Ποιοι οι τρεις λόγοι που οδήγησαν στην καθυστέρηση των έργων για το αεροδρόμιο που θα υποδέχεται 12 εκατ. επιβάτες κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
Το νέο «πράσινο αεροδρόμιο» του Ηρακλείου Κρήτης που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες παραγωγής και διαχείριση της ενέργειας του εστιάζοντας στη μείωση του αποτυπώματος CO2 θέτει ως στόχο να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2026. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει τη δυνατότητα υποδοχής 10 εκατ. επιβατών κατά την έναρξη λειτουργίας του ενώ οι εκτιμήσεις ανεβάζουν ήδη στα 12 εκατ. τους επιβάτες ήδη από το πρώτο έτος λειτουργίας του. Εντός των 35 ετών της παραχώρησης ο αριθμός αυτός θα φθάσει τα 18 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση.
Ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας από την Περιφέρεια
Η αναθεωρημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), πέρασε υπό όρους από την Περιφέρεια Κρήτης στα μέσα του περασμένου μήνα με την Περιφέρεια να θέτει ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας για τις οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου. Ο κύριος παράγοντας προβληματισμού της Περιφέρειας έχει να κάνει με την οδική σύνδεση του αεροδρομίου με το ΒΟΑΚ. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λάβει πάλι την ΜΠΕ προκειμένου να γίνουν τεχνικές βελτιώσεις, να προχωρήσει το αίτημα για την κατασκευή τούνελ στον βασικό συνδετήριο δρόμο του νέου αεροδρομίου με την περιοχή της Χερσονήσου και τον ΒΟΑΚ, προκείμενου να διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, οι τοπικές αρχές έχουν θέσει επιφυλάξεις σχετικά με τις μεταφορές των καυσίμων για τα αεροσκάφη.
Ποιοι οι λόγοι αλλαγής του προγραμματισμού
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργο Περιστέρη τρεις λόγοι οδήγησαν στην αλλαγή του προγραμματισμού για την υλοποίηση των έργων.
Πρώτον η υγειονομική κρίση άλλαξε τις απαιτήσεις σχεδιασμού των αεροδρομίων και οι κανονισμοί που αφορούν στη συνθήκη Σένγκεν κανονισμοί. Επίσης, η εξέλιξη του τουρισμού ώθησε ανοδικά τις απαιτήσεις για τη δυναμικότητα του αεροδρομίου. Εντούτοις, όπως εξήγησε, προχωρούν οι εργασίες προκειμένου να μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το 2026 και στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε πως τα χωματουργικά βρίσκονται στο 97%, τα αντιπλημμυρικά στο 45% παράλληλα κατασκευή της οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ που βρίσκεται στο 26,7%.
Σύμφωνα με την νέα πρόβλεψη της ΜΠΕ το μέγεθος του κτηρίου του αεροδρομίου κινείται από 71.618,64 τ.μ. σε 93.572 τ.μ., παράλληλα, η περιβαλλοντικά αδειοδοτημένη εμπορική ζώνη διαμορφώνεται σε 443.000 τ.μ. με προσθήκη έκτασης 282.000 τ.μ. για μελλοντική χρήση.