No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Έρευνα: Τα πιο «γερασμένα» αυτοκίνητα στην ΕΕ -Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα

Newsroom από Newsroom
20/07/2024
in ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ
A A
Έρευνα: Τα πιο «γερασμένα» αυτοκίνητα στην ΕΕ -Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα

Έρευνα: Γνωρίζαμε πως στην Ελλάδα ο στόλος των αυτοκινήτων είναι αρκετά γερασμένος και σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα δεν μας τιμούν καθόλου. Η Ελλάδα είναι με διαφορά λοιπόν η χώρα με τον πιο γερασμένο στόλο. Φυσικά, τα περισσότερα από αυτά, εκτός από ρυπογόνα είναι και ασύμφορα από θέματα συντήρησης.

Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων είναι τα 17 έτη, την στιγμή που στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανέρχεται στα 12 χρόνια.

Ειδικότερα, την αρνητική πρωτιά του πιο γερασμένου στόλου αυτοκινήτων της Ευρώπης κατέχει η Ελλάδα, με μέσο όρο ηλικίας που ξεπερνά τα 17χρόνια. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, επιβαρύνουν το περιβάλλον και μειώνουν την οδική ασφάλεια. Άνθρωποι του χώρου του αυτοκινήτου μίλησαν στο ΕΡΤNews για την ανάγκη θέσπισης κινήτρων ανανέωσης του στόλου.

«Γερασμένα» αυτοκίνητα, τρακαρισμένα, σε κακή μηχανική κατάσταση με χιλιάδες χιλιόμετρα να γράφει το κοντέρ τους, απαρτίζουν τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας. Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

«Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών εκπέμπουν 20 φορές περισσότερα σωματίδια από τα αυτοκίνητα ηλικίας 0-5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διάφορα καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.

Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών ευθύνονται x4 φορές, σε σχέση με τα αυτοκίνητα 0-5, για θανατηφόρα ή με βαριές σωματικές βλάβες τροχαία.

Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό πάρα πολύ άσχημο και για τη δημόσια υγεία και για την καθημερινότητα.

Αρκεί να σας πω ότι για τα μποτιλιαρίσματα στον Κηφισό, 4 στα 5 οφείλονται σε βλάβες παλαιών αυτοκινήτων, τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί σωστά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Τσάδαρης, πρόεδρος συνδέσμου δημοσιογράφων αυτοκίνητου και μοτοσυκλέτας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τα αντίστοιχα στοιχεία τεχνικών ελέγχων που τηρούνται στη βάση του Υπουργείου Μεταφορών, προκύπτει ότι από τα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή τα 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο.

«Βρισκόμαστε σε ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Εδώ, οι άνθρωποι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και είναι εκείνοι που διαπιστώνουν πρώτοι τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο» περιγράφει ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

«Κυρίως τα οχήματα δεκαετίας και μετά, προσκομίζονται είτε με βλάβες είτε με επισκευές οι οποίες αγγίζουν το όριο του άκρως απαραίτητου.

Τα νεότερα οχήματα, πριν τα δέκα έτη, εμφανίζονται με μια πιο ορθή συντήρηση.

Οι βλάβες που εντοπίζονται και έχουν να κάνουν με τα οχήματα δεκαετίας και μετά, αφορούν τα ελαστικά, αφορούν τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, τους ρύπους. (…) Προσκομίστηκε όχημα το 2015, με προηγούμενο δελτίο τεχνικού ελέγχου το 1988!».

Την ίδια ώρα, παρατηρείται το φαινόμενο τα παλαιά οικογενειακά αυτοκίνητα να περνάνε από γενιά σε γενιά σε όποια κατάσταση και αν είναι.

«Είναι εγκληματικό αυτό που κάνουμε εμείς οι γονείς, να δίνουμε το παλιό αυτοκίνητο στο παιδί» τόνισε ο κ. Βήκας.

Η υπηρεσία ΤΟΤΑ της Τροχαίας καταγράφει τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους. Η παλαιότητα των αυτοκινήτων είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησής τους.

Σύμφωνα με τις ενημερώσεις της Αστυνομίας, μέσα σε 110 ημέρες, 47 αυτοκίνητα βρέθηκαν ακινητοποιημένα στον Κηφισό ή σε άλλους μεγάλους δρόμους της Αθήνας, λόγω μηχανικής βλάβης.

«Το άλλο κομμάτι είναι του περιβάλλοντος,(…) αλλά «καίνε κάλτσες» τα παλιά αυτοκίνητα, με καμία προδιαγραφή, ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν κάτω από 0,94 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Θεωρώ πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα κίνητρο αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων» υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Μια σημαντική περίοδος ανανέωσης του στόλου των Ελληνικών αυτοκινήτων ήταν αναμφισβήτητα η εποχή της απόσυρσης. Φαίνεται πως και σήμερα μόνο ένα τέτοιο ισχυρό κίνητρο θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο σε νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Ο Αστυνόμος Α’ ΤΟΤΑ, Γιάννης Πάρνος δήλωσε: «Ο στόλος των οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από πεπαλαιωμένος και οπωσδήποτε συνηγορεί προς την κατεύθυνση ότι θα πρέπει να αρχίσει να αντικαθίσταται. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε σε εύθετο χρόνο. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα».

«Θα πρέπει να σκεφθούνε σήμερα, με τις δυνατότητες που έχει ο κάθε πολίτης, τι μπορεί να του προσφέρει περισσότερο ώστε και το κράτος να ωφεληθεί, και από καταναλώσεις και από καυσαέρια και από τα πάντα, και ο πολίτης να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα» σημείωσε ο Λευτέρης Σταυρακόπουλος, μηχανικός αυτοκινήτων.

Πηγή: ΕΡΤ

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΕΕΕΛΑΣΕΛΣΤΑΤΟΧΗΜΑΤΑ

ΣχετικάΑρθρα

Πώς αλλάζει το μοντέλο των καφετεριών: Έρχεται το σελφ σέρβις;
ΕΛΛΑΔΑ

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Η ΕΛΑΣ ξετυλίγει το νήμα της μεγάλης απάτης με σερβιτόρους και DJ «αγρότες»

22/10/2025
Δίκη ΟΠΕΚΕΠΕ: «Καμπάνα» για τους επτά – Στο στόχαστρο τώρα και οι υπάλληλοι
ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για απάτες στον ΟΠΕΚΕΠΕ: Συλλήψεις σε όλη τη χώρα

22/10/2025
Consent στο κινητό και για ασφάλειες: Νέα εποχή στις συμβάσεις οχημάτων
ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σαφάρι ελέγχων σε εταιρείες leasing και ενοικίασης: Χιλιάδες «ορφανά» οχήματα

22/10/2025
Έφυγε ο «Νιόνιος»: Η Ελλάδα αποχαιρετά τον Διονύση Σαββόπουλο (φωτό & video)
ΕΛΛΑΔΑ

Έφυγε ο «Νιόνιος»: Η Ελλάδα αποχαιρετά τον Διονύση Σαββόπουλο (φωτό & video)

22/10/2025
Φρίκη στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό βρέφος βρέθηκε σε κάδο απορριμμάτων
ΕΛΛΑΔΑ

Τρίκαλα: 18χρονος σκότωσε τη μητέρα του – Σοκάρουν οι λεπτομέρειες της μητροκτονίας

21/10/2025
«ThessCard»/ΟΣΕΘ: Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό των 602 εκατ. από Ιταλούς, Ισπανούς και Τούρκους
ΕΛΛΑΔΑ

ΟΣΕΘ: Στον αέρα ο διαγωνισμός για το συγκοινωνιακό έργο Θεσσαλονίκης 2026

21/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

Κτηματαγορά/Ακίνητα στο εξωτερικό: Οι Έλληνες επένδυσαν 1,7 δισ. ευρώ το 2023

Διαχείριση κατασχεμένων ακινήτων: Προκλήσεις, νομικά εμπόδια και στρατηγική των servicers

22/10/2025
ΤτΕ: Ανοδικά τα επιτόκια για τα νέα δάνεια τον Ιούλιο

ΤτΕ: Οι τιμές κατοικιών και τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται

22/10/2025
Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

Νέο φορολογικό τοπίο στα ακίνητα: Σταθερές αντικειμενικές έως το 2027 και κίνητρα για επενδύσεις

22/10/2025

Ναυτιλία

Η Atlas Maritime υποδέχεται το νεότευκτο suezmax tanker, Geneva Star (φωτό)
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Atlas Maritime υποδέχεται το νεότευκτο suezmax tanker, Geneva Star (φωτό)

Νέα προσθήκη στον στόλο του Λέοντα Πατίτσα - Εμβάθυνση της συνεργασίας με Daehan και EMF και εξασφαλισμένη ετήσια ναύλωση  ...

από Newsroom
23/10/2025
Έλληνες πλοιοκτήτες: Συνωστισμός για νέα πιο «πράσινα» πλοία
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Έλληνες καθηγητές του ΜΙΤ ηγούνται του πρώτου εγχειριδίου πυρηνικής ασφάλειας πλοίων

Το MIT Maritime Consortium υπό την ηγεσία ελλήνων καθηγητών παρουσίασε το πρώτο δημόσιο εγχειρίδιο ασφάλειας για εμπορικά πυρηνοκίνητα πλοία  ...

από Newsroom
22/10/2025
Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι το πιο βιώσιμο καύσιμο
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνικό βέτο στο COP30 – Στο επίκεντρο το Net Zero Framework της ναυτιλίας

Αγκάθι η συμφωνία Net Zero Framework που «πάγωσε» μετά από αμερικανικές πιέσεις – Εμπλοκή Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης Η...

από Newsroom
21/10/2025
Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών   Η Ελλάδα ετοιμάζεται...

από Newsroom
21/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Πόθεν Έσχες 2025: Νέα δεδομένα, προθεσμίες και πρόστιμα για τους υπόχρεους
  • Η METLEN επεκτείνεται στην Ασία: Συνεργασία με την κορεατική HRE για έργα ΑΠΕ
  • Η Atlas Maritime υποδέχεται το νεότευκτο suezmax tanker, Geneva Star (φωτό)

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.