No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην τελική ευθεία για τις υπογραφές τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας

Πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο – Τρέχουν για τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης

Όλγα Κλώντζα από Όλγα Κλώντζα
05/04/2025
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Πάνω από 160 εκατ. το κόστος αποκατάστασης του σιδηρόδρομου από τις πλημμύρες

Το «πράσινο φως» πήραν από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις για την οριστική αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας που καταστράφηκαν από τον Daniel. Δεκαοκτώ μήνες μετά την πρωτοφανή θεομηνία, τα πολυαναμενόμενα οδικά και σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ μπαίνουν στην τελική ευθεία για τις υπογραφές.

Όπως είχε προσδιορίσει ο νέος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο υπουργείο προ δύο εβδομάδων, ο ορίζοντας υπογραφής των οκτώ συμβάσεων ανάθεσης των έργων αποκατάστασης είναι εντός διμήνου. 

Έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τα υπόλοιπα χρήματα να προέρχονται από εθνικούς πόρους, το υπουργείο επιχείρησε να προχωρήσει με fast-track διαδικασίες. Όμως οι προσκλήσεις σε διαπραγμάτευση για την ανάθεση των έργων, καθυστέρησαν με αποτέλεσμα σήμερα να βρισκόμαστε στο παρά πέντε αφού οι πόροι θα πρέπει να έχουν απορροφηθεί ως τον Ιούνιο του 2026.

Σημειώνεται ότι βάσει της απόφασης ένταξης, στα σιδηροδρομικά έργα, που είναι και ψηλά στην ατζέντα λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών, κατευθύνονται συνολικά 233,12 εκατ. ευρώ.

Μετά την κατάθεση των προσφορών πριν τα Χριστούγεννα, τα έργα κατακυρώθηκαν, όπως είχε εξαρχής αποφασιστεί, στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, ΤΕΡΝΑ, AKTOR, Άβαξ και ΜΕΤΚΑ. Πέρα από τις υπογραφές, οι συμβάσεις θα πρέπει να παρουσιαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων. Εφόσον δεν υπάρξουν άλλες κωλυσιεργίες, μπορούν να γίνουν όλα αυτά πριν το Πάσχα, ώστε μετά τις γιορτές να ξεκινήσουν οι -συχνά χρονοβόρες- διαδικασίες παράδοσης των χώρων εκτέλεσης ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

 

Η πίτα των έργων

Οι οκτώ εργολαβίες αφορούν σε οδικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 899.699.996 ευρώ και σιδηροδρομικά έργα που αθροίζουν 450.060.000 ευρώ. Ειδικότερα, στην ΤΕΡΝΑ κατακυρώθηκαν δύο εργολαβίες οδικών έργων, συνολικής δαπάνης 508,51 εκατ. ευρώ, η πρώτη αφορά στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου και η δεύτερη στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης. 

Αντίστοιχα, η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου και των οδικών υποδομών στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, συνολικού ύψους 349,55 εκατ. ευρώ.

Η ΑΒΑΞ είναι ανάδοχος σε δύο εργολαβίες, ύψους 216,96 εκατ. ευρώ, ήτοι για την αποκατάσταση εντοπισμένων τμημάτων της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας και των οδικών υποδομών των Δήμων Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων. Στη ΜΕΤΚΑ περνάει το έργο αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού ως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, άνω των 166,65 εκατ. ευρώ. 

Ως προς τα χρονοδιαγράμματα, ο κ. Κυρανάκης εχθές σε συνέντευξή του, επανέλαβε ότι τα σιδηροδρομικά έργα έχουν αυστηρό πλαίσιο ολοκλήρωσης 15 μηνών. Πάντως, πέρα από τα οδικά έργα, που έχουν διάρκεια 48 μηνών, το ίδιο ισχύει και για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο αποκατάστασης του βασικού άξονα. Αυτό μας φέρνει στα μέσα του 2029. Τα μικρότερα σιδηροδρομικά έργα, μαζί με την αποκατάσταση του ETCS1, που επίσης καταστράφηκε από την κακοκαιρία λίγες ημέρες αφού είχε ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία, έχουν διάρκεια 15 μηνών. 

 

Tags: DANIELΑΒΑΞΕlλεγκτικό ΣυνέδριοΘΕΣΣΑΛΙΑΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ

ΣχετικάΑρθρα

Η Bally’s αποκτά 58% της Intralot και προκαλεί χρηματιστηριακό ντόμινο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Bally’s αποκτά 58% της Intralot και προκαλεί χρηματιστηριακό ντόμινο

10/10/2025
Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων Τετάρτη 9 Απριλίου 2025
ΚΟΣΜΟΣ

Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: «Νωθρή» εκκίνηση με μικτά πρόσημα – Οι κλάδοι που στηρίζουν τα ταμπλό

10/10/2025
Ευρωπαϊκές χρηματιστηριακές αγορές: Στο κόκκινο οι δείκτες στις συνεδριάσεις σήμερα
ΚΟΣΜΟΣ

Πτώση στις ασιατικές αγορές: SK Hynix και Samsung «σώζουν» την εικόνα της εβδομάδας

10/10/2025
Πατρών-Πύργου: Ένα οδικό έργο «έπος» από το 2007 έως την παράδοση του 2025
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρία σενάρια για να «κατηφορίσει» η Ολυμπία Οδός προς Τσακώνα

10/10/2025
Γερμανία: Η πρώτη μεγάλη κυβερνητική ρωγμή Μερτς – Το Συνταγματικό Δικαστήριο έγινε πεδίο μάχης
ΚΟΣΜΟΣ

Ηλεκτρική «ένεση» 3 δισ. ευρώ: Το σχέδιο Μερτς για διάσωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

10/10/2025
Απόλυτη ικανοποίηση στην ΑΑΔΕ για την κατακόρυφη μείωση στο κενό ΦΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό «ραντάρ» εντοπίζει υποθέσεις μαύρου χρήματος σε πραγματικό χρόνο

10/10/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

«Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αντίστροφη μέτρηση για επιδοτήσεις με αντάλλαγμα το ενοίκιο

Φοροαπαλλαγή έως 36 μήνες για ιδιοκτήτες που ανοίγουν «κλειστά» σπίτια

10/10/2025
Spitogatos: Σταθερότητα σε αγορές και ενοικιάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη – «Υπόγειες» τάσεις και άνοδος ενοικίων

Σε μικρότερα και παλαιότερα διαμερίσματα στρέφονται οι ενοικιαστές λόγω των υψηλών ενοικίων

09/10/2025
UBS: Πώς τα mobile apps αλλάζουν τον Τραπεζικό Τομέα στην Ελλάδα

UBS: Βλέπει την τιμή του χρυσού στα 4.200 δολάρια

09/10/2025

Ναυτιλία

Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυτιλιακή Μαρινάκη: Καθέλκυσε το πρώτο LCO₂ carrier
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εξαγόρασε το 50% της ναυτιλιακής εταιρείας United Offshore Support

Η Capital Maritime & Trading Corp., μέσω της θυγατρικής Capital Offshore, απέκτησε το 50% της United Offshore Support (UOS), που...

από Newsroom
07/10/2025
United Maritime: Πούλησε το παλαιότερο Capesize και ανοίγει νέο κεφάλαιο ανάπτυξης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Seanergy χωρίς warrants και με ανανεωμένο στόλο στοχεύει στην κορυφή της αγοράς Capesize

Η Seanergy Maritime πούλησε το Capesize M/V Geniuship με κέρδος 2,5 εκατ.$ και εξασφάλισε 12 εκατ.$ ρευστότητα, με καθαρή κεφαλαιακή...

από Newsroom
07/10/2025
ΟΛΠ: Κορυφαίο επιβατικό λιμάνι το 2024 ο Πειραιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΛΠ Α.Ε.: Νέο πρόγραμμα υποτροφιών 30.000€ για φοιτητές του Πειραιά

ΟΛΠ Α.Ε.: Δέκα υποτροφίες ύψους 30.000 ευρώ για το 2025-2026 για νέους φοιτητές του Πειραιά και των όμορων δήμων  ...

από Newsroom
07/10/2025
Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα – Σαουδική Αραβία: Ενίσχυση διμερούς βιομηχανικής και επενδυτικής συνεργασίας

Σαουδική Αραβία: Στο πλαίσιο ενίσχυσης των οικονομικών και βιομηχανικών δεσμών, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε σήμερα εποικοδομητική συνάντηση με...

από Newsroom
06/10/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • ΣτΕ: Η μάχη για το Master Plan του λιμένα Πειραιά και η τύχη των αρχαιοτήτων
  • Χρηματιστήριο: Profit taking, με το βλέμμα στα νέα υψηλά – Εντυπωσιακή η Intralot, ξεκίνησε την «πτήση» η Aegean
  • Η Bally’s αποκτά 58% της Intralot και προκαλεί χρηματιστηριακό ντόμινο

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.