Η Lidl στη Βρετανία υπερτριπλασίασε τα κέρδη της στα 157 εκατ. λίρες και φτάνει τα 1.000 καταστήματα, με 40 νέα έως το τέλος 2025
Η Lidl συνεχίζει την ανοδική της πορεία στη βρετανική αγορά, καταγράφοντας υπερτριπλασιασμό των κερδών προ φόρων μέσα σε ένα έτος, ενώ προχωρά στο άνοιγμα του χιλιοστού καταστήματός της στη χώρα. Η γερμανική αλυσίδα discount σούπερ μάρκετ ενισχύει σταθερά το αποτύπωμά της στη Βρετανία, κεφαλαιοποιώντας τη στροφή των καταναλωτών προς πιο οικονομικές επιλογές, εν μέσω αυξανόμενου κόστους ζωής.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της Lidl GB, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 157 εκατ. λίρες (περίπου 209 εκατ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 28 Φεβρουαρίου, έναντι μόλις 53 εκατ. λίρες την προηγούμενη χρονιά. Το ράλι αυτό στα κέρδη συνοδεύτηκε από 38 εκατομμύρια περισσότερες επισκέψεις στα καταστήματα της αλυσίδας, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν χαμηλότερες τιμές στα είδη πρώτης ανάγκης.
Η Lidl, όπως και η ανταγωνίστρια Aldi, συνεχίζει τη δυναμική της επέκταση στη Βρετανία, ενισχύοντας το δίκτυό της με 40 νέα καταστήματα έως το τέλος του οικονομικού έτους, ενώ η συνολική της παρουσία αναμένεται να φτάσει τα 1.000 σημεία πώλησης. Από το πρώτο της κατάστημα πριν από σχεδόν 30 χρόνια, η εταιρεία έχει καταφέρει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς 8,2%, ξεπερνώντας σε δυναμική αρκετούς παραδοσιακούς βρετανικούς παίκτες και πλησιάζοντας πλέον τη Morrisons.
Η στρατηγική των χαμηλών τιμών αποδίδει
Η Lidl έχει εδραιώσει τη φήμη της στηριζόμενη στη χαμηλή τιμολογιακή πολιτική και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που μιμούνται επιτυχημένα επώνυμα προϊόντα, προσφέροντας ταυτόχρονα σημαντική εξοικονόμηση στους καταναλωτές. Μόνο την τελευταία περίοδο, η εταιρεία δήλωσε ότι κατέγραψε 400 εκατ. λίρες σε νέους πελάτες που μετακινήθηκαν από τον ανταγωνισμό και 500 εκατ. λίρες επιπλέον πωλήσεις από τους ήδη πιστούς καταναλωτές της.
Η στρατηγική αυτή ενίσχυσε την ανθεκτικότητα της Lidl απέναντι στις πληθωριστικές πιέσεις που ταλανίζουν τον κλάδο των τροφίμων, μετατρέποντας την αλυσίδα σε έναν από τους μεγάλους νικητές της αγοράς discounting στη Βρετανία.
Ο πληθωρισμός «σπρώχνει» τους καταναλωτές στα εκπτωτικά ράφια
Η αύξηση του κόστους ζωής παραμένει καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία της Lidl. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Worldpanel, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα έφτασε στο 5,2% για τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 5 Οκτωβρίου, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024, με τους λιανοπωλητές να προειδοποιούν ότι θα αγγίξει το 6% έως το τέλος του έτους.
Η αύξηση των τιμών αποδίδεται στην επιβάρυνση από τη φορολογία μισθοδοσίας ύψους 26 δισ. λιρών και τη νέα άνοδο του κατώτατου μισθού, που τέθηκε σε ισχύ τον Απρίλιο. Η συγκυρία αυτή οδηγεί ολοένα και περισσότερους καταναλωτές σε εκπτωτικές αλυσίδες, όπως η Lidl και η Aldi, που αποτελούν τη «βαλβίδα πίεσης» απέναντι στην ακρίβεια στα τρόφιμα.
Η Lidl, με τη συνεπή επενδυτική της στρατηγική και την ισχυρή αναγνωρισιμότητα του brand της, δείχνει έτοιμη να εδραιώσει τη θέση της ως ο πιο ισχυρός παίκτης του discount retail στη Βρετανία.
Διαβάστε επίσης: Η Lidl Ελλάς μειώνει τιμές έως και 11 % σε 208 προϊόντα