραγματοποιηθούν κατά τη...

από Newsroom
10/10/2025
Επανεκλογή της Μελίνας Τραυλού στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: Αβεβαιότητα για την πορεία απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας

Η Μελίνα Τραυλού επισημαίνει ότι το σχέδιο του IMO ενδέχεται να μην είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους...

από Newsroom
10/10/2025
Κίνα/Σι Τζινπίνγκ: Eπιθυμεί πιο «ενεργή» οικονομική πολιτική για το 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα απαντά στις ΗΠΑ με λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία

Η Κίνα επέβαλε αντίποινα στα αμερικανικά πλοία που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια, απαντώντας στην απόφαση της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών...

από Newsroom
10/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • EES: Ψηφιακό σύστημα συνόρων – Σε ισχύ από σήμερα στην Ελλάδα
  • Πιερρακάκης: Στόχος ανάπτυξη, κοινωνική ανακούφιση και νέες επενδύσεις για το 2026
  • Επανέρχονται στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς γνωστά επιχειρηματικά και ξενοδοχειακά ακίνητα

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.