Επενδύσει αρχικά σε 4 αεροσκάφη μεγαλύτερης εμβέλειας για πτήσεις ως και 7,5 ωρών
Διευρύνει το αποτύπωμά της εκτός Ευρώπης η AEGEAN επενδύοντας σε αναδυόμενες αγορές της Ανατολής. Για να ανοίξει τα «φτερά» της σε Ασία, Κεντρική Αφρική και Περσικό Κόλπο, η ελληνική αεροπορική εταιρεία, που έκλεισε επιτυχώς τον κύκλο της πανδημίας και στοχεύει στην ενίσχυση της αναπτυξιακής της δυναμικής, ανακοίνωσε εχθές την απόκτηση τεσσάρων αναβαθμισμένων αεροσκαφών της οικογένειας A321neo, που εξασφαλίζουν πτήσεις διάρκειας ως και 7,5 ωρών.
Η νέα στρατηγική κίνηση έρχεται μετά από μία χρονιά ρεκόρ τόσο για την επιβατική κίνηση όσο και για τα έσοδα της AEGEAN, που βάζει τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη. Η εταιρεία διακίνησε συνολικά 15,69 επιβάτες, εκ των οποίων 9,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού, ενώ οι προοπτικές για το 2024 είναι ιδιαίτερα θετικές, με αύξηση κατά 1,1 εκατ. των διαθέσιμων θέσεων εστιάζοντας στην ελληνική αγορά.
Παράλληλα, μπαίνοντας σε νέα φάση ανάπτυξης, στα τέλη του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε την επέκταση της παραγγελίας προς την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη. Για τα 3 από τα 4 επιπλέον νέα αεροσκάφη της οικογένειας Neo έγινε χρήση της option, ενώ το ένα αφορά σε leasing. Επίσης, 5 αεροσκάφη αναβαθμίστηκαν σε A321neo, που τώρα αντιστοιχούν συνολικά στο 60% της παραγγελίας.
Οι δυνατότητες των νέων A321neo
Εξ αυτών, λοιπόν, με τα νέα επενδυτικά δεδομένα, θα ενταχθούν στον στόλο τη διετία 2026-2027, τέσσερα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη A321neo, με μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, που θα παρέχει αυτονομία για πτήσεις διάρκειας ως και 7,5 ωρών. Η καμπίνα τους θα είναι επίσης αναβαθμισμένη, προκειμένου να παρέχει ένα εντελώς διαφορετικό, υψηλότερο, επίπεδο άνεσης τόσο για τους επιβάτες της οικονομικής όσο και της Business Class, με σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις).
Στα πρόσθετα χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνουν δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα, αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για την Business Class με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats). Στόχος της Aegean, μέσα από την επένδυση στα νέα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη, είναι να παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε υπάρχοντες αλλά και νέους προορισμούς εκτός Ε.Ε. και με διάρκεια πτήσεων από 4 έως και 7,5 ώρες.
Μεγαλύτερη εμβέλεια
Η χρήση των νέων αεροσκαφών θα αφορά, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυό της, όπως Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι, είτε πιθανές νέες προσθήκες στην περιοχή, για παράδειγμα Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν. Στο ραντάρ της AEGEAN βρίσκονται και νέοι δυνητικοί προορισμοί στην Κεντρική Αφρική, όπως Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα ή και στην Ασία με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.
Υπενθυμίζεται ότι οι προθέσεις του ελληνικού αερομεταφορέα διαφάνηκαν στο προ διμήνου ταξίδι των επιτελών του στην Ινδία, στο πλαίσιο της ελληνικής αποστολής υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Αυτοί οι προορισμοί εκτός Ε.Ε., με χρόνους πτήσεων μεταξύ 4 ως 7,5 ώρες εξυπηρετούνται από ευρωπαϊκές μητροπόλεις από αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν συνήθως αεροσκάφη με καμπίνες που διασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση και μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας για εντός Ευρώπης πτήσεις μικρότερης διάρκειας.
«Πιστεύουμε στην ευκαιρία ανάπτυξης για την Aegean, αλλά και τη χώρα μας σε αγορές πέρα από την Ε.Ε., στην περιοχή του Κόλπου, στην Κεντρική Αφρική, αλλά και σε περιοχές της Ασίας, που λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, στο νοτιανατολικό άκρο της Ευρώπης, μπορούν να εξυπηρετηθούν με μια μεγαλύτερης εμβέλειας έκδοση των A321neo αεροσκαφών», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης. Έκανε λόγο για μία σημαντική επένδυση σε αρχικά 4 αεροσκάφη μεγαλύτερης εμβέλειας, αλλά και ενός εντελώς νέου επιπέδου άνεσης και εμπειρίας, υπογραμμίζοντας πως αυτή η κίνηση της εταιρείας «αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων μας, τόσο ποιοτικά όσο και σε γεωγραφική κάλυψη και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους επιβάτες μας, και από αυτές τις αγορές, στις πτήσεις μας μέσα στα επόμενα χρόνια».
Στροφή στις νέες αγορές
Η στροφή της διεθνούς επιβατικής κίνησης προς τις αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής είναι μια τάση που παρατηρήθηκε προ πανδημίας. Η δημογραφική εξέλιξη του πλανήτη, αλλά και οι νέες οικονομικές ισορροπίες που διαμορφώνονται, ενισχύουν το μερίδιο των αγορών της Ασίας και του Ειρηνικού στον διεθνή αεροπορικό χάρτη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι προ πανδημίας, το 2019, οι αερομεταφορείς της περιοχή Ασίας – Ειρηνικού έφτασαν στο 35% της παγκόσμιας αγοράς, ενώ η Ευρώπη έμεινε στο 27%. Αντίστοιχα, το μερίδιο της Μέσης Ανατολής ανήλθε σε 9,1%. Άρα, εντοπίζεται ένα παράθυρο ευκαιρίας για τις ελληνικές αερομεταφορές, λόγω και της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας μας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.