Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δεσμευτικές προσφορές για την Καλαμάτα – Εξετάζεται η μετατροπή του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου σε cargo airport
Με προορισμό το καλοκαίρι του 2024 προετοιμάζεται από το Υπερταμείο ο διαγωνισμός παραχώρησης για τα 22 μικρότερα αεροδρόμια της χώρας. Οι μικρές περιφερειακές πύλες της χώρας, που έμειναν εκτός του πρώτου κύματος παραχώρησης, παίρνουν τώρα σειρά. Η αρχή έχει ήδη γίνει με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που αναμένεται να έχει ανάδοχο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Ο διαγωνισμός για την ενιαία αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αερολιμένων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου είναι στα σκαριά. Αυτή την περίοδο προετοιμάζεται το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού. Το Υπερταμείο έχει ήδη επιλέξει τους συμβούλους για την ωρίμανσή του.
Ενιαίο cluster, έμφαση στο cargo για τη Νέα Αγχίαλο
Δεδομένου ότι πρόκειται για αερολιμένες που δεν παρουσιάζουν στο σύνολό τους επαρκές εμπορικό ενδιαφέρον, θεωρείται εξαρχής απαραίτητη η παροχή κινήτρου, προκειμένου ο διαγωνισμός να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Στόχος είναι να αναπτυχθούν ισόρροπα και τα 22 αεροδρόμια, ενώ αυτή την περίοδο εξετάζεται και η ανάδειξη της Νέας Αγχιάλου σε cargo airport, ώστε να καλυφθεί ένα «κενό» που εντοπίζεται στη νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας παράλληλα και το προφίλ του cluster.
Προϋπόθεση, όμως, για την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας συνιστά η έγκαιρη παροχή από την ΥΠΑ όλων των απαραίτητων στοιχείων στο Υπερταμείο, για την προετοιμασία του διαγωνισμού. Τα αεροδρόμια είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Καλαμάτα: Στόχος οι υπογραφές το πρώτο εξάμηνο του 2024
Δεσμευτικές προσφορές εντός του πρώτου τριμήνου του ερχόμενου έτους σχεδιάζει να λάβει το Υπερταμείο για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με στόχο να ακολουθήσουν οι υπογραφές ως το καλοκαίρι. Επί του παρόντος, είναι σε φάση ολοκλήρωσης τα τεύχη της σύμβασης παραχώρησης που θα δοθούν στους προεπιλεγέντες επενδυτές. Εκκρεμμούν κάποιες υπογραφές των δύο συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.
Τα τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport Operation – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur, Fraport AG – Delta Airports – ΠΗΛΕΑΣ (του ομίλου Κωνσταντακόπουλου). Το σχήμα που θα επικρατήσει θα αναλάβει μέσω ενός SPV τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.
Ο διεθνής αερολιμένας της Καλαμάτας συνιστά ένα πραγματικό success story, καθώς χάρη στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει στη Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή, η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που ήταν και έτος ρεκόρ με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Εκτιμάται ότι με τις επενδύσεις που θα γίνουν ο αερολιμένας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας.