Μέσα σε έντεκα μήνες η χώρα θα διαθέτει πλήρως λειτουργική διπλή σιδηροδρομική γραμμή από τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, στο πλαίσιο του 8ου ITC 2025.
Τεχνικές και διοικητικές παρεμβάσεις
Προχωρά η ολοκλήρωση του ETCS (European Train Control System) για αυτόματο έλεγχο πέδησης και τη σταδιακή πιστοποίηση μηχανοδηγών.
Υπογράφηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή ψυχομετρικών αξιολογήσεων σε προσωπικό ασφαλείας σιδηροδρόμων, σε συνεργασία με το ΓΕΕΘΑ.
Εφαρμόζεται νέα αρχιτεκτονική διοίκησης με ενιαία εποπτεία, επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenic Train, καθώς και αναδιοργάνωση ΡΑΣ και ΕΟΔΟΣΑΑΜ.
Υποδομές και έργα
Εργασίες αναβάθμισης σε σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και στον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου, με ενδιαφέρον νέου παρόχου (Levante Train) για δρομολόγια στη Δυτική Πελοπόννησο.
Στη Θεσσαλία, τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής θα ολοκληρωθούν έως το καλοκαίρι του 2026, με χρήση drones για επιτόπιες αυτοψίες.
Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού με 300 υποψήφιους απόδημους Έλληνες ειδικούς.
Εμπορευματικές μεταφορές
Ανάπτυξη του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου με στόχο την αύξηση διακίνησης προϊόντων και κοντέινερ προς την ευρωπαϊκή αγορά.
Αστικές συγκοινωνίες
Μετρό Θεσσαλονίκης: Επέκταση προς Καλαμαριά, με ολοκλήρωση στις αρχές 2026.
Λεωφορεία: Μέχρι το 2026, ο στόλος της Θεσσαλονίκης θα αριθμεί 550 οχήματα. Στην Αθήνα, εντάσσονται 1.000 νέα λεωφορεία, με σταδιακή απόσυρση των τρόλεϊ υπέρ ηλεκτρικών οχημάτων.
ΗΣΑΠ: Ο πρώτος ανακατασκευασμένος συρμός θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο, με δοκιμαστική λειτουργία δύο μηνών. Συνολικά, 24 συρμοί (14 μέσω τρέχουσας σύμβασης + 10 νέοι) θα ενισχύσουν τη γραμμή, ενώ μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου προγραμματίζονται νέοι συρμοί και για το Μετρό.
Οδική ασφάλεια
Εγκατάσταση καμερών σε λεωφορεία και οδικό δίκτυο Αττικής, με δυνατότητα προσθήκης επιπλέον καμερών από δήμους και περιφέρειες, που θα έχουν και τα αντίστοιχα έσοδα από παραβάσεις.