Κικίλιας, Κεφαλογιάννη και Royal Caribbean χαράσσουν νέα στρατηγική για την κρουαζιέρα. Ανάδειξη του Πειραιά ως κορυφαίου homeport
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στη Αθήνα συζήτηση υψηλού συμβολισμού ανάμεσα στους υπουργούς Β. Κικίλια και Όλγα Κεφαλογιάννη και στον Alessandro Carollo, Αντιπρόεδρο Κυβερνητικών Υποθέσεων του Royal Caribbean. Ο κύριος Carollo χαιρέτισε την ομαλή «μετάβαση» στο νέο καθεστώς, τονίζοντας ότι το τέλος μπορεί να είναι θετικό εφόσον μεταφραστεί σε βελτιωμένες υποδομές και τοπική ανάπτυξη.
Ιδιαίτερα, υποστήριξε ότι η δημιουργία homeport υποδομών στον Πειραιά θα συμβάλλει στην καθιέρωση της Αθήνας ως city-break προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και θα ενισχύσει την κίνηση εκτός αιχμής. Έθεσε, επίσης, ως στόχο την ένταξη λιγότερο γνωστών ελληνικών προορισμών στα δρομολόγια, ώστε να προκύψει πιο ισόρροπη γεωγραφικά κατανομή των επισκεπτών.
Από την πλευρά του, ο κ. Κικίλιας υποστήριξε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να λειτουργήσει ως «πολλαπλασιαστής ισχύος» για την εθνική οικονομία και για τη νησιωτική Ελλάδα, εφόσον οι λιμενικές υποδομές εκσυγχρονιστούν. Ανέφερε ότι η διάχυση της κίνησης σε περισσότερα λιμάνια θα βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Η κα Κεφαλογιάννη, με τη σειρά της, υπογράμμισε ότι η βιώσιμη διαχείριση της κρουαζιέρας είναι κρίσιμη για τη «μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα» του τουρισμού και επικέντρωσε στον στόχο επέκτασης της τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης θεματικών εμπειριών. Ειδικότερα, υπογράμμισε την ανάγκη για συνεργασίες μεταξύ κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς και τη χρήση των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMOs). Σημείωσε επίσης ότι σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού θα συσταθεί Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον – Προκλήσεις, αβεβαιότητες και ευκαιρίες
Ορισμένοι αναλυτές και παράγοντες του χώρου έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για την ταχύτητα και το μέγεθος των αυξήσεων. Σύμβουλοι κρουαζιέρας τονίζουν ότι χρεώσεις που αυξήθηκαν από σχεδόν μηδενικές σε 20 ευρώ είναι «πρωτοφανείς», και ζητούν συνοδευτικά δεσμευτικά έργα υποδομών.
Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν ότι, μέχρι το 2027, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας αναμένεται να ανέλθει στα ~39–40 εκατομμύρια, γεγονός που καθιστά τη Μεσόγειο και την Ανατολική Μεσόγειο κρίσιμα πεδία ανταγωνισμού.
Διαβάστε επίσης: Μύκονος: Ανησυχία για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας – Κίνδυνος μείωσης αφίξεων