No Result
View All Result
FinanceNews.gr
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
  • Αρχικη
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • REAL ESTATE
No Result
View All Result
FinanceNews.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Θεσσαλονίκη: Ο διαγωνισμός των 602 εκατ. του ΟΣΕΘ

Newsroom από Newsroom
09/10/2024
in ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
Θεσσαλονίκη: Ο διαγωνισμός των 602 εκατ. του ΟΣΕΘ

Θεσσαλονίκη: Στις 23 Οκτωβρίου θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό των 602 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, με τον οποίο ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), με χρηματοδότηση εξασφαλισμένη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα αναθέσει τις περιαστικές και τοπικές λεωφορειακές γραμμές σε ιδιώτες για περίοδο 10+5 ετών. Δύο ή πιθανότατα τρία θα είναι τα σχήματα ενδιαφέροντος.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΤΙΤΑΝ: Μονάδα αποβλήτων 200 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη

Τα σχήματα αυτά είναι από Ελλάδα, Τουρκία και Ιταλία, ενώ έως σήμερα γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι στον διαγωνισμό θα συμμετέχει η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.», η οποία κατεβαίνει σε ενιαίο σχήμα μαζί με την «ΚΤΕΛ Σερρών Α.Ε.» και εταιρεία τεχνολογίας που θα αναλάβει την εφαρμογή συστήματος Τηλεματικής – ITS, δηλαδή εφαρμογών ευφυούς συστήματος μεταφορών. Τα δύο ΚΤΕΛ έχει εξουσιοδοτηθεί να εκπροσωπεί ο πρόεδρος της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ», Στέφανος Τσόλης.

Παπαστράτος: Στηρίζει τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) του Δήμου Θεσσαλονίκης

Επίσης, ετοιμάζεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό η τουρκική «Gür-Sel Turizm Taşımacılık ve Servis Ticaret A.Ş», εισηγμένη στο Borsa Istabul, η οποία, με 7.500 λεωφορεία διάφορων τύπων, δραστηριοποιείται στις αστικές, υπεραστικές και τουριστικές μεταφορές, ενώ δραστηριοποιείται επίσης, με θυγατρική επιχείρηση, στη Γερμανία, αλλά και στην Ιορδανία.

Πληροφορίες θέλουν την «Gur-Sel» να έχει βρει Έλληνα συνεργάτη, ενώ στην Τουρκία χρησιμοποιεί λεωφορεία της Otokar.

ΟΣΕΘ: Ενδιαφέρον από τους Μιλανέζους του Μετρό

Σε συζητήσεις, για να καταλήξει στο σχήμα με το οποίο πιθανώς θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό, είναι και η ιταλική «Azienda Trasporti Milanesi» (ΑΤΜ), η οποία ήδη βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της «ΤΗΕΜΑ ΑΕ», της εταιρείας που ανέλαβε λειτουργός του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η «ΑΤΜ» λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.

ΟΣΕΘ: Αγορά η μίσθωση λεωφορείων;

Όποιοι οικονομικοί φορείς τελικώς εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα πρέπει να υλοποιήσουν στη διάρκεια ενάμιση χρόνου μία επένδυση που θα ξεπερνάει σημαντικά τα 110 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα απαιτηθεί κατ’ ελάχιστον, σε περίπτωση αγοράς, για την προμήθεια 220 καινούργιων λεωφορείων (158 θερμικά και 62 καθαρά, ηλεκτρικά), όπως προβλέπεται από τον διαγωνισμό, ενώ βεβαίως πρόσθετες επενδύσεις απαιτούνται για αμαξοστάσιο, σταθμούς φόρτισης των 62 ηλεκτρικών λεωφορείων, έξυπνα συστήματα υποστήριξης των μεταφορών, εκπαίδευση προσωπικού κ.λπ.

Για την προμήθεια θερμικού λεωφορείου (diesel Euro VI ή νεώτερο) το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 320.000- 350.000 ευρώ , ενώ τα ηλεκτρικά ευρωπαϊκής κατασκευής έχουν κόστος περίπου 800.000 ευρώ έκαστο, ενώ τα κινεζικής κατασκευής κοστίζουν κοντά στις 500.000-600.000 ευρώ.

Ακόμη και αν οι ενδιαφερόμενοι έχουν «έτοιμα τα χρήματα», ζήτημα είναι να εξασφαλισθεί έγκαιρα ο αριθμός των απαιτούμενων, καινούργιων λεωφορείων. Για τα ηλεκτρικά, ο χρόνος αναμονής σε Ευρωπαίους κατασκευαστές είναι σχεδόν 24 μήνες και σε Κινέζους έως 12 μήνες ή και λιγότερους. Τα θερμικά ενδέχεται να παραδοθούν σε διάστημα έως και ενός έτους.

Ο ΟΑΣΘ, που ακόμη βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης έπειτα από επτά χρόνια (κρατικοποιήθηκε με τον νόμο Σπίρτζη το 2017), θα περιοριστεί στην παροχή μεταφορικού έργου στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, έχοντας αποκτήσει ήδη 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, από τον διαγωνισμό που διεξήγαγε το ΥΠΟΜΕ.

H συνεργασία των δύο ΚΤΕΛ

Τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών, τα οποία άλλωστε μέχρι και σήμερα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό στις περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ (μαζί με τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής), διαθέτοντας 160 και 55 λεωφορεία αντίστοιχα, είναι στο 90% έτοιμα να προχωρήσουν στην κατάθεση φακέλου και την εκδήλωση ενδιαφέροντος στις 23 Οκτωβρίου 2024. Τα συγκεκριμένα δύο ΚΤΕΛ γνωρίζουν τις απαιτήσεις του έργου, αφού το εκτελούν τα τελευταία αρκετά χρόνια, διαθέτουν αμαξοστάσιο και προσωπικό.

Ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός (δημοσιεύτηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 21/8/2024) διεξάγεται σε δύο φάσεις, σύμφωνα με τους όρους του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007, θέτοντας έτσι τέλος στις απευθείας αναθέσεις έργου. Με τον διαγωνισμό και μέσω της διαδικασίας Ανταγωνιστικού Διαλόγου θα ανατεθεί με σύμβαση η παροχή υπηρεσιών δημόσιας μεταφοράς επιβατών με λεωφορείο σε περιοχή ευθύνης του ΟΣΕΘ.

ΟΣΕΘ: Οι απαιτήσεις του διαγωνισμού

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο πάροχος θα πρέπει να εκτελεί ετησίως 20 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα. Η διάρκεια της σύμβασης θα μπορεί να παραταθεί για επιπλέον 5 έτη, ενώ προβλέπεται και η αύξηση έργου, που θα παραχθεί έως κατά +25%.

Ο πάροχος που θα επιλεγεί θα έχει στη διάθεσή του έως ένα (1) έτος, προετοιμασίας (10+1 χρόνια), με τον όρο ότι η προμήθεια του 50% των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να γίνει στο πρώτο έτος και του υπολοίπου 50% στο α’ εξάμηνο του δεύτερου έτους.

Το κόστος ανά χιλιόμετρο, στα θερμικά λεωφορεία, έχει υπολογιστεί στα 2,2 ευρώ και, στα «καθαρά», ηλεκτρικά ή υδρογόνου, στα 2,4 ευρώ/χλμ., ενώ στην αξιολόγηση των προσφορών ( αποσφράγιση στις 31/10/2024), θα ληφθεί υπόψη και η εκτίμηση μεταφοράς πρόσθετων επιβατών.

Πολύ σημαντικά κριτήρια, τεχνικά και επαγγελματικά, για τους υποψηφίους είναι τα εξής δύο:

Ο υποψήφιος φορέας θα πρέπει στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας να παρέχει, τουλάχιστον για πέντε χρόνια, υπηρεσίες αστικών μεταφορών, έστω με μία σύμβαση που θα υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ/ έτος.
Για τρία χρόνια θα πρέπει να εφαρμόζει και να χρησιμοποιεί Έξυπνα Συστήματα Μεταφορών, Τηλεματική – ITS, όπως και ηλεκτρονικό σύστημα κομίστρου σε δίκτυο δημόσιων μεταφορών.
Να έχει υπογράψει την τελευταία πενταετία ή να είναι στη φάση εφαρμογής σύμβασης παροχής υπηρεσιών, με τη χρήση Τηλεματικής, σε στόλο τουλάχιστον 100 λεωφορείων και την παροχή πληροφοριών στους επιβάτες σε real time.
Προφανώς, για την επόμενη ημέρα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη η διεξαγωγή του ανωτέρω διαγωνισμού είναι πολύ σημαντική και θα αποτελέσει επιτυχία η συμμετοχή περισσοτέρων υποψηφίων του ενός.

Tags: ΚΤΕΛΟΣΕΘ

ΣχετικάΑρθρα

Ποια είναι η χώρα με τα περισσότερα νησιά - Η θέση της Ελλάδας
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

North Evia Pass 2025: Υποβλήθηκαν 85.804 αιτήσεις

20/11/2025
Η τιμή του πετρελαίου βυθίζεται: Αγορές ελπίζουν σε ειρήνη Ρωσίας-Ουκρανίας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ινδία – Reliance Industries: Διακόπτει νωρίτερα τις εισαγωγές ρωσικού αργού

20/11/2025
Ράλι στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Οι ευρωαγορές πανηγυρίζουν τη συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Nvidia δίνει ώθηση στις ευρωαγορές – Κέρδη εν μέσω αβεβαιότητας

20/11/2025
Ακραία μεταβλητότητα στα crypto: Τα tokens που αντιστέκονται στην πίεση της αγοράς
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Bitcoin: Χάνει το όριο των 87.000 δολαρίων

20/11/2025
Motor Oil: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 – Οι τρεις πυλώνες
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Motor Oil: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 – Οι τρεις πυλώνες

20/11/2025
Νέο κεφαλαιακό boost €300 εκατ. για την CrediaBank μέσα από συνθετική τιτλοποίηση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

CrediaBank: Ισχυρά αποτελέσματα εννεάμηνου 2025 με σημαντική αύξηση οργανικών εσόδων και διαχείριση κόστους

20/11/2025

Τα νέα της κτηματαγοράς

ΑΑΔΕ/ΕΝΦΙΑ: Καταφθάνουν τα «ραβασάκια» – Σε 12 δόσεις η πληρωμή

Διεύρυνση εισοδηματικών κριτηρίων και παράταση για το «Σπίτι μου ΙΙ»

19/11/2025
Μιχαηλίδου από Λονδίνο: Η Ελλάδα στην πρωτοπορία της διεθνούς συνεργασίας για την αποϊδρυματοποίηση

Τρεις κρίσιμες παρεμβάσεις για στέγη, ΑμεΑ και παιδική προστασία – Τι σημαίνει για χιλιάδες νοικοκυριά

18/11/2025
ΑΑΔΕ/ΕΝΦΙΑ: Καταφθάνουν τα «ραβασάκια» – Σε 12 δόσεις η πληρωμή

«Σπίτι μου 2»: Παράταση έως 31 Μαΐου 2026

17/11/2025

Ναυτιλία

ΕΕ: Υψηλά ελλείμματα έως το 2029 βλέπει το ΔΝΤ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΟΛΘ Α.Ε.: Υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Προβλήτα 6 – Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» συνυπέγραψαν σήμερα, Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, τη...

από Newsroom
19/11/2025
Τα γιγάντια πλοία επιστρέφουν – Ο Πειραιάς ξαναγράφει τη ναυτιλιακή ιστορία
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H Κίνα καταγγέλλει παρεμβατισμό των ΗΠΑ για το Λιμάνι του Πειραιά – ΥΠΕΞ υπερασπίζεται τις συμφωνίες

Η Πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια για τις δηλώσεις της νέας Αμερικανίδας Πρέσβειρας, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, σχετικά με...

από Newsroom
19/11/2025
Ολοκληρώθηκε η άσκηση «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» του Πολεμικού Ναυτικού ανοιχτά της Κρήτης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ολοκληρώθηκε η άσκηση «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» του Πολεμικού Ναυτικού ανοιχτά της Κρήτης

Άσκηση με την ονομασία «ΓΡΙΠΟΣ 2/25» της Διοίκησης Ναρκοπολέμου του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης από 10...

από Newsroom
19/11/2025
Όλο το σχέδιο για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στη Βουλή η τροπολογία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Όλο το σχέδιο για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στη Βουλή η τροπολογία

Η τροπολογία για το νέο λιμάνι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κατατέθηκε στη Βουλή - Οι νέες αμυντικές και ενεργειακές δραστηριότητες που...

από Newsroom
19/11/2025
FinanceNews.gr

Τα πάντα για την Ελληνική οικονομία, το χρηματιστήριο, την ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, τα νέα της τεχνολογίας, των κατασκευών, την κτηματαγορά και την ενέργεια.



Ταυτότητα

Όροι Χρήσης

Δήλωση συμμόρφωσης (ΕΕ) 2018/334

ΜΗΤ
Μ.Η.Τ. 242183

Πρόσφατα άρθρα

  • Κλήρωση Τζόκερ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί
  • ΗΠΑ: Το ειρηνευτικό σχέδιο «καλό» για Ρωσία και Ουκρανία
  • North Evia Pass 2025: Υποβλήθηκαν 85.804 αιτήσεις

Kατηγορίες

REAL ESTATE
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΕΣΤΙΖ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΥΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
            

© 2022 FinanceNews.gr.

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • REAL ESTATE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ

© 2022 FinanceNews.gr.