Η ΔΕΗ παρουσίασε το νέο στρατηγικό σχέδιο 2026-2030, με στόχο EBITDA €4,6 δισ, 19 GW ΑΠΕ, data centers και μέρισμα έως €1,40/μετοχή
Σε πλήρη επιτάχυνση περνά ο μετασχηματισμός της ΔΕΗ, με τον Όμιλο να παρουσιάζει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων του ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης έως το 2030, το οποίο ξεπερνά πλέον τα στενά όρια της ελληνικής αγοράς ενέργειας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Στάσσης, περιέγραψε κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση του Ομίλου, μια ΔΕΗ που δεν περιορίζεται στον ρόλο του παραδοσιακού παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά εξελίσσεται σε περιφερειακό ενεργειακό και τεχνολογικό παίκτη, με παρουσία στην καθαρή ενέργεια, στα δίκτυα, στις ψηφιακές υποδομές και στα data centers.
Το 2025 αποτέλεσε, σύμφωνα με τη διοίκηση, ακόμη μία χρονιά-ορόσημο. Ο Όμιλος πέτυχε προσαρμοσμένο EBITDA άνω των 2 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 450 εκατ. ευρώ και συνολικές επενδύσεις 2,8 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι το επιχειρηματικό σχέδιο των τελευταίων ετών αποδίδει πλέον απτά αποτελέσματα.
Η διοίκηση προτείνει μέρισμα 0,60 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το 2024, στέλνοντας μήνυμα επιστροφής αξίας στους μετόχους μετά από μια περίοδο μεγάλου επιχειρηματικού μετασχηματισμού.
Καθαρή ενέργεια, τέλος στον λιγνίτη και νέα ισχύς ΑΠΕ
Κεντρικός άξονας του σχεδίου παραμένει η πράσινη μετάβαση. Το 2025 η εγκατεστημένη ισχύς από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αυξήθηκε κατά 1,7 GW, φτάνοντας συνολικά τα 7,2 GW. Το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική ισχύ του Ομίλου ανήλθε στο 58%, από 47% έναν χρόνο νωρίτερα, επιβεβαιώνοντας τη γρήγορη μετατόπιση του παραγωγικού μείγματος προς καθαρότερες μορφές ενέργειας.
Η συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώθηκε στις 20,9 TWh, με το 37% να προέρχεται από ΑΠΕ. Παράλληλα, τα υδροηλεκτρικά και το φυσικό αέριο διατηρούν κρίσιμο ρόλο στην ευελιξία και την ασφάλεια του συστήματος.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το ορόσημο του 2026, καθώς η ΔΕΗ στοχεύει να καταστεί εταιρεία απαλλαγμένη από τον λιγνίτη, ολοκληρώνοντας μια ιστορική μετάβαση νωρίτερα από πολλούς μεγάλους ευρωπαϊκούς ενεργειακούς ομίλους.
Στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο 2026-2030, η ΔΕΗ θέτει ως στόχο εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ 19 GW έως το τέλος της δεκαετίας. Στο πλαίσιο αυτό, ολοκληρώθηκε η κατασκευή φωτοβολταϊκών ισχύος 2,13 GW στη Δυτική Μακεδονία, ενώ προστέθηκαν έξι νέα αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 107 MW στην Ελλάδα.
Επενδύσεις €24,2 δισ. και άνοιγμα σε νέες αγορές
Το νέο στρατηγικό σχέδιο προβλέπει επενδύσεις 24,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2026-2030, σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τον προηγούμενο σχεδιασμό.
Περίπου το 50% των επενδύσεων θα κατευθυνθεί στην Ελλάδα, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα κατανεμηθεί στη Ρουμανία και σε άλλες αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Κροατία, η Σλοβακία, η Ουγγαρία και η Πολωνία.
Η ΔΕΗ φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τη μεγάλη ανάγκη της Ευρώπης για νέα καθαρή ενέργεια, την απόσυρση μονάδων ορυκτών καυσίμων και τις περιορισμένες διασυνδέσεις σε αρκετές αγορές, επενδύοντας σε ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας και ευέλικτες μονάδες παραγωγής.
Στη διανομή, η Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση αυξήθηκε το 2025 κατά 0,8 δισ. ευρώ και έφτασε τα 5,7 δισ. ευρώ, μετά από επενδύσεις σε Ελλάδα και Ρουμανία. Στόχος για το 2030 είναι να ανέλθει στα 7,3 δισ. ευρώ, καθώς τα δίκτυα καλούνται να υποστηρίξουν μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ, ηλεκτροκίνηση, ψηφιοποίηση και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Data centers και η νέα ψηφιακή στροφή
Το πιο καθαρό σήμα ότι η ΔΕΗ μπαίνει σε μια νέα εποχή είναι η είσοδος στις ψηφιακές υποδομές και στα data centers. Η διοίκηση βλέπει την αυξανόμενη ζήτηση που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη ως μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία και τοποθετεί τον Όμιλο σε έναν κλάδο που συνδέει άμεσα την ενέργεια με την ψηφιακή οικονομία.
Η πρώτη φάση των data centers αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2028, ενώ παραμένει ανοιχτή η δυνατότητα επέκτασης έως το 1 GW, η οποία δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί πλήρως στο επιχειρηματικό πλάνο.
Παράλληλα, η στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone Ελλάδας για τη δημιουργία κοινής εταιρείας ανάπτυξης δικτύου οπτικών ινών διευρύνει τη δραστηριότητα της ΔΕΗ πέρα από την παραδοσιακή ενέργεια και την τοποθετεί πιο ενεργά στον χώρο των κρίσιμων ψηφιακών υποδομών.
Με βάση το νέο σχέδιο, το EBITDA του Ομίλου αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό περίπου 18%, φτάνοντας τα 4,6 δισ. ευρώ το 2030 από 2 δισ. ευρώ το 2025. Τα καθαρά κέρδη προβλέπεται να τριπλασιαστούν, στα 1,5 δισ. ευρώ, ενώ το μέρισμα ανά μετοχή εκτιμάται ότι θα αυξάνεται με ρυθμό περίπου 15% ετησίως, φτάνοντας το 1,40 ευρώ το 2030.
Η πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 4,25 δισ. ευρώ, μαζί με ιδιωτική τοποθέτηση ιδίων μετοχών αξίας 250 εκατ. ευρώ, αποτελεί βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο για το νέο πλάνο. Η υπερκάλυψη κατά 4,4 φορές και η αύξηση της κεφαλαιοποίησης πάνω από τα 13 δισ. ευρώ επιβεβαιώνουν, σύμφωνα με τη διοίκηση, την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Η αναβάθμιση της ΔΕΗ από την S&P σε «BB» από «BB-», με σταθερό outlook, ήρθε να ενισχύσει περαιτέρω το επενδυτικό αφήγημα του Ομίλου, καθώς αντανακλά την πρόοδο στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου και την προσδοκία διατήρησης ισχυρού χρηματοοικονομικού προφίλ.
Από το 2019 έως σήμερα, η συνολική απόδοση για τους μετόχους της ΔΕΗ φτάνει, σύμφωνα με την εταιρεία, το 866%, έναντι 113% για τον δείκτη EuroStoxx Utilities. Η διοίκηση παρουσιάζει αυτή την επίδοση ως απόδειξη ότι ο μετασχηματισμός της εταιρείας δεν έμεινε στα χαρτιά, αλλά αποτυπώθηκε στην αγορά, στην κερδοφορία και στη μερισματική πολιτική.
Η ΔΕΗ του 2030 θέλει να είναι πιο πράσινη, πιο ψηφιακή και πιο διεθνής. Το στοίχημα πλέον είναι η εκτέλεση ενός επενδυτικού σχεδίου-μαμούθ, που φιλοδοξεί να μετατρέψει τον ιστορικό ελληνικό ενεργειακό όμιλο σε έναν από τους ισχυρότερους παίκτες της νέας ενεργειακής και ψηφιακής εποχής στην Ευρώπη.







Μ.Η.Τ. 242183