Στα τρία τέταρτα της κατασκευαστικής διαδρομής βρίσκεται το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, που βάσει χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2026 ενώνοντας την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό. Συμπληρώνοντας τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του άξονα, ο Ε65, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, θα μετρά 182,1 χλμ.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, σήμερα βρίσκονται σε κυκλοφορία 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου από τον ανισόπεδο κόμβο της Εθνικής Οδού ως την Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.
Για την κατασκευή των τελευταίων 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου στο βόρειο τμήμα, λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 72,77%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Μαρτίου 2025.
Ειδικότερα, προσεγγίζει στο 100% η κατασκευή σηράγγων και γεφυρών, η πρόοδος στις χωματουργικές εργασίες είναι στο 85,33%, ενώ στα ασφαλτικά είναι 44,87%.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
- 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων